Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 7861 ggr
Pikachuu
4

Knölar på min hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min hund har två knölar som först var små men nu har de vuxit mycket och väldigt fort. Den ena knölen har vuxit väldigt väldigt fort och känns väldigt knölig när man känner på den, den sitter precis som vid en av spenarna. Den andra knölen som inte är lika stor sitter på huvudet, men den har ändå vuxit mycket på bara några veckor och är nu lika stor som en böna. Några bekanta säger att det bara är fettknölar och deras hundar har haft liknande, men våran granne säger att det är cancer. Ska iallafall åka in till vetten imorgon, men vad tycker ni om ni tittar på bilden?

AnneN
1

Svårt att säga, men kan vara en juvertumör, men det kan bara veterinären avgöra eftersom vi som sitter här inte kan känna på den eller ta prover.

Håller tummarna för att det inte ska vara något elakartat iallafall.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Pikachuu
1

#1: det hoppas jag också, tack

Magrat
1

Jag skulle också tro juvertumör, men det är ju bara en amatörgissning. Låt istället veterinären titta på det så får du ett säkert svar. Hoppas att allt går bra för er.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Pikachuu
1

Den är väldigt knölig och det känns som flera små knölar i den och den är också väldigt ojämn i utseende.

Pikachuu
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Väldigt dålig bild på knölen på huvudet, dök upp som ett litet myggbett för 2 veckors sedan, nu i storlek som en böna.

Magrat
0

Som sagt, jag tror du får bäst svar av en veterinär som kan ta prover och allt.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Pikachuu
0

Ja, åker in på morgonen, tänkte endast om någon här har sett eller varit med om liknande knölar som min tik. Tack

Vanja
0

Uppdatera gärna.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

[AnimeV4]
0

Hoppas att det inte är något elakt! Håller tummarna :)

Kitten86
0

Hur har det gått för din hund TS? Vad blev sagt hos veterinären?

ipopuma
0

Hur går det?