Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 3281 ggr
[Anata]
0

Snön och frusen mark! VARNING

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

Efter att kylan kom igen så blev marken ojämn i hundrastgården. Vilket min tik klarade av fint när den riktiga vintern va här.

Men idag slutade de så här :( Nu får hon ha linda iaf tills imorgon. Men omvårdnad på 100 i 3 dagar. Detta i kontakt med Veterinär som har kollat henne och sagt hur vi ska göra. Ingen antibiotika då hon läker bra själv.

Lägger upp dessa bilderna så ni andra på ha koll på era hundar eller kanske ha de i tanken. 

Nu blir de OP vila som vi kallar de. Alltså ut och kissa var 1,5 timme.

LinaK
0

Stackars vovven! Hoppas hon blir bättre snabbt.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Anata]
0

Föra gången vilket är för 1 år sen. Var hon okej efter 3 dagar

Candy123
0

Stackarn, krya :)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

densomundrar
0

Jag kollar via mobilversionen och kan inte se bildspel, vad är det som hänt din kära vän? @):-

[Anata]
0

Hennes trampdynor är fläkta

densomundrar
0

Åh, stackaren. Hoppas det läker ihop snart @):-

[Anata]
0

Tre dagar tog de sist. Och den första dagen gör de alltid ondast

Zadeira
0

Har du funderat på att köpa skor eller så till henne?

[Anata]
0

Har haft skor sån har försvunnit efter branden. Och Dom har jag bara haft när hon har skadat sig så hon har skydd. Annars inte nej! Så hon har "långa" klor enligt folk så behöver hon slita på dom vilket inte händer när hon har skor. Samt vår veterinär avråder att ha skor om hunden inte har skadat sig.

Zadeira
1

Ok. Om det hade hänt förut så hade jag haft skor i förebyggande syfte i just de väderlekarna, men det är ju upp till dig. Säger inte att hon alltid ska ha skor, men just dagar med sånt väder och sån mark kan det ju vara bra att förebygga att hunden skadar sig.

[Anata]
0

De började med att en hundägare som skiter i att säga till sin hund. Som springer och triggar mina hundar och en kompis hund. Där vi flera gånger får bort våra hundar med …… skiter i att kalla tillbaka sina hund. 

Så då kan …… ha koll på sina hund och inte stå där som ett …… fån. Så slipper min hund att få såna tassar! 

Vi hade varit i hundrastgården i 1,5 timma INNAN denna personen kommer med sin hund och …… till de. Och hon har INTE mage till att kalla tillbaka sin hund utan de gjorde alla andra när dom såg att de var kommunen som var på platsen och kommunen nämnde Polisen. Då kunde andra säger till den hundar. Men ägaren tog inte sitt ansvar. Jag iaf åkte direkt till veterinären när vi kom hem och jag hade tvättat av tassarna.

Men aja ska jag tvinga på henne något som är onaturlig som hon hatar och får panik av står och skriker vid varje steg. Isf att en människa kan ta sitt ansvar och sin ledar roll. Nej jag tror inte detta. 

Tyvärr kommer de alltid finnas sånt folk som skiter i vad andra säger och bryr sig INTE att djur även deras djur kan bli skadade. Detta är inte första gången som vi är i luven med den ägaren. 

De hade varit en sak om tex nu hade varit ute och sprungit eller gått på en sjö eller på sommaren när asfalten är varm. Men detta någon var de pga en annan hundägare som skiter i att säga till sin hund. Och vem är de folk börjar "hata" Fan inte ägaren utan hunden som i övrigt är underbar. Men är i en hundägare som har stor brist på kunskap. Tyvärr är de så.

Nu vet jag om att som skador som min tik har fått går över inom några dagar och jag vet om att hon är blödig första dagen. Sen är de okej. De gäller bara att man lägger om sitt schema och man vet om att hon måste ha vila. Då löser de sig. Om man har varit med om detta både en sommar och en vinter innan så lär man sig hur man löser de dom dagarna. Skulle de vara så att hon inte är okej eller bättre om 3 dagar alltså på torsdag. Så är de veterinären igen så får vi se vad domen blir då. Men innan dess så är de njuta av soffan och hundgodis. 

Jag kan inte påverka den andra hundägare fast jag gärna hade velat skälla ut henne. Jag kan heller inte säga "Shit Hapens" när jag vet om att de är flera som har samma problem. Många väljer skor på sina hundar jag gör de inte. Just för jag har en hund som inte klara av skor. Jag kan bara acceptera de lika mycket som hon skulle "ha funnit sig i att ha dom på sig" Skillnaden är att jag vet om att detta går över. För henne blir de ett jobbigt senrium i huvudet och de vill jag inte.

Herveaux
1

#11 Det kommer alltid finnas hundägare som har huvudet fullt av luft.
Enklast är att i möjligaste mån undvika dom. Kommer dom till rasthagen - gå därifrån.

Hoppas tassarna repar sig snabbt!

// Harley

[Anata]
0

Tänker inte avsluta mina rastning pga muppar. Ne de nöjet ska dom inte få ha. Är sällan där vid den tiden i vanliga fall ändå. Sov gott underbara människor

Herveaux
4

#13 Du gör såklart som du vill, men låt inte din egen prestige gå före din hunds säkerhet.

// Harley

Zadeira
4

#13 Svälj din stolthet och tänk på hundens bästa. Annars kan du inte gnälla på att det är andra människors fel att din hund skadar sig.

densomundrar
0

Oj, nu hänger jag inte med på vad som hänt. Trodde hundens tassar blivit uppfläkta pga kyla, men det verkar vara något som hänt Iom möte med någon annan hund och ägare?

[Anata]
0

#16.

Vi var i hundrastgården  i 3 timmar med våra hundar. När vi är där och har möte med kommunen så var de en annan hundägare som var i den lille hundrastgården. Den andra hundägaren avlede inte sin hund bilder blev upp och ner vid ett staket. När marken är frusen och de är snö så blir marken riktigt äcklig. Speciellt jord i en hundrastgård. Så när dom sprang där så fläkte tassarna upp.

Om de blir jytja och du går i jorden så lämnar du djupa spår efter dig. Och när de stelnar så är de rena kniven :(

Jag hade inte någon anledning att berätta om idioten som skiter i sin hund. Men om man inte vet hur läget ligger kanske man inte ska ge råd så som att man ska köpa skor till en hund. Speciellt när hunden hatar de.

Så nu har hela mitt inlägg fått en annan innebörd än vad den skulle ha :( :'(

[Anata]
0

De handlar inte om min stolthet som du verkar tror. Ska jag lära min hund att när den hunden kommer går vi? ALDRIG. De är verkligen att be henne att bli undergiven på fel villkor. Hon har INTE ge sig pga brist på kunskap hos en annan ägare. Oavsett om de nu skulle handla om min stolthet. Stolthet och hundar funkar inte ihop och jag kan se den skillnaden. 

Jag är där för att aktivera min hund. Inte för att visa upp henne som en stolthet. Allvar. De har inte med mitt inlägg att göra!

[Anata]
0

Nu var vi där vid den tiden pga mötet med kommunen. Men annars är vi aldrig där då. Och de är den ända som har de beteendet som den hunden har. Tyvärr mot alla så inte bara min. 

När dom har möts innan har de inte varit sånt här väder. Alltså frusen hård mark :( Så jag vill varna att man tänker på de en gång  extra eller liknande. Idag är hennes tassar bra :) Vi kör vila till torsdag :) 

Innan den tiken kom till grannhagen så hade dom busat i 2 timmar utan att någon hade hänt. Så de var när just den tiken kom. Sen när den tiken gick så var de 10 min dom andra hundarna var kvar. Och då sniffade dom lugnt vid staketet och inget springande längst staketet.

Så lär sig vem man ska dela staketet med. Jag bor jo 700 meter ca till hundgården så ser jo från mitt fönster vem som är där haha.

Zadeira
3

#15 Du skrev aldrig  i ursprungsinlägget att hunden hatar skor, så när jag tipsade om skor för hundens bästa kanske du skulle talat om det lugnt och fint och inte börjat dra in en massa annat om att det var en annan hund som gjorde att din skadade sig.

Sen om att lämna hundgården när en viss person kommer med sin hund så ja, i det fallet när jag vet att min hund riskerar att skada sig så lär jag hunden att då går vi. Finns ingen anledning att jag ska vara kvar bara för att om jag vet att hundägaren som kommer är ansvarslös och inte har koll på sin hund. Det är som att be om trubbel.  Du gör inte hunden undergiven bara för att du går. Du lär din hund att du har kontroll över situationen och att din hund ska lyssna på dig. Om du inte aktivt tränar hunden att koppla ihop att ni går därifrån med att en annan hund är där så kommer inte din hund förstå att det är därför ni går..

Tråkigt som sjutton med skador och jag hoppas att din hund läker snabbt och fint. Men du måste tåla att man ger tips, förslag och kommentarer ikring det hela utan att du går i försvarsställning direkt.

densomundrar
0

Då förstår jag, det kan vara väldigt bra att tänka på. Har reflekterat över att marken blir hårt och knölig när det fryser på efter blött mildväder men aldrig sett det som något som kan skada vovven tassar. Så jag tackar för varningen :-)

[Anata]
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag gick ut med en varning. Just för att jag inte vill att NÅGON människa eller hund för den delen ska genom gå detta. Min hunds tassar har läkt på bra. Helosan salva de är saker de :D De har räddat oss från många dyra räkningar hos veterinären haha :D 

När de kommer till vår hund rastgård kommer jag lägga upp en bild så att du ser hur den ser ut :D En som bara är kartan och en som är foto uppe ifrån där de är en massa träda och så! 

Där du där sträcket i mitten. Där är de staketet som jag snackar om. 

Vi är sällan där när denna personen är där. Då hon inte har koll. Jag går sällan till rasthagen innan 12. Då jag tjänar mest på de och de gör mina hundar med. 

Imorgon ska jag och en kompis dit. Så kan även ta bilder på underlaget vilket just nu är sten hårt

Hanna.siri.saijo.
0

Mina hundar har ganska mycket päls under tassarna som skyddar dynorna så det har vi aldrig behövt oroa oss för.

[Anata]
0

Hoppas att ni se bilden