Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 767 ggr
Piingycheer
0

Skaffa hund?

Jag och min syster har alltid velat ha en hund och det kämpar vi fortfarande för att kunna få. Jag är 14 år och min syster 11 år. Min syster och mamma är känsliga för hundar (alltså allergiska). Eller ska jag säga som det är så vill HELA familjen ha en hund. Men tiden… Den är det som är problemet just nu.. Vi har kollat runt lite på rasen Coton De Tulear. Tips ? Tips på Coton De Tulear kennlar runtom Göteborg ? <3

Annette
7

Om ni inte har tid och dessutom är allergiska så är det inte någon bra idé att skaffa hund.

[AnimeV4]
0

Visst finns det raser som många klarar av, men det är individuellt. Ingen aning om den rasen. När du nämner tiden som ett problem blir det dock ett nej. Börja leta när ni planerat ordentligt och har tid!

[Nirvana-music]
0

Jag har ägt Coton de tulear i 14 år, det är en otroligt trevlig ras, 

De fäller inte då de inte har någon underull, de har väldigt mjuk päls (bomullspäls), väldigt anpassningsbara i många situationer & tar oftast allt med en "nypa salt". 

Kräver inte jätte mycket motion då det är en sällskapsras, men komihåg  att alla hundar mår bra av någon slags aktivering, mina har dock mest stannat hemma & sitter hellre i cykelkorgen på långa cykelturer, men uppskattar att få springa av sig ordentligt när vi t.ex. åker skidor. 

Skäller inte avsevärt mycket inne.

Vad gäller tid, så måste man ju ha en viss tid för att ha hund, beror ju på hur länge ni är borta om dagarna. 

Våra "Cottar" klarade sig bra hemma själv när vi var på jobbet/skolan, men då vi nästan aldrig är borta (förutom på sommaren, men då följer hundarna med) så har vi inga problem med att ha för lite tid :-)

Tog bort min Coton tidigare detta år & efter mycket funderingar så har jag bestämt för att skaffa en ny Coton de tulear från uppfödare till sommaren. 

Det är en underbar ras.