Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1050 ggr
denaesboz
0

Får lätt gula tänder

Hejsan! Jag har en Staffe tik som snart är 1 år gammal. När jag fick hem henne vid 11 veckors ålder åt hon Profine valpfoder men redan efter några veckor så blev tänderna på henne gula om jag inte borstade tänderna på henne minst 1 gång varje dag, detta tycker jag är oerhört konstigt! Så i oktober förra året började vi med MUSH barf Vaisito för att jag bara hört en massa bra om detta foder, både med hullet, mage och fina tänder. Efter att hon gått över helt till det fodret så prövade jag att sluta borsta tänderna varje dag för att se om tänderna skulle bli gula som dem brukade. Till min stora förvåning så höll sig tänderna super fina och vita, andedräkten på henne blev också mycket bättre! I början av denna månad så har vi tyvärr bytit tillbaka till Profine, då pengarna inte längre räcker till den maten just nu då jag studerar och jobbet som jag hade på helgerna har planerat in annan personal på helgerna fram till början av april. Så nu har Kira fått gula tänder och dålig andedräkt igen, även om hon får en massa ben att tugga på. Är det någon som vet varför detta händer? Så fort jag får råd igen så byter vi självklart tillbaka! Vi har 2 andra hundar här hemma som äter samma foder som har fina tänder, så det borde ju inte vara fel på fodret känner jag :/ Jätte tacksam för tips!