Hjälp
Min 5 åriga tik som går med en kastrerad hane har uppenbart har de roligt när matte var bort en kort stund. Nu går hon och kissar inne. Har aldrig hänt och hände inte innan dom hade samlag/parade sig. Haar varit i kontakt med veterinären som säger att de inte är någon fara. Vissa tikar kan bli så efter paarning :/ Någon som har varit med om detta??

Hon kanske kan ha fått en urinvägsinfektion?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag vet inte. Igår satte jag på henne trosa vilket hon inte har haft sen hon var unghund. Och då kissade hon ner allt. Därför slutade jag ha trosa på henne
Hon har förmodligen urinvägsinfektion. Låt henne dricka mycket och kissa mycket/ofta. Undvik trosor då det lätt bildas mer bakterier om man "tätar"
Och lämna inte hundarn ensamma tillsammans framöver om de riskerar att para sig.
De är en kastrerad hane och även om han hade penitrerat henne skulle jag ALDRIG gå mellan. Då är de redan försent. Hon är över höglöpet. Och ska man tänka så hela tiden kan man inte ha en kastrerad hund med en okastrerad hund!
#4: Självklart inte. Har men en villig tik och en kastrerad hane som trots det är intresserad av att betäcka lämnar man dem inte i såna situationer där de kan para sig. Det handlar ju förhoppningsvis inte om hela tiden utan om just när tiken löper.