Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 16585 ggr
Tesan
38

Matsmältningen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte höra med er här om hur lång tid det tar för hunden att ifrån att äta till att det kommer ut….

Vikingman
0

Det beror nog på hur lång hunden är. Jag tror det kommer ut fortare på små hundar.

Karmatarerskanise
0

Det handlar om storlek, mat, motion, träning och omgivning. Det är vad jag kommer på nu iaf. Kanske vder också. Och sällskap.

Vet inte hur lång tid det tar för min hund, bryr mig inte heller ;)

Liss
0

Maten från igår kommer ut idag.. om man säger så. Dem smällter maten tills nästa dag. De är väl det vanligaste.. men så spelar ju olika faktorer in också som hera säger.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Karmatarerskanise
0

Lis1; Ja, det är nog som du säger. Ca 1 dygn.

Vikingman
0

Det är det jag menar. Det går fortare på en liten, lång och smal hund. Stora hundar äter mer och då tar det längre tid att få fram det.

Karmatarerskanise
0

Det är ju inte sant.

SaraC
0

Har matsmältningen så mycket med storlek att göra? Kan inte tänka mig att det handlar om nämnvärd skillnad isf.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Karmatarerskanise
1

Själv tror jag det har mest med intaget att göra, och upptaget!

AnneN
2

Om matsmältningen hade med storlek att göra så borde väl Chihuahua skita å äta samtidigt?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

SaraC
0

#9 Hihihi. Ja, jag har ju haft både jättestor hund och lite mindre hundar. Och dom har gjort sina behov i samma "takt" om man säger så.

Liss
0

Ja precis, men de är ju som jag sa.. De tar ungefärligt ett dygn för en hund. De hunden åt igår får han ut idag.

SaraC
0

#11 Japp.. Men har de ätit nåt olämpligt kan det komma ut tidigare ;)

Liss
0

Jo de är sant.. men jag vet att de är ett dygn iaf. Eftersom ecko åt majs av mig en dag.. de kom ut som hela majskorn dagen efter:P

kerstinjoh
0

# 13 Det är till att ha koll på läget? *retas*

Missy
0

Svaret på denna fråga är ca mellan 12-30 timmar brukar man säga. Detta varierar ju som sagt med vad hunden få r för föda men även storleken spelar faktiskt in.

Tesan
0

Okej

tack för alla svar