Hundbur märkning
Sitter här och ska kolla på bur till bilen för min framtida vän, har för mig att den ska ha vissa märkningar eller certifikat för att vara bra? Stämmer det? Finns det någon tråd eller artikel om detta här inne? Sitter via mobilversionen och kan inte söka men kan tycka att det förmodligen har diskuterats förut :-)
Ingen som har koll? Min gubbe fick ett fint erbjudande men vill ha lite mer kött på benen innan vi tackar ja, det är ändå några tusenlappar det handlar om
Har dålig koll på burar men en som är krocktestad är att föredra. Vet inte hur man tar reda på det men det borde stå om man googlar på modellen
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Tack, ska fråga om modell :-)
Tack, ska fråga om modell :-)
MiM Variocage är t.ex. en bra krocktestad bur. Dyr? Ja…
Men om du inte tänker byta bil på ett tag så är det inte ett köp du kommer ångra :)
http://mim.se/
Annars är det bara att googla på "Krocktestad hundbur" :)
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
Eller varlocage…
#7 Selen (Som jag har och som jag tycker är super) är den som kallas för All Safe :)
//Ambrose
#6 MiM är, vad jag har förstått, en av de bästa på marknaden :)
//Ambrose
Ok, då kanske man ska slå till. Tack för hjälpen :-)
Köpte buren och har nu ställt in den så att hunden, när den kommer hem, kan bekanta sig med den i sin egna takt så han inte bara blir inkastad i den och blir rädd. Men fy vad den luktar, det stinker gummi och nytt om den. Stackars den hund som har en ägare som köpt buren ny och direkt stänger in hunden där, min står på vädring nu och hoppas att det blir bättre. Har även "upptäckt" ett form av hål vid gallret fram på buren, som jag är lite orolig att hunden kan trycka ut huvet och fastna i. Men det lär man ju se sen när man provat att stänga den första gången.