Öronproblem
Hej,
min hund har problem med sitt öra.
Den yttre örongången, alltså det man ser när man lyfter örat är irriterrat.
Örat hänger och hon skakar mkt.
Allt jag kan se är lite lätt rött och är rätt säker på det är lite var jag ser. För när jag rengör kommer liksom ingen typiskt kladd som vax eller brun gegga utan den är nästan genomskilnig men lite lätt gröngul, precis som var.
Hon har jätte ont och piper, tjuter när jag håller på, jag får liksom hålla fast hela henne för att bara komma ner med en bomullstuss och lätt rengöra, men det går bättre med topsar.
Jag har varit hos veteriär med henne, de kunde inte se något fel!
Hörselgångarna såg fina ut sa han.
Men problem har hon ju. Tänker hon måste fått något litet sår i örat när vi var i skogen och det blivit infekterat.
Men var? Alltså… inte vart utan var… hur normalt är det?
Jag ska ringa och rådfråga på fredag om det inte blivit bättre.
Jag börjar dock bli arg nu eftersom jag var hos vetten för jag såg något var fel med örat och beskrev allt. Kunde väl fått något, som svalkande salva eller anti kli… jag vet inte vad som finns men någt.
Känns som om det svider i örat på henne :(
Någon som varit med om något liknande?
Alltså ingen öroninflammation utan något som blivit infekterat med var.
Hur lång tid kan detta ta till det går över?
Vi var i skogen i Lördags och hon började visa symtom i Söndags och i Måndags var vi hos veterinären. Så det har väl inte gått så länge än, är bara nervös hon ska få tillbaka sitt blodöra när hon skakar som hon gör. Hon skakar ju hellre än att klia vilket jag antar är för att det gör ont.
Men det var en märklig veterinär. Vem som helst kan ju bara genom att läsa ditt inlägg förstå att nåt är fel med örat.
Mitt råd är att gå till en annan veterinär. Min hund har haft ett par öroninflammationer och enligt veterinären ska en frisk hund ha MAX två stycken under hela sin livstid, annars kan det bero på allergi etc.
Se till att få tips på / recept på nåt bra öronrengöringsmedel / medicin från den nya veterinären.
Mmm, jag tyckte det var hel skumt att han inte hittade något fel, då jag som inte är vett kan klart och tydligt se. Min vovve har haft fina öron hela sitt liv.
Hade EN öroninflammation för några år sedan i det örat vilket ledde till blodöra för hon skakade som en idiot.
Nu är det samma öra, kan ju liksom bara va ett irriterat sår nu men kanske kan leda till en inflammation.
Jag rengör örat varje dag.
Octoclean. och sedan en omgång med bara fuktiga tussar och topsar (vatten) Ytligt då.
Men tror ändå inte det dämpar kliandet liksom.
Jag har betnovat för öronen till djuren som jag droppar i hennes öra, verkar dämpa lite. Gillar bara inte att se min vovve såhär :(
Byt veterinär