Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 721 ggr
Dexterr
0

Kastrering

Ni med osäkra hundar och har kastrerat dom, både kemiskt och kirurgiskt, hur har deras beteende påverkats efteråt?

Jag funderar på att kemiskt kastrera mina hanar och den äldsta är väldigt osäker av sig, speciellt vid hundmöten.

Kalli
0

Kastrerad kirurgisk, ingen skillnad alls. :)

Herveaux
0

Kastrerade kirurgiskt, ingen skillnad i hans osäkerhet, varken till det bättre eller sämre.

// Harley

Majken!
0

Kirurgisk kastrering på hanhund, ingen som helst skillnad.

[Nalle-]
0

Det enda jag märkt av relaterat till osäkerhet hos min kastrerade hane (kastrerades vid 4 års ålder, nu fyller han 9) är att hans skotträdsla blev värre. Jag tror personligen inte att det har med kastreringen att göra dock utan att det blev värre med åldern bara, vilket inte är ovanligt. Nu bryr han sig inte alls lika mycket längre.

russin
0

Känner osäkra hundar som blivit ännu mer osäkra efter kastrering och icke osäkra hundar som blivit osäkra efter kastrering. Känner även dom som det inte blivit någon skillnad alls på, så det är svårt att veta i förväg.

hemul
0

Är vad jag skulle ha gissat, att osäkerheter skulle bli större om det blev någon skillnad alls. De kan ju också få problem socialt med andra hundar och det lär väl inte hjälpa en redan osäker hund.