OT. Telefoni och bredband.
Förklara det här för mig om ni kan.
Jag har tidigare varit kund hos Tele2 men bytt till Bredbandsbolaget. Så långt är allt väl. Men igår upptäkte jag att jag är kund hos båda två. Jag får alltså dubbla räkningar! Vet i 17 hur de har lyckats med detta konststyck?
Undrar om det går att bli kund hos Telia också, då skulle tre företag kunna ta betalt för samma tjänst. 

Det är inte alltid komunikationen mellan bolagen fungerar så om man byter till BBB så bör man ringa det tidigare bolaget och säga upp det abonnemanget själv.
(vet hur det funkar/inte funkar då jag vart abonnemangsförsäljare)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Lyssna på Biobio där är hon klok! :-D
Det är inte så att du har telefonen kvar hos Tele2 och Bredbandet hos BBB?
Tina, jag har fått räkning för telefoni och bredband från båda bolagen. Ska ringa dem sedan och höra vad de har att säga. Båda vill troligtsvis ha betalt. Men någon har gjort fel!

Då du bytte från Tele2 till BBB, sa dom då något om att dom skulle säga upp det tidigare abonemanget åt dej?
Om inte så är det du som måste se till att säga upp det själv.
_**/Mvh Anne

Kerstin….
det låter lite skitzofrent (stavning) det där….
men telebolagen gör ALLT för at inte missa pengar till fika kassan.
Lycka till! :-)
Förra månaden betalade jag in hyran (6500:-) till BBB, de sa inget och jag märkte inte heller nå't men hyresvärden saknade sina pengar. Allt ordnade sig till slut och jag fick tillbaka mina pengar idag. Alla inblandade fick sig ett gott skratt…
*asg* Betalade du hyran till BBB?
Hihi, aldrig mer ska jag säga att jag är vimsig!
Fast *funderar*, en gång hade jag TV:n på lagning och inget hände. Jag ringer dit och de hittar inte TV:n. Va, min TV!
Ni kan tänka er vad jag säger. Firman skyller på semestertider och kontaktar ledig chef och semesterledig pesonal. Ingen TV.
Min irritation är stor och ilskan far jojjo i mig. Slarva bort en TV!!!! Mina ord är kanske inte så väl valda.
Dagarna går och en vacker dag ringer TV-firman upp och frågar; Är du säker på att du lämnade in TV:n här??
Vill ni veta mitt svar?
Förresten så vill ni säkert inte veta varför jag har fått dubbla räkningar?
Lika bra det. Men att det ska bli så förbaskat dyrt att ha dåligt minne! *muttrar*

Kerstin jag gissar på att du glömt sägaupp det första abonemanget
_**/Mvh Anne
*visslar*

Hahaha jag förstod det
du är absolut inte den första å knappast den sista
_**/Mvh Anne

*visslar* samma minne som mig…guldfiskminne 

nä Lottisen du har inte guldfiskminne…d.et är VÄRRE än så…..det är din orangutang-rumpa set till att du har fåt i från dig….*ASG!*

*blöööööööö* Köp dig en idomin tub och tryck ut den i truten så blir du kanske len där 

LOTTISEN
nä det vore synd och köpa en Idomintub, den behöver du ha bättre i din orangutan-rumpa, tror jag *GARV!*

Kerstin…..
Är det nu man får säga "åldern tar ut sin rätt?"

är du här också och skriver V-lang, ser din överallt! *ler*

*fnyser* Tina släng dig på båten så jag får semester, jag tyer inget mer 
Xiox jag är överallt och ingenstans, och allra helst där du minst anar det 

lottisen
jag är här nu…hur hjar det gått med idiominsalvan och oranguntang-r*ven i kväll?? 

Det gäller väl att hålla ordning på sin räkningar. Det borde alla kunna tycker jag. Pröva att lägga dem i olika lådor, det underlättar.

Det där har jag också råkat ut för.. Dubbla abonnemang.. fick dessutom en räkning till min mamma, på min adress, med telefonabonnemanget jag beställt i mitt eget namn, från Telia häromdagen.. :S Man undrar hur de lyckas..

Helst!?!?!?!
Då kommer jag aldrig mer skriva på ett enda innläg, eller nån ting XD