Hemliga tomten 2015
"Hemliga tomten" innebär att vi medlemmar på sajten skickar julklappar (hundrelaterade, givetvis
) åt varandra. Det går till så att varje anmäld medlem får en annan medlem att skicka julklapp till. På så vis både får man både ge och ta emot en liten present! Som namnet antyder är tomtens namn hemligt och avslöjas först när alla fått sina klappar.
Så här gör du för att vara med:
Skriv ett meddelande i denna tråd om att ni vill vara med. Skicka sedan ett PM till mig med namn, er adress, er hunds storleksordning och tre ledtrådar om era hundar. Exempel:
- Min hund älskar pipleksaker!
- Jag tycker inte om rött.
- Min hund tål inte spannmål.
Du ska även ange din hunds storlek genom att kopiera nedanstående och kryssa i din hunds storleksklass.
[ ] < 10 kg [ ] 10-20 kg [ ] > 20 kg
Ledtrådarna är inga önskelistor. Din hemliga tomte ska själv få klura ut något roligt att ge!
Sista anmälningsdatum är den 25 november.Den 26 november får man ett PM med ett användarnamn och tillhörande adress och ledtrådslista. Detta användarnamn är alltså personen man ska skicka till.
Var gärna lite kluriga! Tre ledtrådar är inte så mycket att gå på, men om man kikar runt på forumet efter användarens inlägg så kan man få reda på mycket mer. Har ni inte fått reda på hundens ras till exempel, så är det smart att titta i bildtrådar och liknande. Får man en ledtrådslista som i mitt exempel, så måste man ju inte köpa en blå pipleksak bara för att det är enklast. Men man får!
Inspiration till julklappar hittar du här
Regler
- Julklappspriset ska vara minst 100 kronor inklusive frakt. Det är inte kul att få en present av lågt värde om man själv skickat något dyrt!
- För att få delta måste du ha varit medlem på iFokus i minst 3 månader och skrivit minst 50 inlägg/kommentarer på andras trådar.
- Paketen måste skickas innan den 10:e december, annars kommer de inte fram i tid. Det är inte alls roligt att få paketet flera dagar efter julafton, så snälla tänk på det!
- Anmälan är bindande. Har ni anmält er, så ska ni skicka ett paket. Det är inte det minsta kul att inte få paket alls när man själv har skickat. Ett hett tips är att redan leta upp en julklapp innan julstressen börjar!
- Om din hund har några särskilda allergier, nämn detta i ledtrådslistan.
- När du lämnar in paketet hos Posten, begär kvitto på att du skickat in ditt paket. En kopia på detta kvitto ska skickas till mig på PM. Detta för att säkerställa att alla skickar sina klappar!
**Tomtelistan
**(avslöjas vartefter man fått sin julklapp)
Fuzzie -> woopwoop
Nadilda -> Karolina-H
Lizelda -> Ravynsfair
DeniceP -> Fuzzie
Alltidnordin -> thea_thea
Animalluver -> Naviifax
LyQa -> Lizelda
Nadilda -> Lizelda
Michaela-N -> DeniceP
woopwoop -> Nadilda
Ravynsfair -> LinaK
Lizelda -> Animalluver
Naviifax -> LyQa
Karolina-H -> Nadilda
thea_thea -> Fridaakesson
LinaK -> Alltidnordin
Fridaakesson -> Michaela-N
Jag är gärna med i år igen 😃
Codeavalone.blogg.se
Jag också!
Är d
// Nadja
#3 Får nog be dig förtydliga dig lite ;)
Ah! Finally! Som jag har väntat! Är självklart med ^^
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
#4 Oj, råkade jag skicka det. Hann inte skriva klart för blev avbruten så tänkte fortsätta senare😛
Tänkte fråga om det är möjligt att vara med gånger två. Alltså skicka till två personer och få från två? Vovvarna här hemma har ju väldigt olika åsikter om vad som är skoj här i livet.
// Nadja
#6 Vilken bra synpunkt, jag ser inget hinder för det så kör på :)
Jag vill jättegärna vara med, men hur ser jag hur många inlägg jag kommenterat osv? :) Så jag inte bryter mot någon regel!
@adventuresofnavi | instagram
#8 Inne på din Profil-sida, under din presentation står det Statistik, där ser du bla hur många inlägg och kommentarer du har skrivit. :)
// Harley
Kommentarer: 248 😮 Guess I'm good haha!
Då vill jag definitivt vara med!
#6 Smart ide! Mina är ju inte jätteolika men de är ju två.
Jag är gärna med! :D
En fråga bara, "er hunds storleksordning ", menar du då de kryssrutorna med vikten, eller ska man mäta hunden också? :)
Jag är med! :D
#12 Tolkar det som vikten :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#7 Vad bra! Då anmäler jag mig x2 :D
// Nadja
Jag vill vara med!😃
Jag är gärna med 😃
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
Jag är gärna med :)
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
Är med :)
Jag är med :)
/ Sofia
TeamBlackShelties på Instagram
Jag är med! Nu ska jag bara bestämma mig för vilken av de tre hundarna som vill vara med ;)
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Skulle man inte fått ett PM igår?
Ja jag undrade också varför man inte fick något :)
Kan ju kommit något emellan :) kommer säkert idag :)
Det kan det absolut! Blev bara lite orolig att jag skulle missats i listan eller något sånt..
När kommer besked? =) Börjar bli lite tajt med tid om man ska skicka innan den 10e :)
Ska skicka ett meddelande till Michaela och påminna!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Hur blir det? Jag vill inte stressa men jag som åker i väg rätt mycket har inte hur mycket tid som helst till att komma på något kul att köpa och sedan skicka..
#27 Har inte fått något svar på mitt meddelande jag skickade. Kan ju ha hänt något som gör att hon inte kan vara inne här.
#28 Hon var inne dock både 26 och igår :S Så märkligt men ja kan ju varit något som hänt
#29 Ja jag såg det. Men vi får se om hon svarar snart annars får jag försöka ta tag i det på något vis. Har ju inte allas uppgifter tyvärr så då blir det till att börja om.
Har fått tag på Michaela nu och hon kommer skicka ut PM imorgon vem man ska "tomta" till. Hoppas ni har överseende med detta.
Det kommer bli riktigt tajt, men det ska nog gå. Hoppas jag hinner🤐
Tips! Animail bland annat har erbjudanden idag, om man hittar något där :)
Får ju skickas senare nu när det blir så pass mycket försenat. Man får göra det bästa av det :)
En vecka på oss att skicka så atteh, det där mailet får gärna komma snart :)
Som sagt så har Michaela meddelat mig att hon kommer skicka ut listan idag. Så vi får försöka ha tålamod 🙂
Ber om ursäkt för förseningen. Nu ska alla ha fått sina mejl. Dubbelkolla att du fått 2 st om du är en av dom som velat vara med 2 ggr.
Idag kom Navis paket! Visste inte vad det var så jag öppnade haha :) Jättefina grejer, tack så jättemycket!! Lägger det i hennes julstrumpa (efter ett smakprov såklart;) ) Så roligt!!
#38 Din tomte var Animalluver!
#38 Hoppas ankköttet smaka :D roligt att ni gillade paketet^^
#42 Ankköttet älskade hon! Du får gärna PMa hur du gör, och väldigt mycket roligt i paketet ❤️
Hur går det för alla? Har ni skickat iväg paketen och har ni fått något? 🎁
På måndag skickar jag mitt👍 Men inte fått något än
Ska försöka få iväg mitt såfort jag bara kan, senast på måndag!
Vi har fått paket, men inte öppnat det än 😃
/ Sofia
Jag ska posta dem idag 🙂 Tror att ett av mina har kommit, har dock inte hunnit hämta ut det.
// Nadja
Skickade båda mina paket förra veckan :)
Fått veta ett ett tjockt paket väntar när jag kommer hem i morgon, sjukt taggad! :D
Skickade mitt idag, hopps det kommer fram i början på nästa vecka.
Då har vi hämtat ut paketet! Var jätte fint, stort tack. Gick absolut hem hos Dolly även om det var en boll. Hon har legat och pysslat med den i säkert 20 minuter nu, sånt här tycker hon är jätte kul :D
// Nadja
#51 Åh, vad glad jag blir! :D Jag var er tomte, och jag har hållit tummarna sedan jag postade paketet! 😍
Nu hoppas jag att alla har skickar iväg sina paket?
Japp, mitt skickades igår😃 Hon som jag pratade sa att det skulle komma fram på onsdag!
Nu har mitt andra paket kommit :D Leksaken var väldigt kul hälsar lillan, godiset och tuggisen var också mycket populärt. Tack! Haha, jag försökte fota medan jag hade en våldsamt kampande hund i andra handen…gick sådär ; -)
// Nadja
#56 åh vad kul att det uppskattades 😃 det var jag som var din Hemliga Tomte 🐾
Codeavalone.blogg.se
#57 Och jag var din! ;-)
// Nadja
Yes! Skickades igår kväll :)
Absolut, skickade igår! Råkar också veta att jag har ett paket som väntar ;)
#61 Hoppas du gillar gul🤐
Fått ett brev om att hämta ut mitt paket, ska hämta det senare ikväll!
Jag har precis hämtat mitt paket! Suuuuperfina grejer, allt var mycket populärt av vovs😉
Kan inte ta bild, men kan skriva vad vi fick! 3 påsar hundgodis (vovs favorit! Undrar hur tomten visste!🤔), 1 påse hund"korv" (uppäten…😛), 1 kexchoklad (som inte hunden ska få 😂), 1 godisboll (vov älskar godisbollar!), 1 halsband (i precis lagom storlek!), 1 ihopfällbar vattenskål (för sommarens dragrundor!) och sist men inte minst 2 hundtröjor så vovv kan värma sig med stil😎 En av tröjorna var 2 cm för lång i ryggen, men det är inga problem när man har symaskin!
Tack snälla "tomten"😉 för paketet! Jättebra slut på en tråkig dag! 🤗
I meddelandet jag skickade bad jag om att få respons efter att era paket blivit skickade. Det är få som gjort det och det känns väldigt tråkigt att tjata, men det verkar behövas. Så ber er igen som inte har gett någon feedback på att ni skickat eller fått paket att höra av er snarast.
#64 Hur många är det som deltagit denna gång?
#64 Jag skickade ett meddelande till dig när mitt paket skickats, men fick inte något svar. Såg du mitt PM?
#66 Jadå, och du berörs inte eftersom din klapp kommit fram till Fridaakesson! 🙂
#65 15 st.
Fått två paket med hundgodis idag ^^ Måste säga att jag är väldigt avundsjuk på Theas paket, hur mycket som helst ju! :O
#67 Varit iväg i helgen så har försökt skicka pm till dig och trodde det skickats men antar att det inte gjort det.. Har skickat min två förra veckan i alla fall! ^^
#69 Hoppas på att du blir min tomte då ;)
#70😃
Hoppas att det blir 2016 också, har varit med i två gånger nu och det är jättekul!
#71 Vi ska inte ta och införa Julitomte också? :3 Jag vill ha mera paket!! 😃
#62 jadå gult fungerar :D
#72 Jag kan skicka dig ett julipaket😉
Edit: #73 Vad tur! Var lite orolig fört men chansade ändå😛
#74 Ser fram emot det! 😃
Har skickat men inte fått något än :) väntar spänningsfullt! Har skickat mitt men det vet du ju redan då det kom fram. Va mysigt med bilderna :D
#63 Åh va roligt att de det mesta passade, jag var er tomte! Tycker det var så himla svårt att hitta bra saker till er, så ni fick lite av varje 😃 Min vovve älskar det där godiset, så därför fick det bli det till din också 👍
/ Sofia
#77 Tack så mycket 🤗🤗🤗 Haha ja, ledtrådarna var riktigt svåra😃
#74 👍 De leker för fulla muggar med bollarna just nu, de små hundarna :D
#79 Hittade en stor tennisboll (15 cm) men den gick inte in i paketet! Hoppas Lillan gillar "bävern" eller den lite större bollen! Den minsta kan hon nog svälja…
#80 Hon gillade "Bävern" :) Hon gillar inte bollar nämligen men Bävern fungerade superbra! :D
Nu hoppas jag att dom flesta fått sina klappar? Annars borde dom sista dyka upp under morgondagen :)
Jag (eller rättare sagt Chicco) har inte fått sin klapp än, men vi håller tummen för att den dyker upp under morgondagen 🙂 👍
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Jag har fortfarande inte fått något :(
Åh att jag missat detta! Om det blir nästa år ska jag absolut vara med! Superkul idé ju! Och riktigt fina klappar alla fått 😍
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Hoppas mitt har kommit fram :)
Fick hem min för ett tag sedan, men inte hunnit lägga upp än. :) Fick denna, som tyvärr blir lite för liten för Enzo som nog skulle svalt den hel, men får hem en liten valp snart som nog kommer ha väldigt stor glädje av den. :D Är ju svårt att veta med storleken, Enzo är ju väldigt stor för sina 27 kg. :') Tack så hjärtligt! <3
Har alla fått sina paket? Jag har fått mina två men inte sett inlägg från de jag tomtat åt i alla fall?
#87 Det var jag som var din hemliga tomte 🙂
Synd att den var för liten (jag tog ändå den större av de som fanns hehe), men jag hoppas att den lilla valpen kommer tycka om den iallafall. Det känns ju dock himla fattigt av mig att bara köpa en sak när alla andra verkar ha köpt allt mellan 2-5 saker… 😕 sorry
#88 Jag har inte fått något paket än, kanske är du min och Chicco´s tomte? 🙂
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Här inte heller fått mitt. Men hoppas det kommer under dagen annars är det stor chans att den kommer efter jul :)
#84 Lades på lådan för en vecka sen så den kommer nog vilken dag som helst.
#91 Har du fått din? =)
#92 Jajemen, kom igår, har ej hunnit öppna än
#93 Vad skönt! 🙂
#91 Du kanske inte ska posta någons adress på ett internetforum?🙂
#91 #95 tog bort bilden med adresserat paket.
// Harley
#96 Ojdå, det var inte så smidigt gjort av mig! Tänkte inte ens på att adressen stod på framsidan :o
#90 Ditt är på väg! Skickades förrförra veckan men jag bor på landet så det brukar vara lite sisådär med leveranstider.. Men det är skickat! Även Ravynsfair (?) har ett paket som är på väg :)
#100 Var jättesvårt att hitta något i rätt storlek men tänkte att studsande boll på snöre var perfekt eftersom hon gillar att kampa ^^
Ja hon älska att hämta den :D vi prova den nyss ute ! Roligt!
#102 Så bra! Var jätteorolig att hon inte skulle gilla den ^^
Tyvärr ingen bild men Milou diggade sitt paket också! En boll han kunde springa och bära runt, jättegoda (enligt honom) tuggpinnar och godis vi inte hunnit testa! Tack så mycket :D
/ Sofia
Har fått mitt paket nu :) Fick två godispåsar med 100% kött i och så en påse grisöron. Uppskattas av två godistokar. Tack så jätte mycket till min tomte :) #104 Kul att han gillade paketet :) Sigge här hemma har en likadan och han älskar den.
God jul på er! Har alla fått sina klappar? :)
God jul! Nää, inte jag och Chicco tyvärr :(
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Jag har fått mina två och vet att det ena kommit fram i alla fall :)
#107 hoppas det kommer snart, det postades förra veckan! Jag har inte heller fått mitt ännu. Kanske något strul med posten där jag bor?? :l
#109 Ojdå. det borde kommit fram för länge sen. Det var som sagt jag som skickade det.
Har alla fått sina paket nu? Hoppas verkligen det. Kanske behövs en sammanställning?
#111 Michaela-N har en Tomtelista längst ner i startinlägget, vet inte hur uppdaterad den är dock.
// Harley
#112 Den är inte helt uppdaterad. Jag var tomte åt Michaela-N och hon har fått sitt paket t.ex :)
#113 Lagt till dig på Tomtelistan! 👍
----------------------------------------------------
Är det någon annan som inte blivit tillagd, hojta så fixar vi det!
// Harley
Lizelda har fått sitt som jag skickat, men tror inte jag såg det på listan🙂
// Nadja
Jag har fått båda mina och vet att Animalluver fått sitt från mig i alla fall, Ravynsfairs är skickat åtminstone
Vill ni ha hela tomtelistan eller bara de som fått paketen?
Hela listan där man visar vilka som fått paket och vilka som inte fått paket.
Har alla fått paket nu? Riktigt virrigt🤐
Här är fortfarande ingen paket, och personen jag tomtade åt har inte skrivit något :(
Börjar bli orolig över att det har varit något slarv från posten där jag bor????
#120 SKulle inte vara förvånad över posten, de är som de är nuförtiden :( Massa slarv! :(
Särskilt nu under jul så skickas det oerhört mycket saker vilket betyder att allt kan inte levereras på samma gång. Bor man i eller skickar från landet så tar det dessutom ännu längre tid. Ibland går det fort men oftast så kan det ta upp mot tre veckor med ett litet brev, när det inte är några helgdagar. Att allt inte kommit fram är inte ett dugg förvånande! Det handlar inte om att de slarvar utan att systemet ser ut som det gör. Sedan kan det även vara så att om man bor som jag gör, på en lantbrevbäraradress utan lantbrevbärare, så hamnar paket ibland på postombudet utan att avi skickas ut då det inte ska vara där egentligen.
#122 Jag bor på landet, och skickade härifrån men kom fram snabbt
Vet de som skickat från storstad och det tagit lång tid. Så tror personligen int det beror på det.
#123 Vad du personligen tror spelar ingen som helst roll för det är så det är, oavsett vad du tycker och tror. Mina paket kom fram rätt fort men det var ren tur, några brev och paket måste ju komma med i leveranserna.
#124 Posten eller PostNord har fått mycket kritik under året för försämrad service. Jag läser mycket på ett forum för e-handlare och där får man en tydlig bild av hur Postens, sorry, PostNords service bara blir sämre och sämre.
Att det sen blir ännu mer tydligt och kännbart under juletid håller jag helt med om.
Ni som väntar paket; har ni möjlighet att besöka ert postombud så kan ni fråga om personalen har möjlighet att kolla bland hyllorna om det kan ligga något och vänta på er där. Frågar man snällt, och personalen har tid, så har det aldrig varit något problem här hos mitt postombud. 🙂
// Harley
#124 Postnord har blivit mycket sämre oavsett vart man bor Det du skrev vad ju själv dina upplevelser och "tro" ;)
#126 Jag skriver inte om mina upplevelser och vad jag "tror", då hade jag inte uttalat mig. Min mamma har länge jobbat inom posten, min pappa likaså, och jag har pratat med vårt postombud om detta då jag har sålt en del saker där det tagit tid att komma fram. Det är fakta och information, inte upplevelser eller "tro".
Hej alla. Har varit utomlands i en vecka men är nu tillbaka med kompletta listan i inlägg #0. Om någon ännu inte fått sina paket, cleara detta med mig via PM så löser vi det.