Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 4250 ggr
Joyous
0

Djurnamn, hund

Hej! Jag trodde väl aldrig att jag skulle be om rådgivning om någonting så personligt som namn till en blivande valp, men jag sitter verkligen fast! Min nuvarande hund heter Humla och är av rasen malinois, jag gillar djurnamn och vill gärna fortsätta på det temat! Nästa hund blir samma ras som Humla men högst troligt så blir det en hane! Har ni några förslag på djur som funkar som namn? Mina egna förslag är Järv Tiger Iller Björn Mört? :D Ni hör ju, behöver hjälp, låt fantasin flöda!

VildaVittra
5

Knott?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Joyous
0

Haha! Att jag inte har tänkt på dessa odjur, skriver upp! :D

Belimas
0

Utter
Bison
Bongo (en slags antilop typ)

sen står det stilla =)

Joyous
0

Utter gillar jag! Tack! :)

Lona
0

Mink :-)

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Lona
0

Orm?

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Vanja
0

Går det bra med engelska namn? 
Exempelvis Fly, betyder ju fluga eller men uttalas ju flayj, rätt fint. 
fox, eller vixen.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Farwuq
0

Pontus
Pretolius

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

hemul
0

Gerbil. Tänker mig det feluttalat med betoningen på första stavelsen och kort i, 'Gerbill', då låter det namnigt.😉

Järv (kan tolkas som djärv)
Musen (bara Mus låter dumt)
Panter
Spindel
Gecko
Pandion (latinska släktnamnet för havsörn)
Lori

hemul
0

Oops! Järv hade du ju redan kommit på själv!

Zadeira
0

Jag vet en häst som kallas Gäddan, tycker det är lite roligt och kan funka på hund med.  Kallar själv min daghund för "Sälen" ibland då han kan göra miner som en säl.
Annars gillar jag dessa djur som namn:

• Visent (kan låta som vincent)
  • Mård
  • Hermelin (Brukar själv säga det som Herr Melin eftersom jag hade en killkompis som hette Melin i efternamn)
  • Sparvhök
  • Ulv (gammalt ord för varg)
  • Gibbon
  • Jak
fridarebecka
0

Lynx (lodjur)
Panter
Weevil (engelska för vivel)
Varg eller Wolf
Dingo

Om det mot all förmodan skulle bli en tik:
Panda
Myra

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
[Outlawly]
0

Lo,Dhole, Uv, Sälen, Jak, Kamel, Kulan, Antilop (Ante), Hund, Panda, Boa, Padda, Tupp

Em_
0

Coyote?

Maleficum
2

Min brorsas papegoja kallar vi för Kråkan, sen hade min särbos mamma en hund som helt enkelt hette Jycken.

Djur på andra språk kan ju vara en ide också. Tex Wilk (varg på polska), Lis (rävs på polska), Sowa (uggla på polska).

Vet en båt vid namn Makrill men som stavades Mc Rill. Kika in i fiskvärlden så finns en hel del lustiga namn att välja på, tex Skoläst.

Gavial (en sorts krokodil), Manat (sirendjur), Kiwi (fågeln), Kiwada (ett kräftdjur), Kakapo (som låter som någon modern raskorsning men faktiskt är en papegoja).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

taylor__lambert
1

Mina favoriter:
Kiwi
Neko (katt på japanska)
Kitsune (räv på japanska)
Panda
koira (hund på finska)
Lynx (lodjur på engelska)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

[Tuulikki]
0

Koira - hund på finska. Älskar det namnet.

Joyous
0

Hej och tack för en massa bra förslag! När det gäller djurnamn på andra språk så känner jag sådär. Har ett namn på engelska som jag gillar och har varit inne på rätt mycket och det är Raven - korp. Även Lynx är fint men först och främst är det svenska namn jag är ute efter! Ska skriva ner förslagen iaf så får vi se hur det känns när jag träffar honom! :)

Joyous
0

Spindel var ju faktiskt lite roligt! Lona: Jag minns på aoh när en person ville ha namnförslag och jag slängde in namnet Orm som förslag. Dagen efter skämdes jag eftersom jag då tyckte att det lät så himla fult! 😛

Allumania
0

Volk (varg på ryska) Miska (björn på ryska) Renard (räv på franska?) Snake Hai/Haj Marsu (marsvin på finska) Pupu/ Kani (kanin på finska)

bustjejen
0

Björn Varg Hamster

CayKantos
0

Maesu och Miska är ju för gulligt asså, låter bara väldigt feminint, tycker oxå det har med "djur" namn är väldigt roligt och överväger oxå döpa min framtidiga hane med sådant ett namn. Volk va oxå ganska cool :) vill dock gäärna ha ett s eller ett c uttalat c ;) Rolig tråd att fölga!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

JenniferFahlander
0

Orangutang? eller om de ev skulle bli en tjej så orangutanga? Hahaha nä skoja bara, 

Mina hundar fick namnena

Max

Zigge

Atlas

Texas

fast Texas är en tjej men det passar till både och o de e väldigt fint och Vegas är också väldigt fint tycker jag :) Och Zigge var redan döpt innan ja köpte honom annars hade han fått heta Zeus :)

Vanja
0

Mink kanske?

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Vizzla
0

Björn eller Moose

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Yasmine_
1

Råttan
Knubbsäl 😂 (haha nej det kanske är lite elakt) 
Kricka(N) - (fågel) 
Stare - (fågel)
Vigg (kan bli viggen istället också fågel) 

Min har namnet Athos (dels för att jag gillar grekisk mytologi och dem 3 musketröerna :D)

JenniferFahlander
0

#26 hahahahaha knubbsäl xD stackars hund om den skulle få heta så xD o Malinois brukar inte vara så "knubbiga" xD om man inte ger dom massa mc donalds mat o pizza förståss haha xD

taylor__lambert
0

Myggan

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Ambrose
0

Min hund heter:
Nita
Betyder "björn" på Choctaw. Ett indianskt språk :)

Så du kan ju även ha namn från andra språk t.ex.
Sparrow (Även om Sparven är grymt gulligt!)
Kip (Kyckling Holländska)
Poes (Katt Holländska)
Mier (Myra Holländska)
Jiraffa (Giraff Spanska)
Conejo(Kanin spanska)

Etc :D

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Maleficum
0

Svalan bara dök upp nu när jag läste de andra förslagen

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Yasmine_
0

#27 Hahaha nej dem brukar ju oftast vara åt andra hållet nästan! xD men man kan väl ha det som smeknamn? haha

[Nirvana-music]
0

Maggot? Haha :-) Majsan? Chili? Stroganoff? carne? Pinky? Milky? Mos? Pajas? Jupiter/juppe? Kisen? Mikro? Zigge? Ja, vad säger man? Inte det bästa namnförslagen kanske! Haha :-)

JenniferFahlander
0

#31 Haha ja kanske kan använda det när han e olydig haha xD Inte skulle ja vilja bli kallad för knubbsäl så de e nog ett jätte bra straff xD

CayKantos
1

Puttar upp denna tråden lite med en fråga till TS, har du hittat några favoriter ut av alla namnen och känske även bestämt dig på ett?

Instagram

Joyous
0

#34 Som det känns nu har jag inte riktigt fastnat till 100% för något men har skrivit ner alla som känns intressanta, blev en liten lista med svenska och engelska namn! :) Kommer återkomma till tråden när jag vet mer säkert om det blir någon valp, just nu väntar jag och hoppas, förhoppningsvis faller det på plats när det närmar sig!

CayKantos
1

#35 får man evt se den lilla listan? :) ofta när man möter valpen kastas alla namntänkadet ut av dörren då personligheten kanske inte helt passade och ett namn bara helt tydligt lyser fram :D

Instagram