Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1117 ggr
Rebornlady
0

Ihjälbiten av räven.

Är det någon annan som har en hund som dött på annorlunda vis?

Det var våran papillon som blev det när hon och vi var ute på gårdsplanen.

Rebornlady
0

Om man söker på aftonbladet efter Fiddeli så finns det en artikel där.

LinaK
0

Usch vad hemskt. Hittade artikeln och såg att det var 10 år sedan? Hoppas ni kan tänka tillbaka på eran hund med gott minne. Som tur är har jag aldrig varit med om det och vet inte om det är så vanligt att räven tar hundar? Oftast så har man ju hunden så nära att man ser om en räv kommer nära.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Catta-
0

Urs så hemskt.. Känner inte till någon hund som avlidit på "konstigt" vis.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

monjan
0

Har bekanta vars lilla valp blev tagen av ngn rovfågel.

densomundrar
0

Fy, kan inte ens föreställa mig känslan av den händelsen, tråkigt att du råkat ut för det @):- Tanken har slagit mig, framförallt på senare tid, då vi sett ganska stora tassar i snön av något djur som stryker runt vårat hus och på gården. Jag se även spåren överallt i skogen runtomkring. Hade det inte varit för att jag hade en hund, dessutom liten, så hade jag inte brytt mig men nu är jag faktiskt lite orolig. :-(

russin
1

Måste vara väldigt ovanligt att en räv tar en hund, då räven är väldigt försiktig med att riskera att bli skadad själv. är nog endast väldigt små hundar det har hänt/händer med. Beklagar sorgen.

Min lilla skithund (23 cm hög och 5,5 kg) har jagat iväg räven genom skogen här och är fly förbannad på den - och räven törs inte komma nära (nej, hundskrället får inte jaga räven….en olyckshändelse då jag aldrig trodde hon skulle göra det !)

hemul
1

Ha ha! Det måste ha varit en syn!

[EDIT]

Oj, det där blev lite fel! Menade förståd russins lilla hund som jagade räven! 🤫

russin
0

#6 - hon är en ettrig liten rackare ibland 😃 Vi såg och hörde räven på fältet förra vecka och Mini var sur som tusan för att den sprang på HENNES marker och skällde på HENNES fält. Dock ett brett, djupt dike med vatten mellan och det avskräckte 😉

Calcifer
0

Hade en granne vars hund blev dödad av en get. Alltså på riktigt, ingen liten hund heller, en schäfer-mix. Det var ganska många "hur jävla ofta händer det här" situationer inslängda i den händelsen. Kopplet gick sönder, en annan granne höll på att fixa stängslet till deras hage där de hade får/getter så det fanns en glipa att ta sig in igenom, hunden ville leka med "fel" get, och den lyckades sparka på "rätt" ställe och det tog inte många minuter innan hunden avled. 

Snart 20 år sen, och jag var bara en liten spoling när man hörde "på byn" vad som hänt, men det var verkligen något som satte sig i minnet.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"