Ebba vill ha ny matte!
Min älskade lilla vovve söker nu ny matte/husse. Det är med gråten i halsen jag till slut bestämt mig för att försöka hitta en ny matte/husse till min älskade lilla groda.
Ebba är en blandras med 50% BC, 25% Collie och 25% Norsk Buhund. Hon är 1 år gammal och hon blev kvar hos mig från min tiks första kull pga att hon som liten skadade sitt ben och köparen ångrade sig pga det. Hon är dock helt återställd från detta.
Ebba säljs pga att hon inte går ihop med sin kullsyster då hon är rätt dominant och osäker. Hon är en underbart go hund, men behöver mycket tid och behöver komma till någon som inte har hund. Hon vill alltså bli ensamhund! Dock vill jag att hon kommer till någon med hundvana och gärna intresse för agility eller lydnad.
Lånar ut henne först till mycket seriös fodervärd som sedan får köpa henne till ett bra pris om allt fungerar.
Har haft annons ute på blocket på henne, men bara fått svar från "idioter", så snälla, finns det någon vettig person som kan tänka sig ta över min fina hund?

Hoppas du hittar ett värdigt hem till henne
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Vad fin hon är!
#1 Det hoppas jag också.
#2 Tack! Det tycker jag också. :-)
Ska åka på onsdag till Örebro från Stockholm. Kan ta med henne då om det är någon där i närheten som är intresserad.
Hon var verkligen jättefin, hoppas du hittar ett bra hem åt henne!
Puttar upp denna.
Ingen som är intresserad?
Hon är super fin, men de finns inget tillfälle för de just nu:)
hoppas verkligen du hittar någon åt henne
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

*putt*
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

skulle gärna tagit henne. men tyvärr har jag inte tid till 2 hundar med allt pluggande och sånt :( annars hade jag jättegärna ställt upp, för jag ska ju träna agility med min egna vovve nästa sommar så det hade ju passat utmärkt…. men jag är superledsen för hon är verkligen en fin hund… Lycka till är allt jag kan säga nu…
Åååå vilken söttnos. Skulle såå gärna vilja ha en hund, men vet inte om jag har den tiden just nu. Tycker hon om barn? Har själv haft två små hundar som var rätt envisa så hund vana har jag.Jag tävlade i agility då med den ena hunden. Det var jätte skoj!! Ska höra med min man om vi kan tänkas ha en liten vovsing igen. Va fin hon är. Jag hör av mig isåfall.
#9 Jo då hon är van vid barn. Grannens ynsta är 3 i oktober och sambon har 3 barn, 5, 7 och 9 år gamla.

Herregud så fin. Hunden jag är ute efter är en BC-blandning, som skulle få vara med mej med hästarna, följa med när jag kör och träna lite agility på hobbynivå med.
Dock hade jag inte tänkt mig en hund riktigt än, det finns dessutom en 12årig (visserligen ursnäll) gammal tant på gården där hästarna bor.

ååh va fiiin hon är! jag önskar att jag hade kunnat köpa hund. fast tyvärr har vi redan en vovve hemma. hoppas att du hittar ett nytt hem till henne snabbt.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Hej. jag letar hund för min systers räkning. Det är hon som kommer stå som ägare och ha hunden, men jag och resten av familjen (som bor mycket nära) är väldigt pigga på att vara en del av hundens liv med. Jag ser speciellt fram emot att ta med den ut i skogen på svampjakt och skulle tycka det var kul, precis som min syster vill göra med hunden, att träna agility. (tävlande får man se vad som händer, i första hand för att det är roligt)
Men jag vet inte om min syster är den du söker, hon bor i en tvåa, själv, på 65 kvadrat. Hunden kommer få följa med henne till jobbet varje dag, där har den en stor yta att röra sig på och en kompis, det kanske kan bli ett problem? Min systers chef har nämligen en schäfervalp på 6 månader som även den följer med till jobbet. min syster har inte haft egen hund förut, men vi har båda ofta varit hundvakter och har många goda hundägande vänner och släktingar som ställer upp med hjälp och råd. min syster tänker även gå en lydnadskurs med hunden.
Om detta är intressant på något sätt, hör av dig!! Du får mitt nummer då min syster jobbar till 18 ikväll.. hon jobbar halvdagar och idag är det kväll, i morgon förmiddag.vi bor i örebro nämligen! 070-3022373
#13 Tyvärr tyvärr tyvärr var vi tvugna att åka tidigare till Örebro och har redan kommit hem igen. Men det låter ändå intressant, så jag tar och ringer dig någon dag och så kan vi pratas vid.

Ebba är ju verkligen en liten guldklimp av bilden att döma. Det är ju bara synd att min kille inte vill ha hund just nu. Vi bor i lägenhet och han tycker att man ska bo i hus om man ska ha hund.
Jag jobbar bara typ 50% och då 4 nätter och 4 dagar/månad och skulle defenitivt hinna med en hund med all träning. Jag är uppvuxen med hund och har hållt på med lydnad med den senaste hunden vi hade som såg mig som matte.
Måste fråga, är Ebba mycket aktiv som BC är, vilken BC är hon? Vet att det finns 2 versioner av BC, engelsk + Nya Zeländsk och att den nyazeländska är mer aktiv av sig.
Kan du inte skicka mig ett PM och berätta lite mer så jag kan bearbeta min kille.
putt

Puttar
Hon verkar jättefin! Men har redan 2 tikar varav en är osäker och en dominant så det skulle nog inte fungera. Och så är det ju den där ekonomiska biten.. man är inte rik som student.
Ska kika runt lite iaf och se om jag hittar nån intresserad :)

Putt
skulle gärna tagit henne om jag inte haft hane,hon var så fin….hoppas att du hittar ett fint hem till henne…..
Känns som att jag nu hittat en ny matte och husse till Ebba. Var iväg och lämnade henne på prov i lördags. Igår fick jag ett sms att allt gick bra, att hon dock inte åt och att hon säkert saknade mig. Åh, min lilla godisbit. Fy sjutton vad hårt det känns. Men jag tror att jag vet att hon får det bra där. Hon ska ha henne på prov till i morgon. Får se vad hon säger då.
Du får uppgradera oss så vi vet hur det går.
Ja, det måste vara hemskt att lämna bort en hund. Men det är bra att hålla kontakten så du får veta hur hon har det. Hundar är ju suveräna på att anpassa sig.
dricker hon så är det ingen fara.
att vara utan mat nån dag klarar de fint.
hon äter när hon känner sej trygg å van vid sin nya matplats
Funkar bra mellan Ebba och nya matten och hon får stanna tills vidare. Känns jättebra men lite tomt utan lillplutten. I morgon åker jag och mina små "bebisar" bort och det känns lite konstigt att bara ha två med sig istället för tre. :-(
Vad skönt att hon trivs! :) Men förstår att det känns jobbigt ändå
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar