Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 6586 ggr
[Mharya]
0

Eurasier iFokus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, nu tycker jag det är på tiden att den underbara rasen Eurasier ska få lite publicitet. ;) Själv har en jag tjej från kennel Leiionspitz som föder upp jätte fina eurasier hundar. Min lilla flicka är 4 år och heter Nellie (Leiionspitz Naiva). I rasen eurasier finns raserna chow-chow, wolfspitz och samojed. Och även om man kan höra att rasen chow-chow är väldigt dominant och liknande så är eurasierna väldigt mysiga tycker jag, i alla fall min Nellie och dem jag hört om. Min lilla Nellie har också en underbar lila tunga, som nog flera har därute. Visa upp din eurasier! :D

Förlåt för en ganska dålig bild, men har ny data med bara några bilder.

Jonna75
0

Gå gärna in på Spetsar och urhundar.

Där finns det en del om eurasiern och andra som har hundar i grupp 5 Glad

[Hilo]
0

Det finns redan en sådan sida Glad

Jonna75 har gett dig länken.

[Mharya]
0

Knuff, Ingen som har en eurasier? :/

Taci
0

Jag har en eurasier-kille, men vi har redan ett par trådar om det, där folk presenterat sina eurasier, sök på det :)

Orkar inte upprepa mig =D

halludu
0

Jag har en Eurasier : ) Hon heter också Nellie :) Fast eg. Kullhagas Bise On Lady Sunrise : ) Har ingen bild på henne på datan tyvärr. Men så himla underbar ras!

Frejzan
0

Jag har oxå en Leiionspitz-tik. Yska heter hon på papperet men vi kallar henne Freja.

Var på utställning och träffade på Risangårdens Cesar och blev då förälskad i eurasiern så när jag kom hem satte jag mig vid datorn och googlade på bilder på rasen. Hittade då några kennlar som jag kontaktade och träffade sen Maritta o Göran på en utställning och bekantade oss med deras hundar. Beställde en valp och fick så småningom hem den ljuva lilla varelsen. Hon blir snart 3 år och vi har aldrig ångrat valet av ras. Helmysiga hundar.

Vi har varit på några utställingar och det bästa är att få träffa så många härliga eurasierägare med sina mysiga hundar.

[Mharya]
0

#6: Åh, vad fin hon var! :D

SaraC
0

Vad kul med några eurasier från Leiionspitz, har varit i kontakt med dem och kommer förmodligen köpa valp därifrån framöver.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[Mharya]
0

#8: Du kommer inte ångra dig! :) Dem är verkligen jätte fina och jätte goa. <3 Inga problem eller något annat lurigt inavel. :)

bblomquist
0

finns det någon bra info sida om wolfspitz, har letat efter både faktsida och kennel men hittar ingenting.. hjälp? :)

Taci
0

#10, vill du bara läsa om Wolfspitzen?

sara7012
0

Jag har en Eurasier kille på 1½ år. Hannibal heter han och kommer från Lundvagns i Västerås.

Taci
1

Ja, vi har ju som nog de flesta på forumet redan vet, också en Eurasier :)

[Mharya]
0

#12 & #13: Naww… vad söta. :D Är så kär i rasen. Hur mycket jag än letar hittar jag ingen ras jag gillar bättre. Dem är sååå söta. :D

KickanW
0

Och jag har en liten eurasiertös, om någon missar det :P

[Mharya]
0

#15: Åh, det är ju vackra Novaya. :D Jag bevakar dig på BDB. Hon är så väldigt vacker din lilla vovve! <3 :)

Frejzan
0

#10  Du kan söka på Keeshund. Det är samma ras. Kommer från Tyskland, därav det tyska namnet.

Ansi.an
0

En bild på Sally 5-månader, hon är en underbar Eurasiervalp, det är en mycket påhittig busig liten fröken. Hon älskar allt och alla vår sötnos😀❤️

ifoundnemo
0

En väldigt vacker och trevlig ras jag hoppas äga i framtiden!