Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 2004 ggr
batmanthebun
0

Har ont?

Min hund har andat tungt och fortare än normalt när hon ligger och vilar. Hon dricker även väldigt lite men äter normalt, avföringen ser ut som det brukar och hon är pigg och glad. Ska till veterinären på måndag (i samband med annat) men kan vara skönt att veta om det finns något jag kan göra nu och om jag borde oroa mig. Hon kastrerades nyligen (en vecka sedan) och detta skedde i samband med att jag sluta ge metacam (smärtstillande, skulle ges i 7 dagar). Kan det bero på att hon har ont? Känns inte säkert att fortsätta ge henne medicinen då jag blev tillsagd att endast ge i 7 dagar.

VildaVittra
1

Ring ett djursjukhus, exempelvis Ultuna som har öppet dygnet runt, och rådgör med dom.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

batmanthebun
0

Har även kollat temperaturen (38C), slemhinnorna i munnen (vilket såg bra ut) och pulsen (den låg på 78). Kan även nämna att hon är snart 3 år (blandras) och väger cirka 19kg. Hon andas jämt men tycker hon andas tyngre och snabbare än vad hon tidigare har gjort när hon vilar. Är lite orolig, men kan inte åka in till veterinären under helgen då de ej har öppet. Vet någon om det är något att oroa sig över och om det finns något jag kan göra som hjälper?

VildaVittra
1

#2 Du behöver som sagt prata med en veterinär, så lyft på luren och ring Sveriges bästa djursjukhus:  018-67 26 80 De kan ju föreskriva exempelvis mediciner via telefonen, så det är inte alls säkert att de kommer tycka att hon behöver komma in.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

batmanthebun
0

#3 Får ta och ringa dem imorgon, de har ej öppet för samtal som ej är akuta vid denna tid, men tack så mycket. Vet ni iallafall att jag kan ringa en veterinär imorgon bitti

VildaVittra
0

#4 Det är akut om hunden har ont.

batmanthebun
0

#5 Har ringt in och de anser att det inte borde vara något större problem. Tack ändå. Blir alltid så orolig att det är något, speciellt med henne då hon är min första egna hund.