Hundar iFokus

Hundar

Etikettavel-och-genetik
Läst 1466 ggr
Mirrorglace
0

Blandras klur

Hejsan jag ska antagligen ta över en liten 10v valp i helgen… Denna är blandad amstaff,dobermann,schäfer och labrador! Pappan är renras amstaff mamman är dobermann, amstaff, schäfer och labbe :P Tänkte höra om någon kanske har något liknande och kan visa nån bild? Sedan även vad ni tror denna hund kommer sluta som… Jag får för mej att den kommer nog bli som en amstaff med högre o länge kropp men ja, har sjukt många funderingar på detta så tacksam för något svar iaf :) (Är fullt medveten om hur blandras avel funkar så vet att bilder osv inte behöver visa hur just han kommer bli)

❤️

Joyous
7

Bered dig på en redigt aktiv hund! Läs på noga om raserna och tänk på att lite olika saker kan slå igenom när det är så mycket olika raser inblandat. Jag har ingen bild på en liknande hund men jag ser fram emot att se bilder på din! :)

fridarebecka
1

Spännande blandning! Vilken/vilka raser har slagit igenom mest på mamman? Jag har inte heller någon erfarenhet av den blandningen, men du får nog vara beredd på att både det bästa och det "sämsta" kan slå igenom från alla raser, och fundera över hur dessa egenskaper kan funka tillsammans🙂 Ser också fram emot bilder och uppdatering om valpen men har tyvärr inga bilder att dela med mig.

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
Karmatarerskanise
4

Det lär bli en väldigt krävande och jobbig hund om den inte får vad den behöver.  Varför ska du köpa en sådan blandning istället för en av raserna? 

Skulle aldrig stödja en sådan "avel".

Mirrorglace
2

Jag köper den av en kompis som fått valpar av tjuvparning.. Varför? Jo för att den ska få ett hem som verkligen är bra istället för hem där folk inte förstår vad raserna tillsammans osv kan göra…jag stödjer det absolut inte på nåt sätt såklart, men finns redan valparna så är det bättre den får så bra hem som möjligt. Mamman förövrigt har väldigt mycket amstaff i sej och dobermann mest och valpen, ja han ser ut just nu att var en amstaff valp med Dobbi öron :) jag har erfarenhet av alla raser i mixen, det är bara en fråga om vad som slår ut och om det blir helt fel (krock i hjärnan osv)

❤️

Karmatarerskanise
5

#4 Det är så många rättfärdigar sådana köp. "Finns redan valparna så". Det är ju då de fortsätter födas.

Märkligt också hur många tjuvparningar som sker bland blandraser och att ägarna inte gör abort utan istället riskerar honan liv genom att tvinga henne föda en kull som inte tillför något bra.  Oansvarigt delux.

Mirrorglace
1

Men vadå ska dom dödas eller? Jag håller med om att abort kanske de borde göra när de e rätt galet… Jag tycker man ska ge alla djur en chans, jag tycker ändå denna mix är sjuukt galen men ändå spännande :)

❤️