Valpsug
Någon mer som går runt med ett typ konstant valpsug just nu? För mig började det nog när hunden var 6-7 månader (nu är hon 2). Har sedan dess planerat vilken ras som ska flytta in och allt planerande håller mig både sysselsatt men samtidigt blir jag tokig av valpsuget när jag läser på uppfödares hemsidor.
Någon som känner igen?
Jag gör!!
#0 haha jag har en valp hemma just nu. Och jag lääängtar till han är vuxen. Vi kanske kan byta ett tag? 😉
Jag! Har varit valpsjuk i flera år nu känns det som och valpsuget blir värre ju äldre mina två nuvarande blir (de fyller 5 resp 6 år). Här väntar vi snarare på att kunna flytta för att det ska gå att skaffa valp.
Mitt extrema valpsug började komma när min hane var ca 2 år och började bli vuxen(nu är han 2,5), innan när han var en hemsk unghund så ville jag aldrig mer ha valp/unghund😂 Nu i efterhand har jag insett tjusningen med unga hundars alla utvecklingsstadier och hade det varit praktiskt möjligt så hade jag gärna haft både unghund och valp hemma utöver min 2,5åring.
Planerar valp till sommaren/hösten och ärligt talat så har jag de senaste månaderna varit väldigt nära att maila på flera unghundar, men förnuftet har stoppat mig då jag tänkt tillbaka på hur hemsk min hane var när han var yngre. Jag kan inte fatta hur jag själv tänker då jag vill ha hem ett nytt tonårsmonster och sen valp i sommar/höst, men suget finns ändå.
[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
Åh, jag också! Samma vecka som jag fick hem min 1½-åriga omplacering så började jag drömma om nästa, och då en valp.
Menmen, 2018 så hoppas vi på valp :D
Jag har valpsug och min valp är 4 månader. Haha. Planerar redan nästa ras.
Har jätte valpsug! Ser bara extremt mycket fram emot att skulla få min första egna hund! 😂
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
Jag har inget valpsug alls. Inte ens när jag åker och träffar valpar så känner jag något sug. Visst kan dem vara söta men jag vill inte ha en. Jag har fullt upp med tre. Däremot sug efter kanin och katt men det är en annan sak.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Min valp är snart 6 månader och jag längtar tills han blir vuxen, hur hemskt det än låter. Han är verkligen en enkel och underbar valp, allt jag kunde önskat mig. Men skulle trots det hellre velat att han var vuxen 😉
Jag och sambon har absolut valpsjuka! Det lär inte bli bättre av att vi ska på utställningen i Skåneland 19-20/3😉
Har inte haft hund på nästan ca. 4 år..
Och efter att ha gått hundinriktning nu på gymnasiet (tar studenten i år) så inser jag hur stort valpsuget är!
Sitter och tittar på kostnader för försäkringar, utrustning etc etc.
SÅ SUGEN!
Västgötaspets SKA jag ha en gång i framtiden! 😍
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Int just nu har en valp på 4,5månader :) Men visst funderar man redan på nästa hund xD
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
Nej faktisk inte. När vi hade fått hem första hunden (som nu är 1år) så var jag sugen på en till säkert en vecka efter att vi skaffat honom, och så blev det en till som idag är ~7mån och sedan dess har jag inte varit valpsugen alls. Jag sitter nästan alltid och planerar raser som jag skulle vilja skaffa, men en till hund är jag inte sugen på i dagsläget som det ser ut just nu :)
Jepp sitter och vantar. Aussie nasta ar om allt gar bra. Can't wait.
Naah inte riktigt, har fullt upp med min 2åring :)
-
Nja inte nu nu. Vill satsa på de hundar jag har nu och fokusera och lära mig och tävla så mycket som möjligt. Litet sug finns men är om tre år. Så ja man skall väl börja planera lite. Kan man säga är spänd på nästa hund o längtar lite till den just för att den hunden kommer bli speciell men skulle inte vilja ha just den valpen nu ;)