Hundar iFokus

Hundar

Etikettbilder-och-filmer
Läst 4143 ggr
Luckysoul
0

Rita av hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon här inne som är riktigt bra på att rita av hundar?

Vår hund gick bort idag och jag hade gärna velat ha en avritad bild av honom som jag kan ge till min syster som tog hans bortgång extra hårt

Wellcraft
0

Jag kan testa när jag har tid.
Har du någon bild rakt framifrån, mer porträttstuk?

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Elsaharr
0

Nu kan inte jag rita, men tipsar om att göra ett inlägg inne på teckning också :) Beklagar! :(

Zingo ;D

Luckysoul
0

#1 Tack. Jag tror inte det, har inte så många bilder på honom på denna datorn men jag kan se om jag hittar en imorgon.

#2 Ja det ska jag göra :) Tack!

Karmatarerskanise
0

Ville bara skriva att du verkar väldigt omtänksam! Beklagar :(

hemul
0

Vad tråkigt. Det finns en tråd här någonstans där en tjej ber om hundbilder hon kan rita/måla av. Hon hade en sajt också. Var duktig. Kommer nån ihåg?

Luckysoul
1

Tack alla <3

Här är en annan bild som kanske är lättare? Eller bättre kanske?

HildaSvensson
0

Kan inte rita alls, men va fin han är wow. Beklagar verkligen 🌺❤️

Sankar
0

Beklagar verkligen sorgen! :( Vilken otroligt fin hund!

Jag kan försöka måla av. Är ändå hemma och är sjuk idag, så kan börja prova lite på en gång. Säger till senare idag eller imorgon kanske om jag tror att jag lyckas få till något som jag vågar visa upp.

hemul
0

Jag hittade tråden. Länk till hennes sajt där.
http://hundar.ifokus.se/discussions/561915c7ce12c416860068e3-akryl-portratt

Hittade också den här gamla tråden. Hon verkar jätteduktig. Länk till facebooksida i tråden.
http://hundar.ifokus.se/discussions/526666cc8e0e746bc3002010-jag-vill-rita-vovvar

Luckysoul
0

#8 Tack :)

#9 Jag har tagit kontakt med CamillaS i understa tråden och hon ska preliminärt rita av honom om jag inte hittar någon som kan göra det snabbare men lika bra då det är lite kö :)

Sankar
0

#10 Åh, vad bra! Hon är ju kanonduktig! :)

Jag håller på att måla lite. Men jag kan nog inte få till det lika snyggt som CamillaS, så det blir nog bra att du får en bild utav henne (eller nån annan duktig som hinner före) sen istället. :) Och jag fick lite övning. :D

Om jag blir klar med bilden inom kort kanske jag lägger upp den här ändå så du får kika.

Luckysoul
0

#11 Ja verkligen :) Ja jag vill jättegärna se teckningen oavsett hur den blir :) Är alltid kul att se :)

Sankar
4

Såå… nu tror jag att den börjar bli klar. Så när som på några smådetaljer kanske. Men måste vänta tills oljefärgen torkar.

Så om det skulle visa sig att CamillaS inte får tid eller så (och du inte hittar nån annan) så finns det nån form av bild här om det krisar. :) Har varit väldigt trevligt att måla av honom, han är verkligen jättefin!

(Skulle det förresten vara ok om jag lägger upp den här på min sida på Deviantart? Brukar lägga upp saker jag ritar där, men ville fråga. Både för att det är ditt foto och av respekt för er och er hund.)

hemul
0

Vad duktig du är! Jättefint porträtt. 🙂

panini
0

#13 Jäklar vad snyggt! 😮😍

Sankar
0

#14 och #15 Tack så jättemycket! :)

CayKantos
0

Jättesnyggt! 😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CamillaS
3

#11 Helt ärligt förstår jag inte vad du snackar om att du inte skulle få till det lika bra som mig. Din målning är ju fantastiskt fin! Det känns verkligen som att du nedvärderar dig själv med att säga så. :) Har du målat den på papper? Vad är det för papper i såfall? :) Carina, jag säger som så att vill du köpa hennes målning istället för en blyerts från mig så är det helt ok för mig. Det viktigaste är att du känner dig nöjd med ditt val. :)

Sankar
0

Tack så jättemycket, både #17 och #18! :) Vad glad jag blir! #18 Tycker dina teckningar är så fantastiskt fina och detaljerade! Många gånger ser de ut som foton. Har en bra bit kvar själv innan jag når någon sån detaljrikedom och realism. :) Det stämmer att den är målad på papper. Fick tjuvkika på framsidan av blocket, pappret heter Winsor & Newton oil colour pad (355x255 mm).

[Nirvana-music]
0

#13: wow så vacker målning. Beklagar sorgen för eran fina vovve, förlorade också min äldsta vän ganska nyligen.

Sankar
0

Just ja, TS: Känn absolut inte att du måste överväga min målning istället bara för att den redan är gjord! Jag är inne i en period när jag övar på att måla mycket, så jag hade lagt den tiden på att måla nåt i alla fall. Är bara glad över att jag fick ett fint motiv att öva på. :)

[Nirvana-music]
0

#13: Hur mycket kostar det att få ett målat porträtt av hund från dig? Tog nämligen bort min hund nyligen och skulle verkligen glädjas av en fin oljemålning på min hund.

Luckysoul
0

Jag tyckte den var extremt fin och har kontaktat dig via pm! =)

Sankar
0

#20 och #23, Tack så mycket!! :) 

#22, Åh, beklagar verkligen sorgen! :( De lämnar alltid så stora tomrum efter sig när de försvinner! <3 

Jag får be så mycket om ursäkt för det sena svaret! Hade verkligen ingen koll alls på vad som skulle vara ett rimligt pris, så jag har fått lov att höra mig för lite. 

Jag tror att 500 kr och uppåt + frakt kanske skulle kunna vara ett rimligt utgångspris, lite beroende på storlek, antal djur i bilden samt materialkostnad (om det ska vara på papper eller canvas). Om du fortfarande är intresserad är det bara att skicka ett pm så kan vi diskutera lite mer specifikt. :) Du bestämmer dig i så fall först när målningen är klar om du vill köpa den eller inte (absolut viktigast är att du blir nöjd, skulle kännas hemskt att ta betalt för något som inte blev som du tänkt dig!).

Ambrose
0

#13 Skitsnyggt! Du är verkligen duktig! :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Sankar
0

#25 Tack så hemskt mycket! :)