Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hälsa
Läst 1834 ggr
diesel92
0

Hund med diarré och tröttt

Har en 1.5 årig Tax här. I torsdags när jag kom hem på kvällen hade han spytt uppåt 10 högar. Mörkt, såg ut som körsbär i vissa högar. Han hade varit hos mina svärföräldrar som inte kan svara på vad han ätit. Han spydde någon gång till på fredagen men det var lugnare. Efter det har han börjat få diarré. Bajsar minst vad tredje timme.. För övrigt ligger han mest och sover och ser smått hängig ut. Fått i honom lite ris igår och idag.. Ringt veterinären som Skall ringa upp kl 2 men tänkte se om någon annan haft likadant med sin hund?

[Udoon]
0

Är han så pass påverkad hade jag åkt till veterinären, faktiskt.

[Hästhoven]
0

Hade tagit honom till veterinären :-(

hemul
0

Vad sa veterinären då?

[Hästhoven]
0

Hur gick det?

diesel92
0

Ringde veterinären och han fick äta ris, kyckling och fisk i knappt en vecka sen blev han pigg igen

hemul
0

Vilken tur! Fick otäcka vibbar av den där körsbärsfärgen. Skönt att det inte var nåt.

Marieangelica
0

Skönt att det gick bra!

Lona
2

Härligt att höra :-) . I min ungdom(!) passade jag min kompis hund som satte sig och bajsade inomhus, tydligt besvärad. Ut sprutade mörkröd diarré och jag blev smått panikslagen. Fick tag på kompisen som åkte från jobbet, plockade upp mig och hunden och så i ilfart till Blå Stjärnan. Veterinärerna gjorde undersökning efter undersökning, alla värden var bra, röntgen såg ok ut och Bullen själv var glad på labradorvis. De beslöt ändå att hon skulle läggas in för observation och eventuellt vidare utredning. Då anländer kompisens mamma för att stötta och säger "Jamen Bullen åt ju en hel kastrull rödbetor igår!" Så ja, en rätt saftig räkning men vi åkte hem med en helfrisk hund :-D

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com