Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1503 ggr
Fridaaaa
0

Riktigt varma overaller?

Någon som vet vart man kan köpa riktigt varma hundoveraller?
Rygglängd 35 cm

Hurtta och Rukka sitter inte bra.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

imsuchadiva
0
Fridaaaa
0

#1 Kollat men hittade ingen som passade henne som är riktigt varm :/
Vet att hon måttsyr med men är inte mycket med det nu :/

Changrila
0

Vilken typ av hund ska det passa?

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Fridaaaa
0

#3 Kines. Av slank modell

Cixx
0

Den här kanske?  Rukka overall

Följ InnaTheIggy på Instagram
Medarbetare påBARF iFokus

Fridaaaa
0

#5 Se #0.

Cixx
0

Oj, sorry. Missade den raden 😕

Fridaaaa
0

#7 Den verkar bra annars, men provade den i butik och satt inte så bra på henne 😕

Cixx
0

Åh, vad tråkigt. Har tänkt prova sån på min italienare nån dag. 
Just nu har hon en jätte bra fleeceoverall från DG doggear.

Fridaaaa
0

#9 Ja mycket. Visst man kan spänna in på vissa ställen men den var stor på andra sätt = kylan kommer in ändå :/ 

Fleeceoverall har hon med, men hjälper inte ens med dubbla nu när det varit -10 grader. :/

Cixx
0

Ah, blir ju lätt så när de ska vara anpassade till alla sorters raser. 

Skruttisen då :( Italienare och kinseser är ju rätt lika för båda är ju spinkiga och väldigt tunnhåriga / nakna. Finns en overall på Sofa dogwear som verkar bra men den är slutsåld i alla storlekar för tillfället :/  och varken där eller på DG doggear kan man ju prova mer än om man beställer hem en.

Fridaaaa
0

#11 Ja det är ju det, tycker mycket passar mer breda raser överlag

Ja hon är riktigt lättfrösen :/ 
Aa vad synd! :/

Changrila
0

Kolla på dgdoggear och sofa dogwear :)

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Fridaaaa
1

#13 Får kolla in dem sen 👍

Cixx
1

Juste, märket Theo har iaf haft overaller i tjockare material förut

Maleficum
0

Är du lite händig så kan du ju kanske sy något själv?

Har själv sytt pyjamas efter detta mönster (dock har jag inte gjort dubbelvarianten men har ibland lager på lager av dem jag sytt). Nu när det varit extra kallt och Fjant varit med i stallet (vilket innebär 3 timmar utomhus) har jag haft en tovad angorapläd underst som går ner och och täcker knäna lite (han har problem med dem). Finns bild på tre av dem jag sytt i detta inlägg. När jag följde mönstret precis så satt det väldigt tajt på honom så förstora mönstret lite, men han har lite Pudel i sig så är lite större än de flesta kineser.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

thea_thea
0

#16 Tyvärr är hon extremt dålig på att sy😕

Bokmärker dina länkar för framtida bruk😛

Maleficum
0

#17 Är ingen superstjärna när det gäller att sy heller (gör det sällan för jag har inte tålamod för det) men detta mönster var superenkelt, speciellt när man syr i fleece (var krångligare när man sydde i icke stretchigt material).

Fridaaaa
0

#16 Jag är inte vidare bra på att sy  (inte sytt sedan 9an, typ 10 år sedan) och har ingen symaskin heller. Inte tålamodet att sitta med det heller :/ 
Hon har fleeceoverall nu men den värmer inte tillräckligt när det kryper ner, inte ens med två på samtidigt :/

Snygga du har gjort :)

Maleficum
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

#19 Tack =)

Sitter hennes overaller jättetajt på henne? Annars kanske det är en ide att skaffa en "pläd" av något naturmaterial (tovad ull eller liknande) och lägga löst under (som jag gjort på Fjant), naturmaterial håller ju ofta värmen på ett bättre sett än annat.

Jag har tur som har ull från mina egna angorakaniner som jag tovat till en "pläd" och använder under hans "pyjamaser" när det är extra kallt (speciellt, som sagt, nu när han är med till stallet) och det håller värmen jättebra!

Skickar med bild på en av "plädarna" och sen på den Fjant har just nu (när jag lossat ena bakbenet på honom, annars syns det inte mer än att han ser lite tjock ut).

Fridaaaa
0

#20 SItter inte jättetajt. Men inte så löst heller :)
Hmm frågan är om jag lyckas få på henne det haha! Hon är inte så samarbetsvillig xD

Såhär sitter ena.

Maleficum
0

#21 Den sitter mindre tajt än Fjants och där får jag under pläden, brukar lägga på den inne i pyjamasen innan jag sätter på allt på Fjant (inte öppningsbar i ryggen) sen nu när han haft det på så "fastnar" pläden i pyjamasen också så den sitter kvar av sig själv). Lägger ibland pläden under vanligt täcke.

Verkligen passande färg på den där overallen =D

Fridaaaa
0

#22 Denna har inte öppningsbar rygg heller.
Tack visst är den hehe

Hmm får kolla vad jag kan hitta, och testa :)

Lona
0

#19, Du har ingen bekant eller släkting som kan sy då? Min mamma har onekligen fått sy och sticka allt möjligt till hundarna. Bland annat stickade hon en polotröja som gick långt upp mot öronen, hade framben och täckte rumpa, lår och en bit av svansen till min ridgeback. Hon använde någon form av ullgarn så den blev varm men sen behövde hon förstås ha täcke som vindskydd utanpå och då brukade jag ta ett som var varmt i sig.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Fridaaaa
0

#24 Inte som har tid att sy just nu nej tyvärr. Och inte som sytt overaller/hundkläder. Svärmor har lovat förr men kommer ta 1000 år innan hon gjort det.