Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 1344 ggr
Emouse
4

Jag använder spö

Eller mer förståeligt sagt, ledpinne.

Min American Wolfdog mix på 1 år har mycket energi att göra av med och har börjat tappa intresset för mig ute och för någon anledning börjat stressa upp sig vid inlärning av nya saker oavsett hur jag går tillväga. försökt med allt som bacon, kycklig m.m (för övrigt JÄTTE glupsk inne) men allt runt om har varit intressantare.

Nu har jag äntligen hittat lösningen för henne och för mig. Jag såg att hon blev osäker om man inte visade 100% tydligt vad man menade och vid inlärning detsamma.

Testade att köpa ett långt spö för häst, och nu går det hur bra som helst. hon behövde bara något som visade exakt vart hon ska, exakt hur hon ska göra.

Började att testa på ett agilityhinder (då hon inte varit helt säker på vad jag har velat). Jag viftade med den lilla flärpen i golvet på andra sidan av hindret och hon hoppade och satte sig för att få belöning och hon var helt säker på att hon gjorde rätt. Jag vart först väldigt förvånad över att det fungerade så bra innan jag insåg att allt berodde på att hon behövde mer vägledning.

Nu kan jag använda den på allt och hon förstår bra och är nu väldigt lättlärd igen. Visserligen är hon i slyngelålder och lever rövare ibland men träningen går verkligen bra nu med hjälp av spöt!

Lycka!❤️

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

[AnimeV4]
2

Men, vad smart och kul att det funkar så bra för er!😃

Emouse
0

Det är jättekul! Ser lite roligt ut när man är ute och tränar bland människor med spö bara haha😃

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

[AnimeV4]
0

Ja, gud vad de måste fundera!😂

Hime
1

Vilken smart ide! Tror jag ska testa det till min lillskit. Grymt jobbigt att böja sig ner för att visa hela tiden.

Wellcraft
1

Funkar bra på min hund med! Spöt ska ju alltid funka som en förlängd arm.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

taylor__lambert
1

Har sett många som använder sig av spön, verkar funka väldigt bra! Funderat på att införskaffa ett till nästa hund och se om det kan vara nått

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta