VARNING - Glas i kött utomhus!
Då var det dags igen..😕
"Hundägare har hittat köttbitar preparerade med glas runt om i Uddevalla. Syftet tycks vara att skada hundar.
Polisen skriver på sin Facebook-sida att hundägare har anmält att de hittat kasslerskivor, bröd och kycklingfiléer som är preparerade med glasskross. En hundägare har lyckas hindra sin hund från att äta upp en bit med glaskross.
Polisen uppmanar nu till extra uppmärksamhet.
– Det ska ha hittats på olika ställen i stan, säger Stefan Lång, inre befäl vid Uddevallapolisen, vid Bjursjön, på Söder och på Skogslyckan. Mer vet jag inte om det.
Det har tidigare anmälts liknande fall, då bland annat på Skolgatan i centrala Uddevalla där någon lagt ut korvbitar preparerade med spikar och metallbitar."
http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.4743079-kott-med-glaskross-hotar-hundar
Sjuka människor!
Fruktansvärt hur långt ner vissa kan sjunka! 😢 Kommer de att må bra för att oskyldiga djur och människor blir skadade både psykiskt, fysiskt och ekonomiskt?
Sök hjälp för era problem istället!😡
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Detta elände verkar aldrig ta slut tyvärr!
Sånt där är så vidrigt! För många år sedan försökte de skada folk genom att köra ner halsen på avslagna flaskor i bottnen i badvikar. Under vattnet alltså så folk skulle kliva på dem när de vadade ut. Det hände på olika ställen i landet om jag minns rätt. Förstår inte varför man gör sånt. De är ju inte ens där och kan njuta av "det roliga" sen.
#4 Ja och nedanför hopptorn satte dom pålar!!
Sedan minns jag rakblad i vattenrutshkanor.
Just ja! Och i Tyskland körde undomar nån slags chicken race, de körde i hög fart mot körriktningen på autobahn och tvingade andra bilar att köra av. Kommer ihåg det så väl för mina föräldrar var på resa i Tyskland och jag tänkte på det där hela tiden.
Det kan mycket väl vara religiösa extremister.
#7 Tror faktiskt det har med annat att göra. Men det är lätt att skylla på det. Detta är dock allt annat än nytt.
8) Spekulera kan man alltid göra, men Skylla på? Ja, det blir vanligare och vanligare. Det kan vara intressant att veta att islams förebild beordrade dödandet av hundar.
Dags igen. Denna gången med glykolpreparerat hundgodis.
Cirkulerade på facebook i Januari och gör fortfarande, tre hundar som dött efter att ha blivit förgiftade i en hundrastgård i området haninge-västerhaninge (stockholm) fick också reda på att en till hund blivit drabbad nu i veckan men klarade sig, veterinären sa att hunden blivit förgiftad.
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
# Fy fan, jag lider med de drabbade. Jag har varit rädd för ev förgiftning själv ett par gånger. Då min hund hittat både brödskiva och något köttbulleliknande ute.
Usch vilka sjuka människor. Börjar fundera på om jag borde införskaffa en munkorg till mitt matglada skrälle att ha när vi vistas utanför vårat område. 😐 Det bär emot, men jag vill inte heller att hon blir skadad 😮
Om det händer i ditt område då? Det är ju det läskiga med sånt där, det kan ju hända var som helst.
Ja jo just nu så bor vi visserligen nästan mitt i skogen 😃 Men det är klart att det kan hända.
Jaha! Då kan du nog vara lugn. Jag tolkade område som bostadsområde. 😃
Har en bekant vars champion och avelshund dog i Göteborgsområdet pga att han fått i sig glykol utomhus . Han dog en långdragen smärtsamdöd efter några dagar…
Man ska nog inte räkna med några säkra områden över huvud taget. Träna era hundar i att det är förbjudet att äta eller slicka på något utan lov, alltid. Gissar att det är enda sättet. Svårare blir det ju med mer egensinniga och självständiga hundar dock…
jag har en 3 sekunders regel. Står min hund längre än tre sekunder och luktar på ett ställe så drar jag bort honom. Sen låter jag honom aldrig gå in bland buskar. Hade munkorg på honom som liten men då åt han också snus och tuggummi.
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Jag bor i Sölvesborg och här är det rätt hysteriskt för tillfället med mycket rykten och oro. Det har hittats högar med hundgodis i området där hunden dog men jag har inte hört något om att även de har varit preparerade med gift. Det sprids på facebook om flera förgiftade djur men det är inget som har bekräftats. Båda djurbutikerna i stan har slagit rekord i munkorgsförsäljning och mina har munkorg i princip hela tiden om vi inte är långt ute i skogen då den ena är som en vandrande dammsugare.
Trots allt detta mötte jag en lös hund utan munkorg i samma område som hunden dog och där det hittats flera högar med utlagt godis :-O