Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1650 ggr
Wellcraft
0

Munkorg lagotto

Jag skulle behöva lite rådgivning.
Jag behöver en munkorg till min lagottohane snarast. En munkorg där hunden tillåts hässja osv då den enbart ska användas på promenad, så att han inte kan äta oönskade saker - den ska alltså inte användas för att förhindra bit vid kloklipp t.ex.
Är det någon som har samma ras eller liknande ras i storlek? Jag skulle behöva veta vad ni har för modell till er hund samt storlek?

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

thea_thea
0

Vill du ha en där hunden inte kan få ut tungan?

Wellcraft
0

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

thea_thea
0

Grejen är att i de flesta munkorgar kan hunden få ut tungan och plocka upp en fimp eller annat olämpligt. Så HÄR menar jag. Finns bilder på hundar med tunga ute🙂

Wellcraft
0

Jaha okej , tack för infon .. Jag kan inte mycket om munkorgar 🤔😂

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

thea_thea
1

#4 Jag har haft hund och tränat många hundar med munkorgsbehov, så jag är lite av en expert 😎

Visst är det för olämpligt ätande Elviz ska ha munkorg?

Wellcraft
0

#5 Haha, än så länge har jag sluppit det.  
Men precis, det är mot olämpligt ätande!

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

thea_thea
0

HÄR kanske du hittar någon? Finns massa olika storlekar🙂

Joyous
0

Humla kan utan problem plocka upp godis i sin gallerkorg. En heltäckande korg, alternativt en som täcker längst fram är antagligen det bästa om du vill vara helt säker på att ingenting slinker ner! Storleken får du bäst fram genom mätning, det kan skilja sig väldigt mycket, även inom samma ras!

hemul
0

Ingen erfarenhet alls, men skulle man inte kunna meka lite själv med en sån där gallerkorg? Typ fästa en en skinnbit eller liknade över "fronten", så hunden inte får ut tungan där?

Wellcraft
0

Har hittat munkorg nu! Eller ptja.. Modellen i alla fall.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

thea_thea
0

#10 Vilken?😃

[Empisen]
0

Nu har du hittat en men denna har jag till min dobermann, nu använder jag inte den i samma syfte som du tänkt göra men det finns som en uttagbar del där framme vid nosen.. Som borde förhindra att hunden får i saker i munnen tycker jag. Måste vara näst intill omöjligt för hunden att få ut tungan utan den delen också eftersom hålen är såpass små.🙂

nadilda
0

#12 Åtminstone på min lagotto sitter just den munkorgen väldigt dåligt. Hon har lite för kort nos för den. Gick inte att spänna den så att hon inte snabbt fick av sig den.

[Empisen]
0

#13 Ah okej! Ja Dobermann har ju lite längre nos.. 😉

Wellcraft
2

Oj, inte vart inne på ett tag.
Jag köpte trixie storlek XL.
http://djurmaxi.se/hund-vard-halsa-munkorg-p-16353.html
Sitter bra och skaver inte. Är tät fram så han lyckas inte käka saker.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund