Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 13753 ggr
htt
18

Valpväntartråden

Någon mer än jag som väntar valp?
Jag håller på att spricka av längtan och håller på att tjata sönder min pojkväns och vänners öron :)

Tiken beräknas föda om prick en månad, den 24 april.
Hittade ingen liknande tråd här på hundar.ifokus och jag tyckte det kunde vara lite kul att kunna följas åt i väntan, någon mer än jag måste väl vänta valp! :)

Swadika
3

Jag väntar valp :D småttingarna är två veckor och jag ska träffa uppfödarna efter påsk :) Längtar sjukt mycket och ja har väntat på denna kull i över ett år nu så det är verkligen dags tycker jag ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

eweeliina
0

Jag skrev en tråd med lite bilder från när jag hälsade på min valp i helgen! Han är 5 veckor, så det är inte långt kvar nu (fast tillräckligt för att man ska bli galen av all väntan)!

emin
0

Jag går också och väntar, valpisarna beräknas komma den åttonde april ungefär. DENNA VÄNTAN, AAAAH. Haha :D

Swadika
1

Hihi har ni fixat allt som behövs? ^^ Eller har ni mycket kvar som måste göras innan valpen kan komma hem :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

emin
0

#4 Jag har inte köpt någonting ännu, utan jag och min bästa vän ska åka in och storhandla allt som behövs nästa månad. Hon ska också skaffa valp i sommar, vilket känns superkul 😃😃 Har även lite saker kvar från valptiden med familjens vovve. :)

[Teddies matte]
0

Spännande, vad blir det för en vovve? :)

[Murvel]
0

Jag väntar på en sheltievalp! Men löpet blev försenat så det är inte valpning förrän i maj och leverans i juli. Om jag inte får från den kullen så blir det valp först i slutet av sommaren. 

Hittills har jag köpt… ungefär allt (bäddar, sele, canvasbur, halsband, pälsvårdsgrejer, första hjälpen etc, flera tusen kronor!). Knappast det smartaste (sele/halsband kanske inte passar?) men i alla fall ett sätt att hålla lite koll på utgifterna.

semenius95
0

Jag har ochså längtat haha… 

Jag hittade en valp på blocket, (letet länge) fastnade… Detta var runt jul, valparna var 17 dagar. Och jag bestämde mej vilken jag skulle ha utav dom två jag valde mellan… Innan jag ens pratat med min pappa stack jag ut och handlade filtar, leksaker, godis, ben, borstar, bajspåsar, shampoo/balsam, reflex och klosax&tass salva xD 

Och efter de pratade jag med honom, (han var i thailand då) Så hon tingade henne från thailand samma dag, (skicka över pengar till henne). 

Och idag har jag haft henne i två månader och imorgon blir hon 4 månader. 

Förstår din längtar ! :D 

(ville bara dela med mej, fast hör inte alls tills ämnet kanske)

htt
0

Jag väntar en dansk/svensk gårdshund, en hane på helfoder. Valparna föds som sagt i slutet på april och det är mycket som ska stämma in- först och främst att det föds en hane men även att han är rastypisk,att allt stämmer bra på vetbesiktningen (att bettet e ok, att kulorna är nere osv) så det är en hel del grejer som verkligen måste klaffa för att jag ska få min valp! Och det gör väl saken ännu mer spännande :)

Har tidigare blivit "snuvad" på en valp då allt inte riktigt stämde på besiktningen och därför känns det nästan overkligt att det kanske kommer gå bra denna gång..

Jag har köpt en hel del grejer, bara för att ha något att titta och fingra på, haha :) Men kommer nog inte handla ihjäl mig då vi redan har en hund sen tidigare.

htt
1

Nu i veckan har den kommande mamman blivit ultraljudad och det visade sig vara 4-5 foster i hennes mage, så nu håller vi tummarna för fullt. Förhoppningsvis är det mer än en hane :)

Pennybus
0

Jaaa! Jag längtar jag med, ifall det finns något troll i den kullen åt mig, tiken ska föda 26-27 April, längtaar! :D

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

htt
0

#11- Vilken ras? :)

[Nalle-]
0

Här väntas det också valp! Storpudel 😃 Väntar i första hand på en kull som kommer om ett par veckor…

Pennybus
0

#12 Australian Shepherd :D

emin
0

#6 Missade din fråga totalt! En aussie! :)

htt
0

Ni som väntar valp men inte har tingat någon född valp ännu: Är ni på intresselistan/kölistan hos flera uppfödare "utifall att" eller håller ni er till en och samma kull och bara hoppas på det bästa, att det föds en valp till er?

Pennybus
0

#16 Jag sitter på valplistan för min uppfödare och detta är min "sista" kö för valp för i år då jag redan suttit uppe på 4 andra där parningen inte tagit sig, så om det inte blir en valp till mig i denna väntar jag ett år :)

Swadika
3

Igår var jag hälsade på uppfödaren och hade en massa valpmys <3 Så nu är valet mellan två stycken. En ifrån en äldre kull och en ifrån en yngre. Men ska hälsa på dem om några veckor och då ska det bestämmas lite mer. Det beror lite på hur kullarna utvecklar sig :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

htt
0

#17- Okej :)

Jag är väldigt nervös och så över att det kanske inte blir någon valp då jag blivit snuvad på en valp tidigare, men blir det inget nu behöver jag inte vänta så länge utan bara till september då uppfödaren beräknas ha den andra kullen för detta år. Så lite säkert är det ju, men helst vill jag ha en valp till sommaren speciellt när jag redan hunnit ta ledigt och allt.

emin
0

Jag har kontaktat många uppfödare, men står på intresselistor hos tre jag verkligen gillar i nuläget. Innan var det ännu en till, men då blev tyvärr inte parningen lyckad. Jag är väldigt intresserad utav två av kullarna, men den ena kommer eventuellt mot hösten, och jag hade hoppats på en valp i sommar. Spelar ju inte stor roll egentligen… Har besökt just "höst"-kenneln och byggt upp en god relation med uppfödaren, men vi får se hur det blir. 

Annars är jag väldigt sugen på en valp ur en jättefin kombination som beräknas födas vilken dag som helst nu (aaaah), så jag hoppas verkligen att det ploppar ut en passande filur till mig. Har haft väldigt mycket kontakt med just den uppfödaren och tycker om henne också. :)

Pennybus
0

3 veckor kvar, kan inte vänta!!

eweeliina
0

Nu är det bara en vecka kvar tills jag hämtar hem min lille kille! Tiden har gått sjukt fort, känns som det var alldeles nyss jag väntade på att de skulle födas.. :)

anfo89
1

Jag och min sambo väntar också valp till sommaren! Vi ska skaffa en Bichon Havanais hane.. KÄNNS SÅÅÅÅ SPÄNNANDE!!!! 😍😃

/ Anna och Tage

Blogg: annasthlm.blogspot.com Blomma

tjoopa
0

Vi ska skaffa valp så fort allt klaffar, hade gärna skaffat en nu då "våran" uppfödare vill placera en tysk importerad röd havanais hane hos oss men vi har tyvärr inte möjlighet än :( Både sambon och jag jobbar heltid nu och vi har redan sökt sommarjobb så det finns ingen möjlighet att vara valpledig :/ Dessutom har vi en hane på drygt 7 månader redan som jag hade tänkt hinna uppfostra "färdigt" innan nästa anländer :) Men så fort allt klaffar blir det en valp hos oss ;)

Hundtagg
0

Väntar också valp!! En beger, som ska födas vecka 18 och leveransklar i början av sommaren. WIHOO. Längtar så mycket!!

BettaSplendens
0

Jag väntar på att få tillåtelse att skaffa hund! Annars är allt planerat i minsta detalj :)

htt
0

Åh, vad kul att så många väntar valp! Detta är min första valp men jag kan tänka mig att det är lika spännande och pirrigt om det så är första som åttonde valpen! :)

[Nalle-]
0

#16, Har hört av mig till ett par kennlar, har en favorit som jag verkligen hoppas på men finns andra också som jag absolut kan tänka mig en valp ifrån. 

#25, Berger des pyrénées? :D Vad roligt! Funderade lite på en sån, har släktingar som äger ett par och tycker de är så goa.

BettaSplendens
0

#25 Face rase eller Poil long? :)

Denna kommentar har tagits bort.
russin
3

Jag får vänta till i höst/vinter. Planerar ta min första heelerkull då och går allting bra så kanske det sparas något…🙂

MikkansBuse
1

Här väntas det på valp som ska födas när som helst! Är så spännande, kan knappt bärga mig!!! Håller hårda tummar för en liten aussiekille (:

Har varit lite kräsen, eller ja har varit noga med vad för typ av aussie jag vill ha. Så har fastnat för två kennlar. Ena uppfödaren träffade jag på Åland förra året. Tror det var ödet, att det var menat att jag skulle ta en valp från henne. För både uppfödare och tik är helt perfekta och underbara!

Hundtagg
0

#29 Face Rase :)

BettaSplendens
0

#33 Inte alls avis nejdå 😃 Skulle du vilja berätta kennel?  :)

heeleenaa
0

Vilken underbar tråd :) Man blir riktigt avundsjuk på alla er som väntar en valp. Jag förstår att ni alla är förväntansfulla.

[Murvel]
3

Är det bara jag som blivit helt galen och köpt en massa, massa grejer till valpen i förskott? Bäddar, leksaker, koppel i olika varianter.. Får skärpa mig - annars har jag snart inte råd med själva hunden 🤪

Swadika
0

#36 Haha nej, jag har köpt så mycket att jag inte vet hur allt ska hinnas användas ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

eweeliina
0

#36 Jag köpte i princip allt man behöver (och inte behöver..) redan innan jag ens var säker på att det skulle bli någon valp! Blev sedan heller ingen hane i kullen jag väntade på först och började istället försöka övertala mig själv att vilja skaffa tik istället. Men som tur var fick jag istället sedan tinga min lille kille ur en kull som föddes tre dagar senare, hos min "backup-kennel" ;)

Hundtagg
0

#34 har pratat med 3 olika kennlar men känns bäst med Jomgarden :) Är inte spikat och så men det känns oerhört lovande tycker både uppfödaren och jag :D

[Murvel]
1

#37 och #38 Skönt att höra ^^

Idag fick jag veta att det i dagsläget finns 5 foster i lilla sheltiemagen. Men det är över 30 dagar kvar så kan resorberas..

htt
0

Jag köpte det mesta redan i Januari då jag trodde att jag skulle få hem valp redan då. Men så blev det inte och jag har självklart kvar det jag köpte. Dock måste jag komplettera med en del saker, men jag ska verkligen försöka hålla mig från att köpa en massa onödigt och istället köpa sådant som man verkligen behöver.

Näst på listan är någon sorts väska (typ frontburen ryggsäck) att ha valpen i då vi har en väldigt aktiv vuxen hund som kräver en del promenader. Valpen får delvis skutta med och delvis åka i väskan tänkte jag. Typ en sån här:
http://grand-prix.se/28941-trixie-front-vaska-p-8214.html?cPath=129_130_210

Har någon tips på andra frontburna väskor så får ni gärna skicka en länk! :)

Pennybus
0

#36 Jag håller på och gör mitt rum valpsäkert och spånar på olika valpsaker, har för tillfället bara en egengjord "koja" med bädd, en hundbädd(dock för "mindre" hundar), lite leksaker, tuggben, märgben filt till valpen hoss mamman och syskonen, och lite "valpgodis" :) Håller dock på och sammlar pengar som sjutton så att det räcker till själva hunden och tingningen, så valpprylar blir det mer tittandes än köpandes ):

htt
0

Tydligen ska "min tik" röntgas nu framöver, och i övrigt är det endast två veckor kvar till valparnas födsel!
Vi har även börjat kolla på en "reservkull", men först och främst hoppas jag på denna kull!

Pennybus
1

#43 "Min" tik har också 2 veckor kvar, vad jag längtar :D

htt
0

#44- Jaa, det är helt sjukt vad långsamt dagarna går!
Vill du ha en tik eller hane? Och är det många intresserade av den kullen du vill ha valp ifrån? :)

Pennybus
0

#45 Jag ska ha en hane, då han ska följa med mig till gymnasiet och löptikar inte får vara där, och jag vill inte skicka hem en brukshund till en familj jag vet inte kommer aktivera den x) Jag vet inte hur många som sitter upp på kullen, men jag hoppas verkligen att det tittar ut en till mig! :) Ska du ha tik eller hane? :)

htt
0

#45- Aha ja det låter ju vettigt :)

Jag ska ha en hane, på helfoder. Jag är som tredje part i detta målet då valpen föds i skåne hos en uppfödare och kommer köpas upp hit av en annan uppfödare som kommer att äga hunden, medans jag är fodervärd. Lite krångligt, haha.

Av den valpkullen vi är intresserade är det bara tingat två tikar. Vi är först i tur på en hane :) Men sen är det ju inte säkert, det kan ju bli endast tikar eller endast hanar :)

Pennybus
0

#47 Inte krångligt, vi har våran uvarande tik på samma sätt xD

htt
0

#48- Jaha, då var det vanligare än jag trodde :)
Hur kommer ni göra när eran tik löper?
Vi har en hane sen innan så det är inga problem, och sen när tikar börjar komma hem till oss om valpen nu blir avelsgodkänd så får vi skaffa hundvakt till honom. Tror inte det skulle uppskattas med blandrasvalpar.. Haha, dansk-svensk gårdshund/border collie/finsk lapphund/kelpie.. Njaa ;)

Hoppas iallafall att detta går vägen, att vår valp föds och att han är rastypisk, frisk osv.
Så det är ju lite beroende på uppfödaren också, men som sagt har hon börjat leta efter en reservkull då vi förra gången blev "blåsta" på en valp och hon så gärna vill gottgöra oss för det.

Pennybus
0

Vi kommer hålla de isär helt enkelt, och under uppsikt. T.e.x. haen är då min hund, och kommer alltid vara med mig. Så om t.e.x jag är i mitt rum, sätter jag galler och stänger dörren, och när jag inte är hemma får han vara i mitt rum helt enkelt. kommer även sätta en sådan där krok eller vad man ska säga så att om han får upp handtaget kan han inte öppna ändå. 

Tiken är mer mammas hund(dock utfodrar jag henne, lär henne, upfostrar, aktiverar o.s.v.) så hon får även ha koll på henne. sedan under hösten 2014 så drar jag till gymnasie med hundwen och bor på internat(har planer att ha med henne också då hon har potential inom freestyle och agility) och tiken åker hem när hon löper, medan hanen stannar, och jag är då bara hemma under helger och lov :)

htt
0

#50- Okej, det låter bra :)

Vad har du för planer med den lilla? :)

htt
0

Alltså valpen, haha :)

Pennybus
0

#51 Det är mycket xD Agility, flyball,freestyle, rlydnad,tävlingslydnad, frisbee och spår, säkert något jag glömt nu men ah :) Vadhar du för planer med din? :)

htt
1

#53- Oj, vad kul :) Är det din första egna hund?

Mina planer är väl främst rallylydnad och agility. Lite småtricks och lite lydnad, samt viltspår och drag. Men det är ju lite efter säsong.
Fast främst är jag bara ute efter en liten, smidig kompis att ha med överallt, och som orkar med i vår stora hunds tempo. Är även i stallet några dagar i veckan och har med mig hunden.
Och så har jag tänkt ge mig ut på utställningar, något som jag verkligen velat pröva på men min nuvarande hund är en blandras så det går inte.

Pennybus
0

#54 Med tanke på att jag har uppfostrat och tagit hand om vår nuvarande så är detta min andra hund :) Men det är min första alldeles egna :)

htt
0

#55- Första egna hunden måste vara något alldeles speciellt :')
Detta blir inte min första egna hund men däremot min första valp så då känns allt extra spännande :)

htt
0

Hur går det för er alla?
Någon kull som fötts eller så? :)

Här är det exakt en vecka tills "min" tik beräknas valpa, det är väldigt spännande och i stort sett det enda jag kan tänka på just nu, men försöker hålla mig distraherad genom att jobba och träna med min vuxna hund :)

Swadika
0

Min vovve är snart leveransklar, i början av maj för att vara exakt men ska inte ta hem den förs början av Juni :) 

Men jag hoppas att jag får hälsa på dem på tisdag, jag tänkte ringa uppfödaren imorgon och fråga, annars så blir det antagligen om två veckor :) (det är andra gången jag träffar dem)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Pennybus
0

"Min" tik beräknas få valpar nästa helg :)

htt
0

#58- Åh vad roligt! :) Du har ingen bild att bjuda på? :)

#59- Jag antar att denna tiden just innan de ska födas är lika jobbig för dig som för mig, haha :)

Pennybus
0

#60 Jaa, är lite stressad över dethär med pengar o.s.v. då 4'000 går åt till diskmaskin då våran lagt av och vi har en massa räkningar, hmmm, valpsaker har jag iallafall, då är det bara hunden kvar som är den "stora" utgiften :| Annars sitter jag och håller tummar och tår över att det blir en hund till mig i kullen.

htt
0

#61- Det är fördelen med att ta en hund på foder 👍
Även om själva inköpspriset bara är en engångskostnad och det finns mycket annat kostar så känns det skönt med denna lösning :)
Hoppas det löser sig för er iallafall, är ju någon månad kvar tills valpen eventuellt kommer till er!

Ja, samma här. Det är ju trots allt mycket som ska stämma in.
Någon speciell färg du vill ha? :)

Pennybus
0

#62 Jo, jag hade tänkt förklara hela min situation för uppfödaren och fråga om jag kan ha den på foder i ett år och köpa ut den efteråt, då min pappa även ska in på sjukhus de kommande 2 månaderna och sedan ligga sjukskriven i 1-2 månader så då drar vi inte in mycket heller.

Alla färger går bra, men sedan är det ju vissa man är extra kära i, så som svart med tantecken utan vitt, och blue merle utan tan, samt red merle utan tan :)

Swadika
0

#60 tyvärr inte, mitt batteri dog innan jag hann ta någon bild men jag ska fråga om jag får låna en bild utav dem, eller ta en bild när jag åker dit igen :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

htt
0

#63- Aha vad jobbigt :(
Förhoppningsvis går det att lösa då!

#64- Synd :( Visst skulle du få välja mellan 2 valpar? Har du valt ännu? :)

Swadika
0

#65, japp det stämmer, jag tror att jag har det. Det beror också lite på hur de båda utvecklas de närmsta veckorna. Just nu är de väldigt fina båda två men det kan ju ändras

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

htt
0

Nu är det endast tre dagar kvar till beräknad nedkomst!
Personligen tycker jag att de kan komma liiiite tidigare, håller på att gå under av längtan, som ni kanske märker haha! :)

En röntgenbild har tagits av tiken och det visade 3-4 foster, samma som ultraljudet med andra ord. Så nu är det bara att vänta, och jag förstår inte hur jag ska stå ut minst 8 veckor till. Men då vet man ju iallafall vad som gömmer sig där inne och det känns lite mer verkligt :)

Hur går det för er? :)

[[Boris Sager]]
1

Jag väntar också på 2 utställningsyorkar, som komplement till mina. Ska hämta dem om 2-3 veckor från uppfödare i Ödeshög. Har köpt en och betalar den andra när jag hämtar dem. (Tingat båda). Kollar stamtavlor på dem varje dag!🙂

Boris

htt
0

#68- Vad kul! :)
Är du kullsyskon?

Roxie
0

Nu får jag väl också sätta en tass i denna tråd eftersom jag och sambon väntar på vår första gemensamma valp. Var hos kenneln och hälsade på/valde valp idag, helt galet förälskade är vi!
Det blir en chinese crested powder puff! Hon är redan leveransklar men vi ska hämta henne den 1 maj eftersom jag har tenta men är därefter helt ledig. Hur gör man för att överleva denna väntan!?

// Sofia

htt
0

#70- Åh vad kul, grattis! :)
Nej jag förstår inte heller hur man gör för att överleva denna väntan :D
Är nog bara att försöka sysselsätta sig på bästa sätt om dagarna så att man slipper tänka på det för mycket. Du har ju perfekt som har en tenta att fokusera på :D

Roxie
0

#71 Tack! Ja fast sen ska man ju lyckas fokusera på denna tenta också :P Eller det är väl egentligen ingen tenta, mer ett seminarium, men ändå!

// Sofia

emin
0

Jag har blivit lovad en hane ❤️Yay! :)

htt
0

#73- Åh vad kul, grattis!
Visst var det en Aussie du skulle ha?
Är den lilla född ännu? :)

emin
0

#74 Tack! Precis- han är född! Hon väljer mellan två åt mig just nu :D Så spännande. ❤️ Hoppas allt går bra och blir bra! :)

[[Boris Sager]]
1

Nej TS, de är inte kullsyskon. Den ena är född 24 sept. 2012 o den andra 25 sept 2012. Något olika stamtavlor, men går båda tillbaka till min älsklingsyork. Dvs en hund från 1950 talet, vars avkommor jag såg på Crufts som barn på 1970 talet.

Boris

htt
0

#75- Åh, så spännande!
Vilka färger har de hon väljer mellan? :)

#76- Jaha, lät toppen :)

[TeamGolden]
0

jag vill också vänta valp!!!! 
jag får vänta ett par år! :(

emin
1

#77 Det är två långsvansade blue merle hanar med tantecken. Den ena har bara lite mer svarta partier över kroppen. :)

Pennybus
0

Ååh, nästa helg smäller det, fast jag tycker de kan komma liiiteeee tidigare :')

htt
0

#80- Jaaa, det tycker jag absolut!
Men de brukar väl ofta komma någon dag tidigare?

Jag sprängs snart av längtan inombords, även om jag försöker att inte hoppas allt för mycket för jag vet hur besviken jag skulle bli då..

Pennybus
0

#81 Jag känner igen den känslan. Kanske kommer de tidigare, de är planerade 26-27 men man kan väll hoppas på 24-25 istället :')

Flubben
0

Kanske lite tidigt att skriva här för mig men jag gör det ändå! Jag ska ta en valp på helfoder och tiken ska paras nu till veckan! Jag är så taggad, kombinationen är bara helt underbar och jag har träffat mamman och mormor sen tidigare och det känns helt underbart! 😃

htt
0

#82- Ja, det är lite jobbigt att inte kunna njuta fullt ut av denna längtan. Men när valpen väl föds blir det nog lite säkrare :)

Jaa, någon dag innan tycker man ju att de borde kunna komma :)

33- Vad kul! En till som ska ta på helfoder. Tik eller hane? Och vilken ras? :)
Hoppas allt går bra med parningen!

Flubben
0

#84 Om du menade 83 så är det av rasen Basenji och det blir troligtvis en tik. 😃Här håller vi tummar och tassar att allt går bra ^^

htt
1

Fick veta idag när jag vaknade att min tik fått valpar!!! :) De blev tre stycken men jag vet inte fördelningen mellan könen ännu så väntar spänt på besked. Hoppas på minst en hane iallafall!! :)

Pennybus
0

#86 Håller tummarna att det blir en valp till dig!

Swadika
0

#86 Håller även jag tummarna :D

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

htt
0

Jippie!
Det visade sig att det var 2 hanar och 1 tik i kullen, båda hanarna är trefärgade med stubbsvans och en av dem kommer mest troligt bli vår! :)

Eller snarare- den blir vår bara allt ser bra ut på besiktningen. Att bettet är okej, och att båda kulorna är nere. Men det känns som att det är ett steg närmare iallafall! :)

Flubben
1

#89 Vad kul!

Själv så har jag precis fått reda på att "min" tik blev parad igår! :D

Pennybus
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#89 Vad kul! :D Själv räknar jag dagar xD

mingman
0

#91, haha, jag kommer ihåg det där. "Min" tik gick över beräknad tid olidliga FEM dagar. Men hoppas din valp är punktlig. Det är så roligt att läsa om små aussiesar, du måste vara duktig att uppdatera när de är födda!

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Pennybus
1

#92 Gick din tik äver 5 dagar? D: Jag skulle nog typ, dö av väntan, tycker dessa sista 3 dagar känns som 3 år, haha D: Självklart kommer jag uppdatera så ofta jag kan, och när jag hälsar på valpisen min kommer jag självklart bombadera er med bilder!

htt
0

Nu har jag fått bilder på de små liven!
Tyvär kan jag inte dela dem här då det är uppfödaren som tagit bilderna men de ser jättefina ut båda två!
Den ena hanen har mer färg och det är det vi söker då den kommande ägarens tikar har lite mindre färg och han skulle då komplettera dessa bra. Men inget kommer bestämmas ännu.

Hur går det för er andra? :)

Swadika
0

Jag kommer att nästa helg besöka de små liven igen nästa vecka, denna gång en hel helg (eller ja lördag-söndag). Det ska även då bestämmas vem utav pluttarna som jag ska ha :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Pennybus
0

#94 Vad kul att det går så bra! :) Jag sitter och väntar otåligt på att det ska börja ploppa ut valpar ):

htt
0

#95- Åååååh vad spännande!! Som det ser ut nu kommer jag inte alls kunna hälsa på lilla Bilbo (ja, det är namnet han går under här hemma just nu) alls innan han kommer hit upp. Vi bor långt upp i landet och han bor i skåne, men jag litar till hundra procent på att min uppfödare väljer rätt valp och det känns inte så farligt ändå, jag vet att han kommer vara världens mest underbara :)

Har du något namn på lilla valpen ännu?

#96- Tro mig, jag vet hur det är att vänta:D Men plötsligt händer det!

Swadika
0

#97 Ja verkligen :D jag har tur att min uppfödare bara bor ca 15 minuter härifrån med bil, men jag har tyvärr ingen bil och måste åka buss som typ bara går 2 ggr per dag men inte på helgerna. Så det ska bli kul att få spendera hela helgen där :D Haha Bilbo så sött :D 

Han har sitt namn, och som det ser ut nu så blir det en Muffin :) Jag tror att jag kommer att välja honom, om han klarar veterinärbesiktningen eftersom jag ska vara fodervärd så är det inte helt upp till mig att bestämma. Men om han kommer heta det när han kommer hem vet jag inte ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

htt
0

#98- Ska du vara helfoder eller endast köpa honom med bibehållen avelsrätt? :)

Swadika
0

#99 Helfoder :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Roxie
0

Ni som kommer skaffa valp nu inom kort, någon av er som bor i Göteborg? Jag känner inte så mycket hundfolk här och tänkte att det hade varit roligt med en valp-kompis :)
Vi hämtar vår puff-flicka nu på tisdag.. Räknar dagar!

// Sofia

htt
0

#100- Som jag! Tycker det är såå kul och intressant det här med avel och det är en ära att få vara med på ett hörn även om man själv inte behöver ta det yttersta ansvaret över kullar osv :)

#101- Tyvär inte jag iaf :(

Pennybus
0

#101 Jag bor i göteborg, har en pudeltik på ett år och i Juni-Juli kommer min valp hem(Om det blir någon, så att säga :) )

Swadika
0

#102 Ja eller hur, jag skulle gärna någon gång i framtiden ha en mindre kennel och ser det som en stor möjlighet att få vara med utan att ha ansvar utan man bara är där. Och jag har blivit lovad att både få vara med på parningar och sedan under dräktigheten och förlossning (om inget speciellt händer såklart) för att riktigt få se hur det är att vara uppfödare. Denna möjlighet hade jag inte fått om jag köpt hunden

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Roxie
0

#103 Åh pudel :) Min mamma har en dvärgpudel som precis fyllt 15 år, helt underbar och speciell liten dam.

// Sofia

Pennybus
2

Fick precis ett mejl ifrån uppfödaren, 7 valpar är födda! :D Könen vet jag dock inte ännu, men det får jag nog reda på tids nog :D Så om c. 3 veckor blir det valpbildbomb! :D

mingman
0

#106 Grattis!!!

Så kul med valpar. Får man fråga vilken kennel?

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Pennybus
0

#107 Kalotes :)

Swadika
0

#106 Grattis!! ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Pennybus
0

5 hanar(3 blue merle & 2 svartvita) och 2 tikar(1 blue merle & 1 svartvit) blev det :)

htt
0

#110- Grattis, vad kul! :) Blir det någon till dig? :)

Pennybus
0

#111 Om 3 veckor ska jag åka och hälsa på och se om jag klickar med någon valp(Om nu pappa går med på hund, och vi kan bli "halvfodervärdar"/fodervärd till valpen) (:

htt
0

#112- Vad kul! Har du pratat med uppfödaren om det? :)

Pennybus
0

Hade tänkt ta upp det så snart som möjligt (:

Pennybus
0

Blir ingen valp för min del iår :/

htt
1

#115- vad trist! :(

Roxie
2

I morgon är dagen med stort D! Då hämtar vi hem våran lilla puff-flicka :) Längtar helt galet mycket!
Hela dagen igår hade vi storstädning, plockade bort alla mattor och allt smått i hemmet. Så nu är vi redo för en fyrbent liten familjemedlem :)

// Sofia

Pennybus
0

#116 Mjo, blir att skjuta på gymnasie planer och allt ett år frammåt och skaffa valp nästa sommar istället /:

neapeaw
0

#115 - vilken uppfödare hade du tänkt köpa i från , från början? :)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
Pennybus
0

#119 Från första början? Doglefox. Tiken tog sig inte, haha. Sedan Mivinnas, hanennville inte. sedan Spinnrockens, inte ville den tiken heller. Och nu Kalotes ):

Amanda.Q
9

Vilken rolig tråd :)!!

Har precis varit och hälsat på kenneln och myst med alla underbara valpar!! har en tingad pojke som ska hämtas den 9:e maj!! står inte ut med väntan!!

en liten bild på miraklet :D

Amanda.Q
0

oj bilden blev lite stor :/ hehe

BettaSplendens
0

#121 😍

Swadika
0

#121 men vilken sötnos <3

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Amanda.Q
0

😃

emin
11

:D Jaha, då var han tingad! ❤️ ☀️

Swadika
0

#126 grattis :D

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Pennybus
0

#126 Vilken kennel? (:

ebzi
0

#121 Vilken ras? :D

Swadika
1

Jag kan inte förstå att det redan är maj! :D Det har trots allt gått fort, så nu är det väl bara runt 30 dagar(ev några mer om det blir i början på juni istället för slutet av maj) kvar tills jag har min valp <3 och ska till uppfödaren minst en gång (denna helg) och pussa på valpar :D <3

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

emin
0

#127 Tack! :D

#121 Det är en australian shepherd. :)

Amanda.Q
0

#129 En mysig grand danois ;D

#126 ååh så sött !!<3 :D

Valpar är nog de mest bedårande som finns!! Blir "kärleksfluffig" i hela hjärnan.. haha :P

emin
0

#132 Ja att han är. :D

Haha är beredd att hålla med dig, alldeles pipig blir man. :)

Pennybus
0

Känns som om jag klickar med en valp jag häslar på varje vecka, som min vän har, han är 2 och en halv vecka nu, men det känns rätt, så vi får se :')

[Nalle-]
0

#126, han är sååå fin!

#134, vad roligt! :) Vad är det för ras?

Pennybus
0

#135 En tjuvparning mellan ett par raser jag inte hade någon tanke på att skaffa, en papillon/puff, men vi får se hur det blir :)

Swadika
6

Var och hälsade på min kille idag <3 Eller ja igår och idag, men jag tänkte berätta mer om det snart, måste ut och hämta min mat nu men ville i alla fall publicera en bild på min älskade kille <3

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Murvel]
0

#137, jag kan inte se bilden =/

Swadika
0

Nu ska det funka :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Swadika
7

Gjorde idag sista shoppingen till min gullunge :) Så nu är det bara valpen (plus lite leksaker och transportbur) som saknas :D <3

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

htt
0

Grattis alla er som fått hem/tingat era valpar! Och vad roligt att det börjar droppa in lite valpbilder nu också, de är helt bedårande!

Vilket datum får ni hem era valpar? Och hur länge ska vi vara lediga?

#134- Vad kul! Kanske blir något helt annat än vad som var tänkt då med andra ord ;)

Denna kommentar har tagits bort.
Swadika
0

Preminilärt får jag hem valpen mellan den 5 och 8 Juni :) och jag hoppas att jag blir hemma i fyra år ;) Ska förhoppningsvis plugga på distans, om jag nu kommer in. Annars blir det åtminstone ett år som jag kommer vara hemma :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

htt
0

Här kommer valpen måndag vecka 25 då den är 8 veckor, tanken var att jag skulle vänta ytterligare en vecka till 9 veckors ålder, men det funkade verkligen inte med flyget och liknande så det fick bli då. Kommer vara hemma 6 veckor innan jag jobbar någon vecka i slutet av augusti (då min pojkvän är hemma) och sen kommer jag börja plugga på distans :)

emin
1

#141 Jag hämtar min pojke den 14 juni, (han är 9 veckor då) då jag tar studenten den tolfte juni så ville jag vänta tills efter det. :) Jag kommer vara hemma hela första halvåret då jag ska plugga på distans.

htt
0

Hoppas det går bra för er alla! :) Kanske någon valpkull som fötts eller liknande?

Själv har jag fått datumet för min valps hemkomst, det blir sent på kvällen på hans 8veckorsdag. Hade helst väntat en vecka till men det funkade verkligen inte med flygen tyvärr då han bor i skåne och vi i norrbotten. Annars står det fortfarande och väger mellan de två hanarna, allt är inte riktigt bestämt vem det blir. Båda är jättefina dock!

Pennybus
0

För min del blir det inte valp utan unghunds omplacering :)

htt
0

#147- kul! Något på g? :)

Pennybus
0

#148 Ja, jag ska ringa uppfödaren imorgonkväll, ich m allt blir bra åker jag nästa helg :)(Förhoppningsvis)

htt
0

#149- så kul! Är det också en aussie?

Swadika
6

I helgen kommer jag eventuellt träffa min älskling igen :) Kommer bli så roligt och en massa valpmys :) Det blir tredje gången jag träffar honom så jag hoppas han känner igen mig lite nu så det inte blir allt för jobbigt för honom att komma till mig :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Pennybus
1

#150 Ja, som jag skrev är i pepptalk tråden är det en Aussie, en riktig snygging, och om allt går vägen så vill jag testa att ställa honom, måste plugga lite om det först dock :)

[Nalle-]
1

#151, så fruktansvärt söt!

Jag har blivit garanterad en storpudelvalp ❤️ En svart hane, och det finns hela sex stycken att välja mellan. De fyllde två veckor idag!

Frida B
1

Varför tittade jag in i denna tråden? Blir ju så avundsjuk på alla som ska bli med valp/hund, själv måste man vänta minst tre år… 😭 Får fortsätta att passa andras hundar 😃

Iaf, ett stort grattis till alla som blivit med valp!

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

htt
0

#141- Får man fråga vart du bor? 
Kollade in på din blogg som snabbast och såg att ni bodde i norrland, själv bor jag i Luleå och söker lekkompisar till min lilla valp, vet ingen som kommer ha valp samtidigt som mig :(

#154- Tack! Det är en helt underbar känsla (även om allt inte är hundra klart än) och den är värd att vänta på! :)

[Nothronychus]
0

Vill också vänta valp <3. Blir så avundsjuk på er :p

anfo89
6

Om en månad får vi hem vår guldklimp! Vi träffade honom för första gången igår, kärlek vid första ögonkastet ❤️

/ Anna och Tage

Swadika
1

#157 Men vilken sötnos <3

Hur går det för alla andra på valpväntarfronten? För mig är det bara två veckor kvar tills jag har min lilla kille i min famn :D

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Beckibus
8

Så var "valpen" hemma. 1 år blev hon idag! :D Bästa 13års presenten!

Välkommen hem Fantasii<3 eller Fanta som vi kallar henne! :D

Biblue shetland sheepdog tik! skulle egentligen blivit en valp men är så glad att hon kom!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

baloo44
0

# 159 Otroligt söt :) Lycka till med henne !

htt
0

#157- Åh, så söt! Vad är det för ras? :)

#158- Kul, tiden går fort! Har du kommit på vad han ska heta än? :)

#159- Grattis, hon är jättefin! När jag läste tråden på sheltie.ifokus trodde jag att det var påhittat, att du skrev om din "drömhund" eftersom du flera gånger skrev FANTASI. Haha, jag blev lite chockad när alla började gratta dig och förstod inte varför de inte fattade att det bara var på låtsas.. Haha :)

htt
0

För mig går det bra på valpväntarfronten! Men allt är fortfarande väldigt osäkert och det gör mig så sjukt nervös, känns som att man inte riktigt vågar hoppas eller planera. Vi ska välja valp nu till veckan och båda hanarna är fina, de ser ut att ha bra bett och iaf den ena verkar ha båda kulorna på nedgång. Den andra har iaf en kula på nedgång, så vi får hoppas att den andra kommer ner också.

Det som känns lite jobbigt är att den som har båda kulorna på nedgång också eventuellt har en liten kroksvans- de skulle undersöka det närmare och röntga för att fastställa om det är det eller ej. Självklart, med min vanliga otur, så kommer väl den valpen ha båda kulorna nere men kroksvans. Och den andra kommer väl bara ha en kula nere vid besiktningen.. Suck :(

Men i övrigt är båda hanarna verkligen skitsnygga! Perfekt teckning, lagomt stora vad det ser ut nu och superfina huvuden. Så jag hoppas att detta ska gå vägen, de har väldigt bra och ovanlig stam också..

anfo89
0

#161, det är en Bichon Havanais, hane :) De är 5 st i kullen och alla var alldeles bedårande. Fick även träffa mamman och pappan så det kändes jättebra. 29 juni får vi hem honom! :D

När får du hem din valp? :)

/ Anna och Tage

htt
0

#163- Oj, vad kul :) Har ni bestämt namn?

Våran kommer den 17 juni :)

Förresten, någon som bor i Norrbotten?
Min valp skulle jättegärna vilja ha jämnåriga kompisar men jag känner tyvär ingen med valp :(

anfo89
0

#164 Yes, han ska heta Tage! 😃

Inte länge kvar för dig då, spännande!!

/ Anna och Tage

Beckibus
0

Tack så mycket!

Hehe förstår de! :D

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

Swadika
1

#161 en Theodor tror jag att det blir, Theo till vardags

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

htt
0

Hihi, här händer det mycket!
Nu är de små liven hela 5 veckor och de är jättefina!
Vi har valt valp och det blev den som vi funderade på när vi fick första bilderna. Båda hanarna är jättefina, de har bra bett och båda kulorna nere. Men det som avgjorde det hela var att brorsan hade kroksvans och att det då inte är ok att ha honom till avel.

Så nu sitter jag här och funderar för fullt över namn!
Han heter Caruso och det tycker jag är jättefint, men samtidigt vill jag ha ett 2stavigt smeknamn då jag tycker det är lättast. Men jag har vridit och vänt och får inte till några fina smeknamn av det namnet!
Vi har funderat mycket på Bilbo, inte för att det har något med namnet att göra men.

[Nalle-]
4

Vad roligt att det går framåt för alla! 😃

#164, Jag bor i Västerbotten, men är ju ändå en bit från Norrbotten tyvärr…

Jag var och hälsade på valparna för första gången igår, de var helt ljuvliga! Fyra veckor gamla ❤️

Smullis
1

#168 Hmm.. Du har säkert redan tänkt på dessa, men kanske Luso, Caro, Casso (Cazzo), Cruse, Cruso ..? 😃 Kan du täbka dig ett en-stavigt smeknamn till honom? :)

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Pennybus
0

#168 Cruse?(Kruse) Du kan ju kalla honom krusbär : D

Swadika
1

Om en vecka så ska uppfödaren på veterinärbesiktning med killen :) Så hämtar jag antagligen killen på fredagen :D Jag kan inte ens förstå att jag om lite mer än en vecka har en valp i min famn :D

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

htt
0

#172- Vad roligt! :)

Swadika
0

#173 Tack desamma :D Såg att du valt valp nu :D

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

htt
0

#174- Jo, och han är såå underbart söt! Vill dock inte lägga ut bilder jag inte äger här, men så fort jag tagit egna bilder så ska jag bomba tråden med dem! :)

Swadika
0

#17 det måste du göra :D

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Swadika
1

Mitt #176 var riktat till #175 xD

I alla fall, vet ni vad? Imorgon så smäller det, imorgon hämtar jag hem min lilla Theodor :) Han besiktades i går och allt var perfekt på min lilla kille <3 Så imorgon runt 12-13 åker vi till uppfödaren och hämtar min älskling

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Nalle-]
0

#177, Åhh vad spännande, lycka till! :D Jag har fortfarande tre veckor av väntan kvar, men tycker ändå det gått snabbt hittills.

Cazzos
0

Varför är det tillåtet att göra såna här inlägg?! Det är tortyyyr! 😍

emin
9

Igår fyllde Vix 8 veckor, hämtar honom nästa fredag!

Swadika
3

Nu är min lilla kille hemma <33 Och det har gått riktigt bra måste jag säga :) Allt har gått över förväntan och nu ligger han här bredvid mig plutten :) Finns ett gäng bilder och lite info på min blogg :) Jag orkar inte skriva allt igen, haha :) (min bloggadress finns i min signatur)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Smullis
0

#181 Yay! Grattis! :D

[[Mellebelle]]
3

Jag väntar på en valp!! Utav rasen cinese crested dog :D tiken ska paras i sommar nån gång så till hösten blir jag hund ägare till en liten naken tik förhoppningsvis! Längtar så otroligt mycket så jag spricker vilken sekund som helst!!

Swadika
0

#182 Taack :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Smullis
2

Nu joinar jag er för nu väntar jag också valp! 😃 

Hon hämtas nästa måndag! ♥

Swadika
0

#185 Grattis :) Vad är det för ras? :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Smullis
0

#186 Blir en Dogue de bordeaux :) Shit vad jag längtar..!!

Swadika
0

#187, de är riktigt fina :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Smullis
0

#188 Ja de är underbara! :)

Smullis
1

Hälsade för övrigt på valpen igår, så fin ♥ :)

htt
1

Grattis alla er som fått hem eller väntar valp! Helt underbart :)
#181- Theo är helt underbar! Följer er på bloggen :)

Nu är det BARA en vecka kvar tills vi får hem vår lilla skatt, han ska besiktas nu i veckan. Fick nyss en bildbomb och han har växt jättemycket, har hunnit biffa på sig lite och är skitsnygg!! :)

Smullis
0

Missuppfattade datumet så hon ska hämtas på lördag istället :) Ännu bättre haha :p Som jag längtar ♡

Nilly90
0

Förhoppningsvis finns det en liten tik till mig i magen nu som beräknas födas om ca en vecka. Men jag är nummer åtta på listan så inte säkert..

Mapel
3

Jag och min sambo väntar också valp!! Vi ska åka och hälsa på en uppfödare imorgon och träffa föräldrarna så får vi se sen om det kanske blir valp därifrån. I så fall så kommer dem födas om ca 2,5 veckor och så får vi hem ett litet knytt i slutet av augusti! AHhh längtar!

Det är en sheltie valp förresten :)

sarae
1

Väntar eventuellt på valp - säger eventuellt eftersom det dels ännu är oklart om tiken är dräktig och dels för att både jag och uppfödaren gärna vill ses innan något blir bestämt med säkerhet - och även då beror det såklart på antalet valpar som föds osv…. Men om allt mot förmodan skulle gå helt strålande så borde här bli valp efter sommaren :D

Frida B
0

#195 vad kul! Vilken ras? :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

sarae
1

#196 Berger des pyrénées a face rase :D

Frida B
1

#197 nej vad kul!

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

htt
2

Yes! Min lilla valp var UA på besiktningen idag!
Som jag har oroat mig för detta, nu är jag nästan lite chockad och stressad för jag hade verkligen försökt intala mig själv att han inte skulle gå igenom så jag skulle slippa bli besviken. Så nu blir det lite bråttom att shoppa grejer (även om det mesta är köpt) valpsäkra hemmet och spendera all tid med min vuxna hund innan lilla valpen kommer :)

Swadika
0

#199 Grattis :D Det är så skönt när det blir UA :) Får vi hoppas tiden går fort så du får din valp ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Smullis
0

Tiden går sååå långsamt D: Nu är det 2 långa dagar kvar :I Hur går det med Theo? :)

Swadika
0

Det går bara bra, han sover hela nätter, eller i alla fall de senaste två nätterna(!!! minst 8 timmars sömn äger) han går nog att betraktas som rumsren, inte en olycka sen han kom hem. Han kan sitt och vi håller på med stanna. 

Det enda som inte går bra är nog ensamhetsträningen, men man kan inte begära för mycket :) Han har bara varit hemma en vecka :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Smullis
0

Kul att det går så bra redan! Är han 9 veckor nu eller?

Swadika
0

Nae han är faktiskt 4 månader :) snart 5 :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Smullis
0

Jaha så du fick honom när han var lite äldre, okej :) 

Hade ni tänkt gå någon valpkurs med era valpar? Jag ska det men har inte bestämt mig vart någonstans. 🤔 Måste hinna köpa en plats innan alla tar slut bara :I

Swadika
0

#205, yees det passade bättre in nu när jag tog studenten, än om jag skulle ta valpen medan jag fortfarande gick i skolan.

Jag hade tänkt att gå en valpkurs, men de har inga nu under sommaren, och det står inte när nästa börjar, så vi går nog på en vardagslydnads kurs istället :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Frosstis
0

Paulina du fattar inte hur avundsjuk jag är på dig :(( Vi är ju precis lika gamla!! Jag borde också få en hund.. en grandis ♥♥

Frida B
1

#207 du har väl en hund? :p

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Smullis
1

#207 xP Jag är ju avundsjuk på dig med, du har en moppe! xO

Men nu kommer jag också ligga i back med 14.000:- så blir inga födelsedagspresenter eller julklappar för min del tills jag och föräldrarna är kvitt :P Dock så värt! *___* ♥

Sen har jag lite fördel med min mamma som är hemma hela dagarna så det är tack vare henne det här kan funka ^v^

Frosstis
0

#209 Vovve är med värt än moppe ♥

Smullis
0

#210 Ja såklart :) ♥ 

PM:ar, behöver lite hjälp med en grej! :)

Frosstis
0

#208 Ja jag har en hund fast jag vill ha en till :P

Smullis
2

Paisley är hemma nu, min ängel ♥ Batteriet i kameran är slut, annars hade jag visat bild :P

meerschweinchen
3

Har tingat en sheltievalp så om 3 veckor hämtar jag henne. Hon är egentligen leveransklar nu men genom att jag jobbar nu så kan jag inte ta henne. Kan bara säga att jag längtar! :D

Mvh Sabine

emin
5

Jag hämtade hem min finaste Vix i helgen. Läs mer på [trampdyna.wordpress.com

](http://www.trampdyna.wordpress.com)

htt
3

Nu har lilla Caruso kommit hem till oss och han är helt underbar, absolut värd all denna väntan!

Så här kommer en liten bildbomb från idag :)

htt
1

Han är så himla modig och framåt, sover hela nätterna på min kudde och inte ett endaste pip har han gett ifrån sig :) Oroar mig nästan att han är FÖR framåt, haha :)

htt
6

Bergahusens Caruso

htt
5

Caruso och brorsan Loke :)

htt
1

Hoppas allt går bra för er som väntar eller fått eran valp! :) 
Tänkte kanske starta en ny tråd, typ "vi med valp" eller liknande då jag tycker det var jättekul att följa er andra :)

BettaSplendens
0

Gud vad söt han är htt 😍

htt
0

#221- Tack! :)

sarae
1

Min lilla valpusling föddes idag - så nu väntar ännu mer väntan i 8 veckor :D

Mlyy
1

Jag och min sambo ska köpa en Shetland sheepdog i vinter, en liten tik! :) Längtar så jag håller på att spricka!!! :D

tove.mcgrath
0

Jag och min ppjkvän ska eventuellt skaffa en Pinscher (mellan storleken) i oktober :) de kommer troligen födas 16:e augusti åååh vad jag hoppas allt går som det ska så vi kan skaffa en liten puppe!!:D

Christelle
2

Jag ska hämta min kille på söndag! Har väntat i en månad, då jag såg honom första gången. Längtar så mycket och dagarna känns dräpande lååååånga. Han är en Russkiy Toy, min första, men har trånat och läst på i flera år om rasen.

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

htt
2

Grattis allihopa!
Min kille är 12 veckor nu och gud vad jobbig väntan det var, men det var skönt att kunna skriva av sig i den här tråden 👍

[Nalle-]
0

Jag hämtade min grabb för 3 veckor sedan, så han är 11 veckor nu :) Vad tiden går fort!

Stephie.bc
2

Kommer troligen köpa en valp och hämta den redan nästa söndag!
kan ni hjälpa mig lite snabbt!
http://hundar.ifokus.se/discussions/51e5c160ce12c4765d002a04-vad-ar-viktigt-for-er-uppfodare-hjalp-valpar )

Just make sure you make yourself happy! Glad

The crowned one

Sugar Mist
2

#229 Måste du kapa andras trådar hela tiden? De flesta har nog redan sett din tråd, och kanske inte vill/kan/orkar svara.

-

Beckibus
0

Hur långsamt kan 1 vecka gå? Jo riktigt långsamt, på måndag hälsar vi familjens nya tillskott välkommen. Ska bli fruktansvärt kul med valp och Fantasii kommer bli överlycklig med en kompis med samma energi och fart som henne själv!

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

Cahira
0

Åååh vad valpsjuk man blir i den här tråden! 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

htt
2

Kanske dags att skaka liv i denna gamla tråd :) 
Är det någon som väntar valp nu kanske? :) 
Min lille kille är nu 4,5 månad men det känns som igår jag skrev i denna tråd och var valpsjuk och nervös :)

Swadika
1

Men åh denna tråd <3 haha nu är ju min lilla valp knappt valp längre med sina 7 (snart 8) månader :D

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Sugar Mist
1

det blev ingen valp för mig, utan Opsis stannade och vihar gjort superframsteg, min finis.

-

[Nalle-]
1

Hjälp vad fort tiden har gått! Min prins är också 4,5 månader nu ❤️

anfo89
2

Min kille är också fyra månader nu! Allt har gått superbra :)

/ Anna och Tage

emin
2

Vix närmar sig fem månader!

Mygohr
0

Jag väntar på valp, men mamma tik har inte börjat löpa ännu…. Så jag har låååång väntan kvar! Om det nu blir valp till mig, man vet ju aldrig :( Men vi håller alla tummar och tassar och längtar såklart.

sarae
4

Igår hämtade jag hem denna lilla LakritsSnigel. Ett ljuvligt litet yrväder som även går under namnet Lycka.

[Nalle-]
0

#238, Vixeeeen ❤️

#240, men herregud så söt! Är det en berger…?

Frida B
0

#239 vilken ras? :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Cahira
0

För mig blir det förhoppningsvis/troligen valp nästa år. Får se. :)

Mygohr
0

#242 BV Tervueren är det som vi väntar på :)

lol girl
0

Ska ev. Ta en valp på foder nästa vår! :D Om vara mamma tycker det är en bra ide…

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

sarae
1

# 241 & 242 - Ja det stämmer, det är en Berger des Pyrénées a face rase :D

Beckibus
0

Va roligt med en Face rase, är intresserad av rasen och funderar på en som tävlingshund om 5 år ungefär :)

Pepsi (har glömt om jag berättat när hon kom) är nu 15 v gammal. Allt går prima med henne och hon passar in i flocken perfekt, denna hund kommer bli stor som äldre. Hon kommer meriteras i det mesta och arbeta är redan det bästa som finns, och hon är inte intresserad av andra hundar kring träning men efter och innan är det de roligaste som finns! Lek och godis är lika kul och att springa är det absolut roligaste trots hennes korta ben. 

Kan tyvärr inte lägga upp bilder då jag inte har någon sladd från mobilen till datorn längre :/

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

MaaariaS
0

#240 Lilla lakritssnigel ❤️🐶❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

nitisen
1

Jag väntar på en Finsk lapphund. ca. 3månader kvar. Valpen är nu 5 dagar. Ej valt vilken hane då de ännu är så små men har första tjing! :D

Blir lång väntan för jag har lite som kommer ivägen just då han är leveransklar.. Så det är 3-4 veckor där som jag är borta hela dagarna. Så vi bestämde att vänta ut det också och hämta honom lite senare då han är 13v. istället. :) Bäst för honom då jag kan lägga all tid på honom i början som det ska vara. :)

Jax <3

SnyggaMoroten
0

Länge sedan någon skrev här, men jag ville bara skriva att jag väntar på min första valp! Om 16 (!!) dagar ska jag åka och titta på den, en svart mellan pudel. Hoppas verkligen allt går som förväntat!

Sugar Mist
6

Haha, åh.. Denna tråden tänkte jag på för ett par dagar sedan!

Det har hänt mycket sedan jag skrev, Opsis somnade in men det flyttade hit en 10v aussievalp till mig igår.

En lite blyg grabb, väldig mattekär och håller sig tätt, tätt intill på promenader, med eller utan koppel. Låter man göra det mesta utan protest, bada, borsta, kolla tänder, lyfta m.m. Han fick namnet Flynn❤️

-

Cahira
0

Vad ljuvlig Flynn är Sugar Mist! Beklagar förlusten. 🌺

lol girl
0

#251 Akta dig, annars kommer jag och tar honom… ♡♡ En sådan liten sötnos! ♡♡

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

RedMonsters
1

Blir eventuellt en valp nästa år.

Medarbetare på brukshundraser.

Rias
0

#254 Vilken ras blir det?

[Murvel]
3

"Den här tråden har över 250 kommentarer: Möjligheten att kommentera ytterligare försvinner när det kommer upp i 300. Överväg att flytta diskussionen till ett nytt inlägg."

Kanske dags för ny tråd: "vi som väntar valp 2014?"? 🙂

RedMonsters
0

#255 Kelpie!

Medarbetare på brukshundraser.

Ralktad
3

Jag väntar valp! Hon flyttar hem om 2 dagar!

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

Falathrin
1

Jag får hem min Welsh Springer Spaniel valp den 4:e Januari! Lilla Eddie är väldigt efterlängtad!

Life is better with dogs.

htt
0

Nu har det gått såå länge sen jag skrev i den här gamla tråden! 
De flesta valpar borde väl ha fyllt 1 år vid det här laget.
Allt går bra med våran Caruso och nu för två veckor sen har han till och med blivit storebror åt en till liten valp, haha här går det undan 😃

Jag har en hemsida åt hundarna där jag publicerar bilder, utställningsresultat och skriver om livet med två Dansk-Svenska Gårdshundar. 
Adressen är http://caraspers.hundpoolen.se/

Kötttbull
0

Någon som kan skapa en "Valpväntartråden 2016"? Man blir ju helt valpsjuk här ;)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.