Idioter
Var precis ute med Sheldon och vi gick förbi två killar som helt oprovocerat kastade en stor sten mot oss och sa att jag skulle släppa hunden för "vi ska äta upp den levande". Han hade inte gjort någonting, han gick bara helt lugnt bredvid mig. Tänk om stenen hade träffat honom, den skulle lätt ha spräckt hans huvud. Är förbannad.
Fy sjutton vilka dårar det finns i vårat samhälle. Hade gjort en anmälan hos polisen om det händer igen.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#1 ja. Vill ju liksom kunna promenera med min hund utan att riskera att vi får stenar i huvudet
2 Det förutsätter vi alla även om man är ute utan hund. Låter verkligen otrevligt hela händelsen 😮 Håller med LinaK händer det igen ring polisen, jag har nu mera alltid med mig mobilen för snabbt både ta kort/filma och ringa OM det skulle vara något.
Hm… det där låter helt stört. Vad var det för ena? Små snorungar eller äldre tonåringar? Beror ju givetvis på situationen, men småungar vågar man kanske konfrontera.
Tyvärr har jag nästan aldrig med mig mobilen när jag är ute med hunden, jag tycker den stressar mig och jag vill inte alltid vara anträffbar eller ha exakt koll på hur mycket klockan är.
4 Jag har min på ljudlös 😎
Tycker inte att du ska vänta tills det händer igen innan du ringer polisen. Sånt här idioti SKA anmälas! Stenen Hade ju inte bara kunnat skada hunden, utan även dig! Nästa gång kanske det inte går inte går lika bra.
-Sara, och alla mina små långsvansade kräk<3
#4 Tonåringar. I min ålder typ, jag är 15. Vågade inte säga/göra något heller för var rädd att de skulle bli provocerade och skada min hund.
Men fy :-( Skönt att allt gick bra trotts omständigheterna, hoppas att personerna åker dit nästa gång eller utför samma handling mot "fel person" som tar saken i egna händer så att dom förhoppningsvis inte gör om det, varken tama djur eller människor ska behöva känna sig hotade utomhus.
#6 La dock inte deras utseende på minnet så blir lite svårt att anmäla :/
Du behöver nog inte vara särskilt orolig. En person som säger att den ska äta en hund levande behöver man knappast ta på något större allvar.
#10 Men en person som kastar stenar efter en bör man nog ta på allvar. Ingen vettig person gör så!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#9 anmäl i alla fall. Kan vara fler som har råkat ut för samma sak, även om du inte kommer ihåg hur de ser ut rakt upp och ner kan du känna igen dom om du ser dom igen.
Jag blir så arg på människor, varför kan inte bara folk ta hand om sitt eget och låta andra vara :S
Jag hade 2 småglin på spårvagnen som började snacka om att sparka och skjuta min hund… De satt och terroriserade henne. Bankade i sätena och kastade grejer på varandra. Sa till dem att uppföra sig, annars kanske jag råkade "tappa" kopplet. Då blev det tyst.
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
#13 haha, sp kan man oxå göra :-)
#14 Ja lite respekt för hundar + hundägare får de allt lära sig.
Nu har ju jag en hund som hade försökt slicka dem till döds, men det vet ju inte de.
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
#13: Mm, det där skulle nog inte ha gått med min hund. Det finns inte en kotte som blir rädd för henne.
Råkade ut för liknande en gång även om jag inte blev angripen personligen. Det var två medelålders, välklädda män, lite förfriskade tror jag, som kastade gatsten på en halvvuxen katt. Katten hade nog kommit bort. Den såg mager ut och sprang efter dem trots vad de gjorde. Är rätt stolt över mig själv att jag tordes gå emellan, men jag blev så j-a förbannad och då blir man stark. Tog hem kissen och gav den mat, men skam till sägandes släppte jag bara ut den sen. Har ångrat det.
Det finns folk som är helt sjuka! Tack och lov är de inte så många.
TS: Fy tusan vad otäckt! Dock så brukar sådana här snorungar inte vara beredda på att folk gör någonting tillbaka, så de brukar bli alldeles chockade om man ryter till. Stå på dig! Förstår dock att du inte ville riskera att provocera dem.
#8 Jag är definitivt fel person. Kan knappt tänka mig vad jag skulle gjort om det hänt ett djur när jag såg det. Och ja, jag vet att det skulle vara olagligt och behöver inte upplysas.