Kloklippning
Jag vet inte vart jag ska ta vägen! Min tik är inga problem att klippa klorna på bara hon får ligga vart hon vill så får jag klippa dom utan problem, och hon har vita klor så det borde ju inte vara några problem att klippa dom eller hur?! Fel! Jag har klippt min tjej i pulpan två eller tre gånger, även om jag bedömt att jag inte alls tar för mycket och försöker klippa runtom pulpan. Det jobbigaste är att hon inte säger ett ljud! Det är inte mycket blod som kommer, knappt en droppe. Men det börjar bli jätte jobbigt att jag inte vet när hon har ont, vilket det oftast gör när man klipper i pulpan, right?! På min förra tik klippte jag aldrig i pulpan och hon hade svarta klor! Har någon här nått tips på vad jag ska tänka på? Eller om det finns något annat sätt att korta ned klorna. Vet att det finns dom där slipgrejerna men är dom verkligen så bra? Man skadar väll pulpan i en sådan också om man råkar hålla lite för länge? Det här blev säkert jätte klumpigt inlägg men jobbar natt så har lite att göra och vad är inte bättre än att be om råd då! Så snälla! Tell me what to do! Varför lyckas jag träffa av pulpan på vita klor men inte på svarta?!?!?!
Har du provat att bara klippa löjligt lite, men klippa oftare istället?
// Harley
Ha en lampa bakom klon så ser du pulpan. Du kan även använda en klofil. Då tar man pyttelite åt gången. Men lampa bakom är bäst för att se.
#1 Grejen är det att jag redan tar löjligt lite och jag klipper ganska så ofta! Pulpan ser jag även utan lampa då hennes klor är genomskinliga ungefär. Så förstår inte hur jag kan ta pulpan. #2 Tips på en bra klofil? Som sagt, behöver ingen lampa för att se pulpan på henne.
Om du nu ser pulpan, redan tar lite åt gången så skulle jag säga klipp inte lika ofta! Det verkar ju som om hon redan har korta klor!
Jag tycker att hennes klor är jätte långa, men hon är en omplacering och hade väldigt långs klor när hon kom hit, så ja. Jag vet inte.
#3 Jag har skaffat Osters. Är skitnöjd!
#6 Åh, ska kolla upp den!👍🏻
Om hunden inte ens bryr sig, så tat lugnt 🙂
Om du se pulpan och ändå klipper den verkar ju hela klon vara pulpan.
http://dognews.se/2012/02/01/kloklippningens-gyllene-regel/ Här kan man också få reda på lite mer om klor på hundar och hur man ska klippa dem.