Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2150 ggr
bejtedejte
0

Sälja hund?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Elsas provfamilj har blivit totalförälskade i henne, och de vill behålla henne. Hon verkar verkligen trivas.

Men det är ju lite praktiska saker som måste göras. Köpeavtal antar jag att jag beställer från SKK? Eller skriver man ett sådant bara när man köper hunden som valp?

Sedan är det ju ägarbyte inom SKK och jordbruksverket och en ny stamtavla som ska beställas (kan inte hitta hennes stamtavla någonstans.. den har nog försvunnit i flytten.. :/  )

Är det något annat praktiskt som ska ordnas när man säljer en vuxen, skk-reggad hund?

På bilden: Elsa var och hälsade på hos kennel Quickgolds i Lund som ägs av Elsas nya mattes kompis. Det blev en massa dobbisbus! :D

AnneN
0

Om du har henne försäkrad så glöm inte att skriva över försäkringen på nya ägaren.

Ev. veterinär besiktning så att om hon skulle bli sjuk eller skadad så kan dom inte komma å säga att det var så innan dom köpte henne. (bara för säkerhets skull)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

kerstinjoh
0

Härligt att det verkar fungera för Elsa.

Vattnadal
0

Beställ köpeavtal från SKK, det är väl enklast, särskilt om du ändå ska beställa ny stamtavla. Vi beställde en ny till Raksha för att hennes slarvades bort. Sen slarvade vi fram den…

Härligt att hon trivs och får det toppen i nya familjen!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

bejtedejte
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Just det, försäkringen ska skrivas över också.

Jag läste på SKKs hemsida att endast uppfödare kan beställa köpeavtal. Lite konstigt, men ingen fara på taket eftersom min kompis här i Falun har reggat kennelnamn, så jag kan nog få ett genom henne. Känns tryggast att skriva ett riktigt avtal.

Surt att behöva beställa en ny stamtavla för 450 kronor när jag vet att den måste vara här någonstans.. Men jag tycker att jag letat precis överallt..

Konstigt nog så saknar jag inte henne, men det är nog för att det känns så himla rätt och jag vet att det de ger henne hade jag aldrig kunnat ge henne just nu när Mowitz fortfarande finns kvar.  

Snygga brudarna pausar på bilden!! Skönt att hon kommer så bra överens med Pernillas dobermanntjejer eftersom de kommer träffas lite då och då, dobertikar kan ju annars gärna vara lite småkinkiga med andra tikar. Elsa vill bara leka. ;)

Karmatarerskanise
0

Wooow vad snygga :D

bejtedejte
0

Jo, jag vet!! Man blir lite avis faktiskt.. ;)

Tycker Elsa ser photoshoppad ut på bilden eftersom hennes öron inte är likadana som de andras.. :P