Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1877 ggr
Ellen89
0

Jobbigt...

Vill bara skriva av mig lite. Har en hund som reagerar mot andra hundar, har jobbat pa med det i tva och ett halvt ar. Later han inte halsa eller nagot, bara nar jag vet/kanner hunden. Har alltid med mig godis. Forsoker att alltid vara positiv i allt och om jag blir frustrerad tar jag djupt andetag och kor igen. Men det ar varje promenad, varje dag, varje hund… Vi gar till klubben och tranar och han ar okej dar, men jag kan inte prata med nagon da jag maste hela tiden kolla honom. Han ar battre, speciellt nar hundarna ar langre bort men det kanns fortfarande jobbigt. Har haft lov fran klassen sa nu ar han ocksa varre….Har ni jobbiga hundar? Hur hanterar ni daliga/jobbigare dagar? Nagra tips som jag kanske inte tankt pa?

VildaVittra
0

Efter ett och ett halvt år skulle jag ta mig en funderare på om jag använder rätt träningsmetod för just den hunden.

Jag har ju flera hundar och tränar inte mina på samma sätt. Lilla Pi är enormt förarvek så med henne kvittrar jag bara och "tappar" aldrig tålamodet. Men skulle jag hålla på så med Navdi, så skulle hon styra hushållet och det skulle vara fri jakt på katterna även inomhus. Där använder jag diafragman och låter sträng. Jag ställer mycket strängare krav på henne.

Har du provat att sätta ner foten och upplysa jycken om att ni inte lever i en demokrati? 🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Ellen89
0

#1 Jag har forut andvand lite mer klassika metoder och bara gick forbi och ignorerade honom och tog i lite mer i kopplet, det funkade inte, inget blev battre - han drog och skallde mot hunden… Men det funkar mycket battre med positiva sa jag kor med det. Ungefar halva tiden kollar han pa mig annars gnaller han och vill saga hej. Det har blivit battre, det ar bara inte lika bra som med tiken.

sani92
1

Jag också problemet med min omplacerade blandrashane att han skäller på hundar, katter och vilda djur. Nu har vi en kurs inbokad och jag hoppas på att vi kan utvecklas tillsammans och hitta ett bra sätt att träna ihop!

Jag kan verkligen bli helt nedslagen av en dålig dag, men jag försöker alltid påminna mig om att det finns så många andra situationer han sköter sig fint i och hur långt han har kommit i sin utveckling sen jag tog över honom. Det finns inget ont i honom och ibland ringer jag en vän som känner honom och/eller som kan peppa mig och påminna mig om det.

Min hund valde mig och jag valde honom tillbaka och jag är beredd att kämpa för ett mer harmoniskt liv. Försök komma ut i skogen och få lite ensamtid med hunden? Inga andra hundar att bli störda av :)
Eller om han har någon hundkompis försök träffas och låt dem busa av sig ihop? Blir helt varm i hjärtat när jag ser hur bra min leker med sin bästa hundkompis :) busar och pussas!