Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 911 ggr
CissiD
0

Samarbete

Jag är ute efter lite tips på övningar i samarbete och samspel. Mitt mål detta året är att bygga upp samarbete och att min hund tycker jag är roligast i hela världen. Alla övningar är  av intresse men då jag just nu är sjuk och har nästan ingen energi att lämna säng/soffan så är lugna övningar det jag behöver flest av. 

För att lämna lite information vad vi håller på med i vanliga fall så tränar vi trickträning (med klicker), utställningsträning, rallylydnad (nybörjare), Agility och har påbörjat noswork. Vi har tränat massor med kontaktövningar så han tar gärna ögonkontakt när vi tränar.

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

densomundrar
0

Följer med spänning, har själv en kille som vill jobba med mig och inte åt mig men vet inte alls vad jag då ska träna.

CissiD
0

#1 Ja det är svårt med fantasin. Speciellt när orken tryter men tror det är många som sitter på jätte många bra övningar de själva gör. Hoppas de kommer komma många idéer och förslag!

CayKantos
0

https://www.youtube.com/playlist?list=PLEBF2B84BEEEA6DFA

Kolla gärna på dessa, hon är fantastisk och kommer med många bra idéer! :D

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CissiD
0

#3 Tack för länken den kommer säkert komma till användning. Ska kolla hennes videor men håller redan på med klickerträning. Tänkte mer på övningar som gör hunden mer uppmärksam och bygga upp känslan av att matte är världens roligaste person.

CayKantos
0

#4 Det är det dom övningarna är till för :)

Instagram

CayKantos
0

#4 Det var en playlista av videos hon har gjort som hjälper hunden att förstå att det inte händer mycket om det inte är med matte/husse, dom är roligast!

Instagram

CissiD
0

#6 Kollade mer noggrant nu. Såg bara klickertärning först. Men har sett dem förut gillar kikopups videor. Bra att få en påminnelse om hennes. Får testa dem igen när jag blir frisk. :)

CayKantos
0

#7 Gör det! Ja hon är en av mina stora inspirationer 😊

Instagram

CissiD
0

#8 Ja jag har tittat mycket på hennes videor. Har använt mig mycket av dem och Zac george videor under valptiden.  Har även flera andra lekar som liknar hennes jag vill testa när jag blir frisk. Men då jag nu varit sjuk i 2 månader så skulle jag behöva något lugnare där jag inte behöver röra mig så mycket men ändå kan börja träna in att matte e en sådan där kul prick. 😉

CayKantos
0

#9 En av videorna är ganska bra, kommer inte ihåg vilken, men då står ni typ et gräsområde som hunden tycker luktar gott, det har alltså vart godisbitar där sen tidigare. Hunden börjar då nosa runnt och bryr sig inte allt om föraren. Men så snart den tar huvudet ur gräset och kollar på föraren klickar man. Efter ett tag ska man höja kriteriarna och få hunden att gå mot en (föraren måste stå stilla hela tiden), då klickar man, till slut stannar hunden vid din sida och ni kan utöva lite övningar,

Instagram

CayKantos
0

Instagram

CissiD
0

#11 Tack tror knappast jag behöver ha godbitar räcker nog bra med all hardoft på gräsområderna häromkring. :) Också en väldigt bra övning till när jag blir lite friskare. :)

densomundrar
0

#11 den där borde nog jag absolut testa, min har precis blivit könsmogen och är helt hopplös med dofter…. Haha

CayKantos
0

Ja, ser själv fram till att kunna testa det! 

Men gör det på lite olika områden, när man ät ute och gå t.ex. så att hunden lättare applicerar det till flera situationer, gör man samma ställe hela tiden applicerar det ju bara till det område 😎

Instagram