Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1484 ggr
Diezel
0

Gräsätande hundar?

hej Diezel han är extrem på att äta gräs… han äter hur mycket som helst…men han spyr aldrig upp någonting…han har tagit den mesta pälsen från  ena min katts svans oxå…kan va därför han äter så mycket gräs. eller har ni några andra förslag??

Karmatarerskanise
0

Ätit pälsen från din katts svans? Har han gnagt på den?

Lotta
0

Skorpan äter också mycket gräs fast bara vissa dagar, men det där att han äter päls på kattens svans låter ju inte bra, stackars katt…det måste du ju få honom att sluta med. När Skorpan äter gräs så är det oftast när hon är orolig i magen, man riktigt hör hur det låter i magen på henne.

Kristina-
0

Mina hundar äter gräs när dom är dåliga i magen och vill spy !

Lotta
0

Det är konstigt för Skorpan har aldrig spytt fast hon äter gräs som en ko då hon låter så där i magen…

Alex
0

Mexx brukar också äta massa gräs ibland utan att spy.. Gjorde det senast idag ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Diezel
0

ja han tar svansen på katten och drar honom över hela lägenheten… säger ju nej till honom när jag ser honom eller när han är på väg till katten. men tyvärr så ätr jag inte inärheten färrän det är försent… katten är ju så jädrans snäll så han gör ju ingenting.. :(

Karmatarerskanise
0

Det låter inte bra. Kanske ska adoptera bort katten, eller hunden så att katten mår bra? Kan ju inte vara kul för kisemisen? :(

Hennum
0

nä, verkligen inte. stackars misse.

vår vovve äter oxå gräs. och hon spyr aldrig av det.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Diezel
0

nej jag kan inte adopetra bort nåna av dom.. älskar dom båda lika mycket…skulle jag göra der så skulle de ju bli hunden eftersom katten va här först…eller hur???

Ogge
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Våran Wilma äter också gräs ibland utan att spy…

Faxlin
0

#9: Ohh jag förstår att du inte vill adoptera bort någon av dem. Vill bara säga att jag blir så glad över att läsa att om det skulle varit så hade det varit sist in först ut som gällde.
Det gjorde mig glad.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Liss
0

ecko äter gräs varje dag, som en jäkla kalv på grönbete.. men han spyr inte specielt mycket.. har hänt en gång kanske

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Quatro
0

Båda mina hundar äter gräs och jag tror att det är för att rensa tarmarna, alltså binda slaggprodukter i magsäcken så det kommer ut fortare.

springflowerlove
0

Jag håller med #13 här, hundar och katter äter gräs när de vill rensa tarmarna osv. Jätte bra eller hur!!

Karmatarerskanise
0

Diezel. Förstår att du inte vill, men man får ju tänka på katten också? Det kan ju inte vara skönt för den. Det tror jag inte iaf ;)

lena1
0

annars får man jobba med hunden så den låter katten vara , enträget arbete ger resultat ;-).

Karmatarerskanise
0

Jo de e sant.

Lotta
0

Håller med dig Lena, det gäller att få hunden att förstå att den inte får göra så på katten. Det måste vara fruktansvärt jobbigt och göra ont också på kattstackarn.

Wikstr_m
0

Hundar äter gräs för att rensa ur magen, vissa spyr och andra inte.

Hennum
0

först var vår hund väldigt nyfiken på våra katter, men de var rädda. då sa vi bara åt hunden på skarpen att låta katterna vara, vi lät henne inte komma i närheten av dem. och sen dess så är hon väldigt försiktig med dem. kanske borde göra något liknande? och funkar det inte så får man väl bli lite arg. för så kan man ju inte bara låta hunden göra.

nu utgår jag visserligen från min hund, som är väldigt känslig för att man säger till henne på skarpen. kanske inte alla hundar som tar åt sig lika mycket.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Casper
0

Barngrind i t ex köksdörren så att katten har någonstans att gå undan?

OliviaJ
0

Min hund äter nästan aldrig gräs vad jag ser!

Karmatarerskanise
0

Hades äter inte gräs heller. Bara kaninskit. MUMS ;)

thilda-
0

Hår i halsen

Karmatarerskanise
0

????

Missy
0

En annan anledninge till varför hundar äter gräs kan vara att det kliar i halsen, hos hundar som har tonsilit ser man ofta detta betende.

maxx2
0

#0 Du, Om din hund släpar iväg katten övar golvet och katten inte säger något. Då behöver ingen vara orolig för kattens hälsa. Har någon sett en katt säga ifrån någongång så förstår ni hur jag menar. Grannens hund hade alltid katten hängande i strupen. Men hunden gick omkring och hade den dinglandes under halsen och gjorde ingenting. Om våra kloka djur inte gillar en sak visar dom det mycket tydligt. Särskilt katter. Så du, Diezel, var inte orolig.

Ninnii
0

Ibland kan hundar äta gräs för att de behöver B vitamin, som finns i gräset.