Vad har ni tränat idag och hur?
Hej!
Tänkte på att starta denna tråd så att folk kunde dela med var dom har tränat på idag och hur dom gjorde! Detta är för att kunna inspirera folk att träna och att ge idéer till hur man kan träna in det.
Så! Vad gjorde ni idag och hur tränade ni? Hur länge har ni tränat på det? Vad är målet? 😎
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Idag var ett sånt sjukt trist väder dimma, lervälling och isbana. Så vi körde lite enkel dogparkour. Har hållit på med DP väääldigt länge, med just min hund 5 år snart. Finns inget slutmål i DP man gör det efter hundens nivå och går sakta uppåt i svårighet för säkerhetens skull. Man kan försvåra oändligt.
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Lydnad och Drag! Vi jobbar vidare på Conga vi! x3 Drag pga Kropp och motion, Lydnad för den mentala Tröttheten, skulle gärna vilja Träna spår med han för att han ska bli mentalt trött, men vi har testat flertalet gånger och det är inget som är Nått roligt tycker han.
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
#2 inte sök heller? 😉
Instagram

Vi har tränat lite rallymoment under en koppelpromenad. Att gå fot i olika tempon, sitt framför och följa med tight i svängar i både höger och vänsterhandling. Jag är så glad i denna hund. ❤️
Jag har tagit en paus från detaljträning med t.ex bakdelskontroll på kloss för jag får spunk på det, och en frustrerad hund. Nu kör vi bara utan att jag ska fundera och analysera så himla mycket över upplägg och olika metoder. Fokus på en bra känsla, sedan är det skit samma om allt blir perfekt eller inte. Huvudsaken är väl att vi försöker och har roligt. Att träna som förut och bli frustrerad och less och få prestationsångest kommer inte att ta oss till någon rallylydnadstävling de närmsta 800 åren, så jag lägger ner den strategin.
Jag tror förresten inte att jag och klicker går ihop - känslan går alltid åt skogen när jag blandar in klickern, både hos mig och hunden. Kanske vore lämpligt att bara skrota den. Igen.
Med den andra dåren har jag bara tränat inkallning med en boll som belöning idag. I hans träning är det inte heller så värst mycket detaljer som är i fokus… 😃
5 km skidor (drag) i elljusspåret, vi slog vinterns mål-tid idag! 😃 Målet var 30 min och vi åkte på 26 min😎 Nu ska vi träna lite "stå" och ev lite andra kommandon.
[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
Vi sprang imorse, ca 4 km, Lotus drar inte så bra men vi travar på fint ändå! Sen har han fått ett litet kökspass i lydnad, med fokus på ingångar, framförgående och vänstersvängar. Gick helt okej ändå!
Tass Josephine
Vi började med lite nytt projekt idag! En dag i framtiden ska vi kunna köra vägsök, men det är många moment innan vi är där :D
10 minuter fjärrdirigering mellan 4 olika glassbyttor (fram, vänster, höger, häråt) med förare i olika positioner och olika kombinationer av dirigeringar.
Efter 10 minuter var han död så vi lekte lite med en glassbytta, och sen så gick vi ut på promenad i trekvart.
#3 nää inte det heller xD
#8 Har du övervägd att testa "Do as I do"? Är vädlig bra mental stimulans för hundar, även en rolig sak att kunna visar vänner och familjen 😎
Instagram
Idag har vi tränat massor först hemma och sen på kurs nu ikväll men kan skriva lite om det vi tränat hemma innan kursen ^^, PASSIVITET, Helix går lätt upp i stress och ljudar väldigt mycket så målet är att få ner hans stressnivå i vardagliga situationer samt att slippa lyssna på hans pip när han inte är "center of attention" Har idag tränat i bil samt hallen hemma hos min mamma, tyst och lugn i bilen leder till belöning först med godis i bilburen. Släpper sedan ut honom ur buren och inväntar kontakt precis utanför bagaget, går han upp i stress och piper får han gå in i buren igen och börja om annars godis och beröm. När han haft kontakt x antal gånger utan pip så förflyttar vi oss från bilen utan drag i koppel, annars blir vi stillastående tills han kommer på att det inte lönar sig att dra. Frisignal med antingen lös lek/ledigt koppel när vi nått vår destination :) I hallen tränar vi på liknande sätt, är han tyst och lugn får han frihet /större yta att gå runt på och piper han åker han tillbaka till hallen ^^, Detta är vårt största problem just nu men på bara en vecka med att träna såhär har han redan blivit lite mindre pipig, så hoppas att han inom några månader ska vara med sansad.
#9 Det testar vi faktiskt lite nu och då, ibland verkar han tycka det är skit kul ibland verkar det vara jätte tråkigt xD
Passivitet, inte gjort ett dugg och bara rastat i trädgården och tagit en kort, kort promenad :)
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund