Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1709 ggr
[Nalle-]
0

Lek med hund

Jag är lite nyfiken på hur ni leker med era hundar? 🙂 Själv så är jag tyvärr rätt tråkig. Jag leker nästan enbart vid träningssituationer och då är det uteslutande kamplek eller ibland jaktlek när han får springa efter en boll.  Det är ju jätteroligt att leka med sin hund så min plan är att jag ska bli bättre på att göra det oftare - och mer varierat! Därför skulle det vara jätteroligt med lite tips från er 😃

Fridaaaa
0

Kastar bollar & andra leksaker
Busa med kroppen dvs "buffa" knuffa och så på dem :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

JoannaLi
0

Vi leker med leksaker, främst vid träning. Även om han bjuder in till lek med leksak under vardagar. Framförallt kamp/"bråk" då. 

Vi brottas också minst en gång om dagen. No holds barred (typ), morr, lekhugg, puttar, riva med naglar, tuggande… Avslutas alltid med kli/slick-stund, där jag kliar ljumskarna och han tvättar mina händer och armar. ❤️

Vanligtvis brukar vi brottas på helgmornar när vi kan lata oss i sängen, annars är det ofta på kvällarna eller eftermiddagarna, antingen i sängen eller på golvet.

Catta-
0

Inne blir det lugna lekar med lite dragkamp och försiktig brottning. Ute går det vildare till. Dragkamp, brottas hårt, kasta leksaker och Lunas favorit springa som en galning och bita i mina armar när hon kommer förbi ;)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[Nalle-]
0

Roliga tips ni kommer med, härligt! 🤗

#3, Det där med att komma rusande och bita fast i armarna känner jag igen allt för väl 😂Det är ju dock mer på hans initiativ än mitt… haha! Brukar försöka ta dessa tillfällen i akt och busa tillbaka, då brukar pudelfnattet vara ett faktum.

Kallaterrier
0

Om man vill göra något lite lugnt inomhus kan man låta hunden jaga ens fingrar när de vandrar på golvet, hoppar, gömmer sig och kanske piper till på nosen? ;)

När vi är ute och går händer det att matten blir alldeles slarvig och råkar tappa vanten,mössan, halsduken eller vad hon kan slarva bort och så får hunden hitta det tappade till mattens stora förtjusning!

Ibland händer det att matten, när vi är ute på promenad, stelnar till, kryper ihop och börjar smyga och speja tills hon rusar fram till en sten, ett litet hål eller en stubbe och där ligger det en hög godisar! Yeey!!!

Matten tipsar om att ha ett gäng godisar i handen ett tag så blir det inte så tydligt för hunden vad som är på gång :)

fridarebecka
0

Kastar pinnar och leksaker, kampar, kastar omkring saker i luften som han får hoppa efter, samt brottas och bufflas. Roligaste leken(enligt oss båda) är när jag smyger på honom när han har en leksak och sen "attackerar" och försöker sno leksaken. Han går verkligen all in i den leken och jag med, han springer runt mig, fintar mig och hoppar omkring, helt omöjligt att sno nån leksak i det läget 😃 Tror lilleman njuter av att finta bort matte… 😉

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
Catta-
0

#4 Haha känns som en pudelgrej :) Om jag springer iväg från Luna springer hon ifatt och studsar bredvid mig som en känguru och biter mig i armen ;) Inte jätteskönt alltid men man kan inte göra annat än skratta åt deras galenskap :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Em_
0

Jage! Jag duger dock bara i nödfall eftersom det inte är någon sport att springa i från mig ^^

Joyous
0

Smyga och anfalla tycker Humla är kul. Brukar börja med att vi stirrar ut varandra, smyger några steg, stannar, stirrar, smyger lite till… Pang så springer vi (mest hon) mot varandra i full fart och möts i någon typ av attack-kram där hon hoppar mot mig och studsar iväg igen.  Humla är inte speciellt tung med sina 19 kg, men det blir trots det rejält mycket kraft, hon har lyckats fälla mig några gånger och detta är tydligen så skoj! Annars blir det mycket kamplek :)

russin
0

Mycket dragkamp 🙂

krikkan98
0

Kampa med både kampstock, kampskin, och leksak. Apportering med leksak handske på plan mart, djupsnö, högt gräs, skog. Byteslekar, gå och gömma sig, jaga mig och leksak/skyddsärm eller jaga i djupsnö/hög gräs. Söka boll i skogen och kampa efteråt 😃

zlarviig
0

Vi brottas, jagar varandra, och så brukar jag gå mot henne med händern formade som klor och Mixa blir helt galen och skuttar runt i hela lägenheten. Men det vanligaste är att vi brottas ^^ Vi "boxas" och Mixa nafsar mig i armarna (hon låtsas-biter, sätter armen i munnen men biter inte åt) När jag inte orkar leka mer så säger jag "sluta nu" och då slickar hon mig på armarna och sedan lägger sig bredvid mig. Vi brottas bara på ett ställe i lägenheten och det är på mattan i vardagsrummet så när hon är leksugen så springer hon dit och ställer sig i lekställning.