Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2569 ggr
[Nalle-]
1

Planer och mål 2016

Vad har ni för planer och mål med era hundar för 2016? Ska ni satsa i någon hundsport? Eller planerar ni en rolig resa? Berätta! 🙂

Frida B
3

Kanske valpis… 😃

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

LuLeLo
1

RLD N (gammalt mål men nu så!), LP1 och appellstart står på listan :).

Tass Josephine

Candy123
1

Med Dundee: -Gå en valpkurs - bygga upp vår relation - börja träna lydnad och rallylydnad ev ställa upp i en inoff tävling - ställa ut på en inoff utställning - HD/ ED röngen (kan ev bli föst 2017) - MH test (kan ev bli först 2017) - ha otroligt kul

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

IngaTrnqvist
1

Tävla i  rallylydnad och HtM, gå på fler och längre dagsvandringar och bara njuta av livet med Brun och förhoppningsvis Valpis. Fota mer.

Majken!
0

Debutera appell och eventuellt lydnad innan året är slut.

russin
0

Inga storartade planer. Valpen ska förmodligen ställas ut lite. Polly ska få spåra mer och ev få börja lite med personspår. Till hösten hoppas jag på en valpkull.

panini
0

Gå Agilitykurs och börja tävla i både Rallylydnad och Agility. Men framförallt njuta av livet med vovvarna och börja ta till mig allt smått som dom gör och sluta ställa så höga krav på mig och hundarna 🙂

Sen så ska Kenzo få börja följa med till min skola nu med början till Våren 👍

Ambrose
0

Har massor med planer och mål, men de som jag vet/tror att vi kommer fixa nästa år är: RLDN, godkännt appelspår, BH-prov, MH, någon utställning, godkännd lydnadsklass 1, IPO1, BSL1 och uthållighetsprov :) Förhoppningsvis blir det kanske en agilitykurs med, vi får se. Kommer helt klart bli ett spännande år! ^^

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

JoannaLi
0

Ett par saker! 

• HD/ED/knä-röntgen
  • MH-test
  • Lydnadsdebut

Testerna är väl inte omöjliga att få till, men debuten känns väldigt osäkert. Menmen. Har vi tur så :P

Changrila
1

Vuxna tiken: RLD N Start i fortsättningsklassen, får se hur bra det går där. Åka till Norge och Danmark i hopp om fler lure coursing-championat. Valpen: Tävla rallylydnad Påbörja trasjakt för att sedan springa lite lure coursing och kunna ta licens. Ställas ut någon gång mot slutet av året så att vi har det som krävs för framtida eventuella championat. BPH på hösten. Kommer säkert på lite mer sedan ;) funderar på att försöka få vuxna tiken kvalad till EM även i år men vet inte om jag har råd. Får se lite hur det ser ut senare. Sedan ska jag själv se till att bli klar med hundmassörutbildningen.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Mika-S
0

Planer för Castor (collie, 2,5år)

• Klättra i lydnaden, förhoppningsvis ta Lp2.

• Träna flera sporter och hitta vår nya grej, eftersom vi lägger av med lydnaden när de nya reglerna kommer 2017. 

• Starta i freestylen, förhoppningsvis med uppflyttande poäng. 

• Gå frittföljkurs för GameOnPuppy och förhoppningsvis läger för Heidi Billkvam.

Planer för Styx (kelpie 3mån)

• MH-test
  • HD/ED-röntgen
  • Gå på Valpcamp för GameOnPuppy. 
  • Träna så vi är redo för Appellstart i spår 2017. 
  • Träna Patrull och förbereda oss för tjänstehundsutbildning 2017.

Sajtvärd för Valp & unghund

Mvh Mika

thea_thea
0

Mål/planer för Malte (dv.schnauzermix), född 2013 -Tävla rally -HD/ED röntgen -Patella-undersökas -Hitta en bra lekkompis -Sluta träna lydnad -BPH och/eller MH

Sugar Mist
0

Jax, border collie 2 år

- Start i lydnadsettan
- HD/ED röntgen
- Ev. starta i agilityn också
- Något viltspårsprov också, kanske
- Lydnadsläger

Beroende på hur vi ligger till i vallningen och hur vi utvecklas vill jag försöka satsa på ett VP också, men det får vi se :) 

Största målet är dock att ha riktigt roligt under hela 2016 :)

-

ipopuma
0

Rallylydnad N med tanten o bara lulla runt på freestyle, agility o rallybanan Riesen klara ipo 2 o lydnad 3 och utvecklas i draget (mest matte då hehe) Den lilla hitta våran nisch o lydnad 2

peafie
0

Vi tänkte knipa ett viltspårschampionat och träna på i apporteringen. Förhoppningsvis trillar det ner en polett eller två under våren, men vi får se. Den avlägsna drömmen är såklart jaktprov eller åtminstone WT meeeen för tillfället känns det vääldigt långt borta. 🙂

Och så ska vi försöka fjällvandra i sommar!

Bloggen     ○    Instagram

Marieangelica
0

Vi kommer fokusera en hel del på Rallylydnad men även agility. :)

alltidnordin
0

Milou - 14 veckor

- Gå valpkurs nu efter nyår
- Komma närmre varandra
- Gå flera kurser på klubben
- Börja nosa på agility
- HA KUL :D

/ Sofia

TeamBlackShelties på InstagramSkrattar

[Nalle-]
0

Spännande att läsa! :) 

För Hugo har jag inga särskilda mål, han ska få lalla på med det han tycker är roligt och förhoppningsvis fortsätta vara pigg och glad. 

Målen med Asko är:

• RLDN
  • Start i fortsättningsklass rallylydnad
  • Godkänt resultat i apppellklass spår
  • Få en säker platsliggning
  • Förstapris i LK1
  • Gå någon rolig kurs

Sedan har jag inga bestämda planer ännu, men det jag skulle vilja hinna med är att gå kurs i nosework och även gå en massagekurs, delta på Tåmelägret och även besöka Stockholms hundmässa.

RosaMoln
0

Att någon gång i slutet på 2016 kunna starta Lp1 och att lägga massa roliga spår :D

Alone
0

Förhoppningsvis blir de en liten valpis till den tidiga våren 😍

Mvh Järnskogens kaniner

Efter Regn Kommer Solsken

Fridaaaa
0

Lillan
- Träna mer med Peter.
- Få henne mindre osäker
- Bara "vara". Njuta av livet på ålderns höst :)

Roxy
- Stabilare inkallning
-  Försöka hitta "vår" sport/aktivitet att satsa mer på
- Få henne att inte vara rädd för cykeln så vi kan cykla
- Bygga upp mer muskler, ner lite i vikt
- Utveckla dogparkour mer

Happy
- Bygga upp relationen ännu mer
- Få henne mer självsäker
- Bygga mer muskler
- Träna mycket inkallning!

Det jag kommer på nu :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

RedMonsters
1

Fokus: Elitlydnad Elitspår Tjafsa: Uppflytt Lk2 Uppflytt lägreklass spår Startklar i mondioring till början på 2017. Torres: Främst fokuserar vi på att han fortsatt ska vara frisk. Annars hoppas jag på start i HtM och nosework.

Medarbetare på brukshundraser.

JoannaLi
0

#15 Nej vad kul! Vi ska också fjällvandra i sommar :D

peafie
0

#23 Kul! Var och när? Vi funderar på att utgå från Grövelsjön, så det är ju lite "fjäll light" om man säger så.  :) Men det blir lagom för vi är totala nybörjare på det här med vandring… har endast besökt fjälltoppar medelst snöskoter förut. 😃

JoannaLi
1

#24 Ja! Fyfasiken vad vi är taggade :D 

Vi funderar på juli/augusti-skiftet, och troligtvis håller vi oss nära hemma, dvs Västerbotten eller Norrbotten. Vi har spanat lite på Tärna.

Jo, vi kör också en light-vandring, vi tar med oss vana fjällguiden (morfar) och husvagnen, så planen är dagsturer bara, eventuellt någon övernattning någonstans :)

peafie
1

#25 Härligt! Det blir något liknande för oss med dagsturer till en början, tror jag. Sambons familj har en stuga som vi tänkte övernatta i, så äventyrar vi på fjälllen  på dagarna. Tryggt att ha en fjällvan morfar! Vi får se till att ta massa kort och dokumentera våra respektive vandringar och utvärdera dem här efterhand, haha. :)

CayKantos
0

Puttar upp lite med min plan om att fortsätta spara inn pengar til valpis som förhoppningvis blir aktuell till till vintern 2016

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

fridarebecka
0

Åh, denna tråd hade jag missat!
Planer:
-Skaffa valp!
-Fjällvandra(antingen innan valpen flyttar in eller så får den stanna hemma)
-Gå en dagstur där valpen kan följa
-Gå valpkurs med valpen
-Gå kurs i nosework steg 2 med Trassel

Mål:
-Godkänt doftprov på eukalyptus(nosework)
-Tävla i nosework med Trassel
-Tävla nybörjarklass i rallylydnad

I år kommer jag/vi testa oss fram mycket, min första valp flyttar(förhoppningsvis) in och jag och Trassel ska delta i vår första tävling. Ser redan nu extremt mycket fram emot att skriva mål inför 2017, då kommer jag kunna ha tydligare mål för vad vi faktiskt vill uppnå! Har redan många tankar på vad som kommer vara med på den listan!

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
CayKantos
0

#28 vad är det för valp du planerar? Vilken ras och vartifrån? 😊

Instagram

ViktoriaL
0

Bonny:

MH, LP2, RLD A, apellstart

Lexi:

RLD A och debutera i agility, kanske även prova på att tävla lydnadsettan..

Förhoppningsvis blir det även en kurs i nosework med båda hundarna! :)

[Nirvana-music]
0

-starta i rallylydnadsskurs. -mentaltesta unghunden. -utställningar till sommaren. -allmänlydnad på bhklubben. -träna lydnad och Ringträna med andra hundar i träningshallen. -släppa lös flocken vid havet till sommaren så de kan få ut sina naturliga beteenden i vattnet. -valpkull. -ha roligt så klart :-)

Karolina-H
0

Kajsa 8 år: - Hålla sig frisk och pigg och slippa veterinärbesök - Börja med lite agility för skojs skull - Ställas ut som veteran Sudden 9 månader: - Starta anlagsklass i viltspår - Börja agilityträningen på riktigt - Gå rallylydnadskurs - Prova på Nosework - Lära in alla lydnadsdelarna i 1:an

Codeavalone.blogg.se

fridarebecka
0

#29 Kan PM:a dig, vill inte skriva ut det här förns det är bestämt 🙂

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
CayKantos
0

#33 självklart 😉

Instagram