Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 4433 ggr
frost_schäfer
0

schäfer kennel

Hej vet någon någon bra kennel som föder upp långhåriga schäfrar.Vill ha en hund som är lite mindre. Men jag vill också ha en vakthund och som kan följa med överallt .Jag  bor i Stockholm men kan åka en bra bit för en bra hund.

En tid utan en häst är bara en väntetid Glad

Lona
4

#1, De reggas dock inte i SKK och hemsidan ger inte direkt något särskilt seriöst intryck.
Hälsokollas hundarna till exempel? Och hur det med mentaliteten? Nu vet jag inte hur det är med TS men jag vill gärna ha svart på vitt att hundarna är ok mentalt, inte bara uppfödarens ord på det.
(Och onekligen tappar jag en del av förtroendet för en uppfödare som inte stavar sin egen ras korrekt, Jack Russell stavas med två l. Inte den rasen tråden handlar om men det ger i alla fall mig dåliga vibbar.)

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

JenniferFahlander
0

Ja kolla inte så noga va den ända ja hitta men har du kollat på skks hemsida dom har alla all fakta om kennlar på alla raser typ :)

frost_schäfer
0

Tack har kollat den kenneln förut men märk att dom inte har stamtavla.

taylor__lambert
0

#2 nu syftar jag i allmänhet och inte det som står i länken. tappar du förtroende då för alla som har dyslexi?

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Lona
7

#6, Verkligen inte, men det brukar framgå ganska tydligt om det handlar om dyslexi, att man inte riktigt behärskar ett främmande språk och så vidare vilket GIVETVIS är helt ok. Stavar man fel på en annan ras så bryr jag mig absolut inte heller men om man har en i övrigt helt felfri hemsida där man genomgående stavar fel på den egna rasen som man dessutom föder upp, ja, då tappar man i seriositet hos mig. Jag har - hittills - inte sett det hos en enda uppfödare som kan klassas som seriös. Hade det BARA gällt stavningen på rasen så hade jag förmodligen inte brytt mig heller men när man dessutom föder upp hundar som mentalt sett är totalt emot rasstandarden så bakas det liksom in i hela "oseriöshetsklumpen" så att säga. Och där har jag skrivit en hel uppsats när jag bara kunde skrivit "nej"… :-)

[AnimeV4]
0

#5 Men det här är flera kennlar och när jag kollade på bara de första hade samtliga stamtavla. Snabbkollade på en hund på varje, men det fanns stamtavla iallafall! Kika igen? :)

isblixt
0

#8 Tror #5 refererade till #1 :)

[AnimeV4]
0

#9 Slarvigt av mig! Tack! :)

Achatina
1

Måste det vara en schäfer då? De är ju inte sådär jättesmå. Finns ju raser som är följsamma, långhåriga, vaksamma och ändå är av en mindre storlek 😛. Du kan ju vaktträna din nuvarande schäfer och satsa på något mindre vid sidan av.

frost_schäfer
0

Ja men jag vill gärna ha enchäfer för jag gillar att dom är vaktiga,lättlärda, tempramentet  och mycket annat med dom.

Whippet
0

#12 Hur har du tänkt aktivera den då?

I'm out Vilar huvudet i handen

Ambrose
3

#12 Varför vill du ha en hund som ät vaktig? Vad är det i den egenskapen som du känner att du har användning av? Många olika raser skulle på något sätt försvara sin ägare om denne blev anfallen, men för den delen är de inte hundar som skäller så fort någon sätter en fot på tomten. Vilket faktiskt är ganska så skönt att slippa. Det finns otroligt många andra raser som är lättlärda, och inte piper konstant i träningen (som många schäfrar gör), som dessutom är mindre, mer mentalt stabila, och långhåriga :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

hemul
2

Hon har ju redan en schäfer och gillar rasen.

frost_schäfer
1

Jag gillar rasen och är van och uppväx med den ,Min schäfer piper inte bara pratar , Skäller gör han bara när någon kommer.Träningen är han lugn och tyst.Det går att hitta schäfrar som är lite mindre. Den hunden vi hade innan ( det var en schäfer)var inte jättestor (det var en tik)

#13¨

samma som jag gör nu spårar, går långa sträckor i skogen och bergen  ,olika aktiveringar. Jag ska också köra agility och freestyle med hunden.Jag kollade vart min första schäfer kom ifrån(minns inte för jag var så liten) Den kom från kennel oliver. Vet någon om dom fortfarande föder upp. Kollade för två år sen men då hade dom börja föda upp  schapendoes. Men kollade igen men det var svårt att se om dom bara ställer ut eller fortfarande föder upp schäfer.länk till sidan  javascript:nicTemp();

Lona
0

Såvitt jag kan se på Hunddata hade kennel Oliver senaste schäferkullen 2008, utställningslinjer.

frost_schäfer
0

okej tack, är det någon som har hund därfrån. Dom har ändå 8 schäfrar ,