Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1519 ggr
Therese
0

Hund i bil

Hur åker din hund i bil? Vi har en halvkombi så hunden kommer inte kunna sitta i kofferten tyvärr så nu letar jag lite alternativ :)

Torparmor
0

Finns sele som kopplas till bilbälte

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Therese
0

Har du något tips på en bra sele?

taylor__lambert
0

finns bilbälten, är man riktigt duktig och inte behöver mycket plats därbak och man har en liten/mellan hund kan man spänna fast en hundbur i baksätena, vet inte själv hur man gör men min farmor har så i deras bil och den sitter som berget.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Therese
0

#4 Det lät intressant, men det gäller en Irish softcoated wheaten terrier-hane så jag vet inte om det skulle fungera. Låter ju perfekt annars!

Torparmor
0

Har ingen aning om din hunds storlek, men dottern har 2 st Tibbar just nu och de har Dogman resp Hurtta samt Trixi i bilen. Vet inte vad förra hunden hade, han var en spets

Therese
0

#6 Vi får hem honom i morgon, de ligger på 16-18 kg och 46-48cm :) Mellanstor.

Okej, jag ska kolla upp dem! Tack!

Torparmor
0

Tror den förra hunden som var i din storlek kanske en aning större, hade en Dogman från Granngården

jollycox
0

Vi har en krocktestad allsafe bilsele storlek small som vi använt till en liten wheaten tik(40cm) och använder nu till en mellanstor wheaten tik(44cm). Vi har även två wheaten hanar(48 och 52cm) men dom skulle behöva storlek medium om dom skulle åka i sele.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Kallaterrier
0

Allsafe bilsele är krocktestad och rejäl i remmarna, den enda som jag litar på när hunden av någon anledning inte kan vara i bur i bilen. Den är dyr, men prisvärd tycker jag.

Therese
0

#8 Perfekt, tack! Så svårt att veta med storlek när man är van vid att han sitter i en bur bak (det är svärmors hund som vi ska ta över), jag gissar att vi behöver en medium också då :)

Jag ska kolla närmre på allsafe men jag hittade den här också: http://www.zoo.se/index.php/catalog/product/view/id/23475/s/car-safe/?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

Vad tycker ni om den? Har ni något skydd för sätet?

[erika.tornlycke]
0

Vi har också allsafe och vi har vanliga handdukar som skydd, funkar bra och lätt att tvätta ;)

Lona
0

Jag har All-Safe till min labbe när vi åker husbil eller när jag har många hundar i bilen (är dagmatte). Är väldigt nöjd med den, även hundarna verkar tycka att de är helt ok. Nikka är rätt liten, väger 22-23 kg och har strl M, den är rejält justerbar så den passar även den störste labbehanen på 30 kg. Zooplus.se har väldigt bra pris på All-Safe, tror dessutom att de har rabatt på dem just nu. Jag lägger oftast bara en filt i baksätet men bland annat Biltema har prisvärda baksätesskydd. Personligen har jag hellre ett billigt som kanske inte är så lyxigt men som man kan slänga om hunden riktigt grisar ner det.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

densomundrar
0

Hunden vi kommer skaffa nu kommer få sitta i skuffen med lastgaller, alternativt jeppe grindar eller bur. I den bilen som inte är kombi kommer vi att ha bälte.