kemisk kastrering?
Jag tänkte testa att kastrera Sheldon kemiskt, alltså en tidsperiod för att se hur han reagerar på det. Det borde väl fungera som om jag kastrerade honom på riktigt men bara temporärt?
Jag ska se om han drar mindre i kopplet och blir mer fokuserad på mig och sambon. Jag märker nu när vi är ute att han verkar ändå veta att vi vill att han ska gå bredvid oss, men är inte tillräckligt motiverad för att göra det. Så fort det inte finns något spännande att lukta på så väljer han självmant att gå bredvid oss och söker även ögonkontakt. Vi har försökt i 3½ år att få han gå bra i koppel, och nu när vi ska ha barn om 2 veckor så känns det viktigare än någonsin att det ska fungera. Jag förväntar mig inte att han ska bli perfekt av det, men kanske blir det lättare för oss att nå dit om han inte är så helfokuserad på att lukta och revirkissa ständigt.
Vad tror ni?
Hur mycket kostar det och hur länge håller det i sig?
Jag vill ju inte kastrera honom innan jag vet ungefär hur han skulle reagera på det.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kastrering och träning har väldigt lite gemensamt.
Finns två olika, en som håller ett halvår och en som håller i ett år (mindre raser kan de hålla lite längre).
Kostnaden jag har på mitt kontoutdrag är 3560 för ett helår, minns inte om det bara var för det dock eller något mer, han börjar läcka så han får medicin utskrivet för det så kan vara receptavgift på det, sen kan det skilja lite mellan veterinärer också men eftersom han får det av medicinska skäl går det på försäkringen.
Hunden jag har nu fick för ett halvår för flertalet år sedan men hans matte tyckte sig inte märka någon speciell skillnad på honom då. Nu har han haft två omgångar så snart i konstant två år och det jag märker när det börjar gå ur är att han blir mer intresserad av löptikar och tappar matlusten (när han fått kemiska kastreringen har han i början helt ignorerat löptikar och hans aptit har ökat avsevärt och han är mindre kräsen, tyvärr så har han även börjat läcka så det får han medicin för). Annars tycker inte jag att det är speciellt stor skillnad på honom. Han är ju iof 13 år nu också så de flesta "olater" han har är ju rätt ordentligt inlärda vid det här laget.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu