Hund trimmer
Jag är ute efter en trimmer, den ska mest användas till tassarna. Alltså behöver den inte vara speciellt stor. Vill få tag på något riktigt billigt (under 500kr hellst). Har hittat några stycken men tänkte kolla om ni har några tips på vilken som är bäst för det priset. Vill inte köpa något som kanske bara håller en gång eller som blir överhettad efter några sekunder. Tar tacksamt emot alla tips ni har!!
Den trimmern jag hade förut, en moser, var mycket bättre. Tog längre tid att bli varm och den höll i 4 år utan problem varken med maskinen eller skäret. Pris, ca 1200:- helt klart värt pengarna! Lät lite men min hund tyckte det var helt ok.
Nu har jag en andis, hade hört att den inte skulle bli överhettad fort, BS säger jag. Det går på två minuter så är den varm, man får då stänga av den och lägga på medföljande vätska som ska kyla ned den och sen fortsätta trimma. Tror vi köpte den för 1500:- nånting. Inte nöjd men den duger till enklare klippning som jag gör, funkar fint, skäret funkar men jag stör mig på att den blir så satans varm. Och min hund är livrädd för den, fast den låter "mindre" än Mosern gjorde.
(Länkarna är bara för att visa hur dom ser ut)
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos