Förgiftad mat?
Hur vet man om foder som slängs in i trädgården är förgiftad? Våran granne gav våran hund godisar för över ett år sedan, men när han började dricka igen så gav han sig på oss och gjorde oss till fiender. Vi tror att hans gamla hund e död nu, och till våran förskräckelse så har min hund hittat massa hundmat som han kastat in i trädgården igår!! Han är allergisk så det är ju inte bra heller, men vi vet inte vad han gör när vi nu måste gå och säga till han… han kanske flippar… Så hur vet man om hundfoder är förgiftat? Försökte lukta på det men det luktade bara gamalt.. Tack för hjälp <3
Säg till grannen att er hund är allergisk och kan få allvarliga symptom av fel mat. Att ni inte tycker att han gör fel som gör så utan att ni säger till för ni är oroliga att er hund ska bli sjuk.(även fast han kanske gör fel, men säg inte det så ifall han blir arg lätt)
Jo vi ska försöka hantera det på bästa sätt, men hur vet man om fodret är förgiftat med ex: glykol, råttgift, bekämpningsmedel för mossa? Vilket jag vet skulle vara möjligt, finns det fler? Han har inte riktigt alla hästar i stallet så det är en väldigt ostabil situation.. :'(
Ingen aning hur man kan få veta. Jag skulle ha hållit hunden borta för säkerhets skull. Försökt googla om råttgift mm doftar?
Okej då ska jag det :)
Jag skulle aldrig kunna ta detta på ett lugnt sätt om personen var knepig. Tänk om det är förgiftat eller har glasbitar i sig? Du kan väl ta till hjälp ifrån något håll om han inte lyssnar efter en ordentlig/vänlig tillsägelse? Oerhört obehagligt :s
Jo vi känner lite samma. Och har ringt hyresvärden idag och ska även prata med polisen på måndag. Vi vet inte riktigt hur han tar ett "snällt" nej heller, och jag för inte gå dit- för jag skulle flyga på honom… X3 därför kommer hyresvärden bli våran mellanhand. Något som e hämskt är att jag har 2 kaniner i trädgården som jag inte kan ta in än pga deras vinterpäls :'(
Jag hoppas verkligen att ni får bukt med detta! Hoppas kaninerna får vara ifred. Har ni lås på burarna?
Hur vet ni att det var han? Såg ni honom göra det?
Själv hade jag inte ens kommit på tanken att det skulle vara gift i maten.