Träningsväst?
Är lite på jakt efter någon typ av träningsväst med text på. Hade velat ha detta när jag bla. är ute och spårar eller miljötränar min hund. Vill helst undvika att folk kommer fram och klappar eller i övrigt stör min hund under träning. Finns det något sådant att köpa eller något man kan sy själv? Har kollat lite på SBK väst, men har förstått att de inte får användas hur som helst.
Någon som har ett bra tips på någon träningsväst? Helst inte för dyr. 
Kan tillägga att jag inte kommer ha hunden lös vid spår eller miljöträning, så det är inte att jag vill kunna ha ett täcke som ursäkt till att ha hunden lös.
Till hunden?
Ja det ska vara till hunden :)
En väst hjälper faktiskt inte ett skit. Jag har en assistanshund och under träningstiden har vi använt ett sbk-täcke där märkena sytts över texten och det är inte en människa som ser täcket. Tyvärr. Man får huta åt folk som försöker klappa för ett täcke hjälper inte alls.
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
#3 Tråkigt att höra att det inte funkat för dig .. Folk är verkligen idioter. 😡
#4 Hehe, ja, väldigt ofta. Men behöver du verkligen väst då? Om du spårar så är du väl antingen bland annat hundfolk eller i skogen? Och när det gäller miljöträning så tycker jag i alla fall att folk ingår, alla sorter. Självklart förstår jag att det är jobbigt när de överfaller er!
#5 Spårar bara här i närheten i våran lilla skog, spårar bara själv. Gällande miljöträningen så har jag väldigt svårt att säga till folk att låta bli att störa, då jag lider av social fobi.
Sen blir folk så förbannat nyfikna. Jag var ute och la ett spår igår och såg då en gammal dam med sin hund som gick igenom vääääldigt sakta för att kolla vad jag gjorde. Men jag la spåret, och började fixa med spårlina osv. Sen precis när jag skulle börja spåra så kommer samma dam och går jättesakta igenom skogen igen o kollar på mitt spårstart.
#8 Synd bara att de var så dyra .. 😕
#10 Kikade på den med, men texten blir alldeles för liten och diskret tyvärr ..
Men en reflexväst kan du ju ta en helt vanlig och sen göra en mall för text innan du målar/sprayar på färg! :)
#12 Va smart! Det ska jag testa! 🙂
#13 Man kan ju använda vanlig spritpenna också om man vill men vill man ha lite snyggt och proffsigt så ;)
Till k9 selarna finns det olika "dekaler" som kan sätta på med kardborre - en av dem är "TRÄNING" eller liknande. Dock är det ju rätt dyrt. Jag gillade idén med egen väst och spraya på!
@adventuresofnavi | instagram
#8 Det där tror jag på! Det är mer iögonenfallande med väst på människan.