Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 714 ggr
Linda123
0

Sprickor i trampdynorna

Min hund får jättelätt sprickor i trampdynorna på båda framtassar. Smörjer med en tass salva från apoteket (den lilla vita) 1 gång i veckan men de försvinner inte. Pratat med vet som bara tycker jag ska fortsätta smörja. Hon haltar inte och reagerar inte på tryck men vill ändå inte att hon ska ha sprickor. Funderar på skor och ge laxolja i maten men finns så många olika skor och oljor så skulle behöva tips :)

russin
0

är det vägsalt där ni går ? Saltet förstör tassar massor om det vill sig illa. Då gäller att spola tassarna efter varje promenad, torka helt torrt och smörja in med bra fet salva. Gärna även lite extra animaliskt fett i maten.

Herveaux
0

Vad gäller laxolja så gav jag Salmopet till min förra hund och Standardts till min nuvarande, jag tror dom ligger på samma prisnivå och jag tycker båda märkena ger lika bra effekt.

Jag smörjer  min hunds tassar med Försvarets Hudsalva två ggr/dag just nu, tycker det ger bra effekt.

// Harley

Changrila
0

Bra mat, fiskolja och undvika saltade vägar brukar göra att problem med tassarna försvinner.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm