Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 2846 ggr
CayKantos
0

OT. Vad gör ni innan?

HejHej!

Nu är det så att jag nog kommer få hund om typ ett år.. men innan dess känner jag bara jag inte har något att göra 🤪 Är sååå himla sugen på att köpa så j*vla mycket från djuraffärerna och så men det gör jag ju självklart inte 😉

Så nu frågar jag, vad brukade ni göra innan ni fick hund på dagar som dessa.. Dom dagarna man verkligen inte hade något att göra och man typ läst vartenda inlägg på Hundar.iFokus samt andra iFokus sider?..

Några tips? (Lite, mycket uttråkad 😎)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Turast
0

Läsa hundbloggar XD

Nä men jag planerade, skrev listor (listfreak…)

leta bra promenadstigar? :D

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

CayKantos
0

#1 redan gjort allt detta 🤪

Hundbloggar har jag dock inte hittat så många intressanta.. men vet som sagt inte riktigt hur man letar :P

Instagram

Hogwarts
0

Kom på namn till hunden?

Turast
0

#2 finns en grupp på fb som heter "hundbloggar" där lägger folk ut när det skrivit nya inlägg, då kan man sålla rätt bra vilka man gillar :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Ambrose
0

Jag läste på om hur man lär in olika moment. Vilket sätt jag gillade bäst etc. Hur man lär in snabba lägganden redan från början… Kan ju bara nyttigt att typ lära sig alla lydnadsklasserna också.. och hur man gör en korrekt högersväng, osv… så att du kan en massa inför när du ska träna din hund ^^

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Em_
1

Jag låtsades att jag hade hund i en vecka innan jag började mejla uppfödare, dvs jag gick alla promenader som behövs och kände efter om det var något jag kunde tänka mig att göra de kommande +10 åren 😛

Leta upp någon som håller bra hundkurser och en bra veterinär.

Sista månaden var värst. Valpen fanns och hade ett namn och hade börjat leka med sin syskon. Och jag kunde bara vänta och vänta och vääääntaaaa… 😂

Catta-
0

Jag var köpgalen och köpte allt x10 typ xD Rekomenderar inte det haha.. Planerade också kurser och träning jag skulle börja med :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

hemul
0

Jag ser ut grejer jag ska köpa sen. Nu är inte jag nån prylfreak, så min lista är inte så himla lång, men det är ändå skönt att ha en lista så det bara är att köra sen. Gjorde likadant när jag köpte drömcykeln. Velade ett år, men när jag väl kom till skott kunde jag köpa alla tillbehör på en gång.

CayKantos
0

#3 redan en låång lista :P #4 sitter inte riktigt på fb :/ #5 det gör jag redan och har gjort i många år, även en del av min undervisning i skolan :) #6 hundkurser är redan hittade men veterinär var ju bra att tänka på! Hur hittar man egentligen en "bra" veterinär? Ska praktisera på en i närheten jag bor till sommar så där kan jag la få lite tips och så :D #7 träning och kurser redan fastlagt, lagt upp ett litet träningschema ganska basisk så att det går att ändra lätt beroende på hunden #8 har en heeeel lista med saker jag ska köpa, inkl medicin väska, träningsaker, bädd, etc etc Tack ska försöka kolla up med vet :D

Instagram

IngaTrnqvist
1

Jag har gjort upp en kalkyl på vad, på ett ungefär, valpen kommer att kosta under det första året (sans "extra" saker). Jag har alltid varit lite snål med att köpa för mycket onödigheter.. Men hittar man något så. 

Annars kikar jag en hel del på stamtavlor, hundar, uppfödare osv.  Lär mig språket som används i hemlandet för att kunna gröta ner mig mer i rasen (och sitta ändlösa timmar med att kika runt på det franska rasforumet). Även planera vilka aktiviteter vi ska hålla på med och hur vi ska gå tillväga med det.

CayKantos
0

Håller just nu på med två språk, tyska kommer efter det som är något jag kunde använda vid info om rasen. Det med en lista över bekostningar har jag försökt så himla mycket med det är så svårt att veta när man aldrig haft hund och fortfarande inte valt försäkring mm.

Instagram

hemul
0

#10 Vad är det för fransk hund du tänker skaffa? Nyfiken. 🙂

IngaTrnqvist
1

#12 Berger des pyrénées :)

CayKantos
0

#13 gud! Dom är så himla fina!

Instagram

hemul
0

#13 Misstänkte det. 🙂

fridarebecka
0

Vilken rolig tråd! Förutom allt som redan nämnts:
Läs hundböcker om aktivering, träning osv.
Läs på om foder.
Om du är riktigt nördig så kolla runt på sbktävling var det brukar hållas tävlingar runt omkring dig och åk och kolla, det har jag gjort, superkul att se hur tävlingar går till och dessutom får man kolla på massa hundar 😍🙂
Skriv en inköpslista, men håll dig ifrån att köpa innan valpen är född, lovar att du kommer hinna köpa väldigt mycket mer än planerat under dom 8 veckorna ändå! 😉

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
CayKantos
0

Tack #16 har faktisk letat efter bra handböcker men hittar inte riktigt några.. Förslag? :D Hade såååååå gärna velat kollat på tävlingar men har tyvärr inte möjligheten :'( Inköpslista är redan fixat ;D Foderjungeln har jag försökt att sätta mig inn i, och så snart jag tycker jag hittat något jag gillar hittar jag ett nytt föder och är tillbaka på grund 0.. Förslag till föder och vart man kan läsa på vad som inte bör bara i fodret? Har vart mycket inne på taste of the wild :3

Instagram