dagmatte
vad anser ni om dagmattar? hur ska amn på bästa sätt lösa det om man vill ha en hund, men inte har möjlighet att ta hand om den under dagarna (8,5 timmars arbetsdag)? dagmatte? ingen hund alls?

Hittar man en bra hundvakt och sedan på fritiden ger hunden den uppmärksamhet den behöver så anser jag inte att det är nått fel i att ha hundvakt på dagarna
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
det är ju absolut inget fel att skaffa dagmatte, men det kan ju vara bra att skriva ett avtal mellan varandra så det inte uppstår missförstånd…men inte om man känner varandra väl förstås ;-)

Kan vara bra att ha ett skriftligt avtal även om man känner varandra, bara för säkerhets skull om nått skulle inträffa
_**/Mvh Anne

Sen kan ju endel ha så tur att dom kan ha hunden med sig på jobbet.
_**/Mvh Anne
Det beror på hur mycket man är villig att lägga ner på hunden när man väl är ledig. Orkar och vill man det så tycker jag man kan skaffa en bra dagmatte. Och håller med om att ett avtal i så fall bör skrivas.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
ok, intressant. funderar på skaffa en hund men en på jobbet är allergisk, men nu när vi pratade om det sa han att han hade en hund redan, emn en som var allergivänlig. den fäller inte, utan man klipper den. han visade en bild, men kommer inte ihåg vad den hette, någon som vet vad det kan vara? han sa att en sådan hade ne som jobbat här tidigare, och han hade den på jobbet, så jag skulle säkert få ha det med! vore ju perfekt…! någon som kan veta vad den hette? tror den hette något med med terrier, men är inte säker…?
yorkshireterrier kanske???eller soft wetten terrier finns så mång,men jag vill bara förbereda dig på att även om en ras inte fäller så kan man bli allergisk,för det har oftast inte med pälsen att göra utan med huden på hundarna…..huden utsöndrar något ämne som vi kan bli allergiska emot…..hoppas du hittar din drömhund ;-)..
jga är inte allergisk, utan såg bara smidigheten med att kunna ha den på jobbet… har så liten lägnehet, vill inte ha den där hela tiden…! tack för tipsen, ska kolla upp den

Kolla under rasgrupp 3 terrier på skk http://kennet.skk.se/rasinfo/rasergrupp.aspx#3
_**/Mvh Anne
hm.. kanske en wheaten terrier.. ska fråga när han kommer tillbaka..! verkar fina..!