Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 1026 ggr
krikkan98
0

Nya trix

Vill lära hunden nya trick men kommer inte på nå mer att lära. Har ni nå roliga trick på lager och lite inlärnings tips?? 😃 hon kan de vanliga sitt, ligg, spela död, rulla runt, vacker tass, stå, dansa, hoppa, hoppa upp/ner på möbler, gå fot, gå fint och lite roligare som gå runt, nysa, morra, lägga ner huvudet när hon ligger och nå mer men svårt att räkna upp 😉 ska lära hon skaka av sig också.

[Nalle-]
0

Jag kommer verkligen inte på något just nu, men jag brukar surfa runt på youtube när jag vill ha idéer till nya trick! 😉Finns ju massor med skojiga kanaler.

taylor__lambert
1

Tar upp det som inte nämns i inlägget, några kanske din hund redan kan ;) 
Sitt fint
Slalom mellan dina ben
Hopp över ett av dina ben
Forma dina ben till en slags cirkel (konstig cirkel) och hoppa genom den
Hoppa upp på din rygg
Vara på din rygg och utföra olika trick
Backa
Backa upp på något föremål/vägg
Flip (är inget fan av denna övning, men hunden hoppar mot en vägg och skjuter ifrån med tassarna)
Buga
Snurra åt båda hållen
Kryp
Peepee (när hunden går till ett föremål och bara lyfter ena baktassen som om den skulle kissa)
Runt/stolpe/kalla-det-vad-du-vill (om hunden trasslat sig runt ett träd, lyktstolpe whatever så säg ett kommando så får hunden själv trassla ut sig)
Balansera på peanut boll eller yoga boll

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Lona
1

Tända/släcka lampa (väggkontakt) Lägga saker i en papperskorg med "tramplock" Apportera/apportera konstiga saker som ägg, metallföremål, pyttesaker, tunga saker och så vidare. Torka (sprätta med) tassarna Lyfta en specifik tass i taget Gå ett steg i taget Smyga Gå in i ett visst rum Apportera eller nos/tassdutta på ett visst föremål; den röda skålen och inte den gula och så vidare. Hålla skillnad på olika leksaker så hon kan hämta "bollen" som ligger i en hög med olika grejer (går att utveckla hur långt som helst). Backa i en cirkel runt dig, åt båda hållen (bra bakdelskontroll) Backa från dig och vinkla åt endera hållet (alltså att hunden först backar rakt bakåt från dig och sedan vinklar 90 grader så den kommer med sidan åt dig) Backa i slalom mellan dina ben Öppna/stänga skåp och lådor Jag gillar också när man har ett upplägg men hunden ska göra olika saker; till exempel att man sitter på golvet och lyfter ett av sina ben. Hunden ska sedan, beroende på kommando, hoppa över/krypa under/sätta tassarna mot/backa därifrån/göra något som inte alls har med benet att göra och så vidare. Annars blir många kommandon situationsbundna; man lyfter benet och då vet hunden att den ska hoppa. På det här viset måste hunden verkligen lyssna och tänka lite.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Vixxen
0

Skilja på höger och vänster

Whippet
0

Sitt upp

Hoppa upp i ett träd

Tända/släcka lampor

Stänga lådor

I'm out Vilar huvudet i handen