TRÄGNING
Har en hund som är för långt fram och tränger tips och idéer tas emot mer än gärna
Kan du utveckla mer hur du menar?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Låt hunden anstränga sig för att komma in rätt i position, tränger den så sväng vänster tills den är på plats, har den tendens till att glida framåt, backa ifrån den. Hundarna ska anstränga sig sitt yttersta för att vara rätt i position, jag kan även försöka knuffa de ur position för att de ska ta i ännu mer. Är positionen verkligen som kattskit - börja om, lär in på nytt.
tack :D
ska man ha sele på då och kan inte det trigga att komma mer fram?
#4 Du ska inte behöva ha något på alls, jobba enbart med positionen.
jaha förstod som hon skulle få jobba in i postionen bakifrån men koppel. Tänkte har sett det för attfå hunden kämpa mer i postion.
#6 jag använder aldrig koppel.
nä inte jag heller men det var någon som sa det till mig fast ja, kan ju testa med den metoden men känns lite fel att dra tbx med kopplet. Men tack så mycket majken :D lagt upp ett träningsschema nu :D
Får man skicka ett pm om man skulle fastna någonstans tror den taktien kan fundera på henne ! :D

Vänstersvängar brukar vara bra för att få tillbaka hunden. Du kan även fundera över vart hunden har sin blickpunkt, alltså var fäster den blicken? En hund som söker ansiktet brukar ofta hamna längre fram medans det blir betydligt svårare att hamna där om hunden söker sin blick upp mot din armhåla. Tempoväxlingar kan också hjälpa hunden att tänka efter och inte bara springa på!