Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2805 ggr
hund_katt
0

Frysbox på internat? Hundlinje

Om man går hundlinje på ett gymnasium, där man får ta med hunden och man bor på internatet, tar man med frysbox då? Tänkte om man ger hunden färskfoder? Eller är det typ bara möjligt att utfodra med torrfoder? Någon som vet? Eftersom jag ska skaffa valp mot sommaren, och hunden kommer följa med mig på skolan, om jag ska satsa på färskfoder eller torrfoder? Lite dumt att vänja in ett foder och sen vaa tvungen att byta tänker jag :p

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Herveaux
1

När jag gick på Naturbruksgymn. och bodde på elevboende hade vi gemensamt kök (kyl/frys osv.)

Så beroende på hur många ni är som ev ska dela så borde även färskfoder funka, om inte de andra eleverna sätter sig på tvären.

// Harley

Whippet
0

Frysboxar är ju ett alternativ sen vet jag inte.. mejla till skolan och fråga kanske? 🙂

I'm out Vilar huvudet i handen

taylor__lambert
0

lyxigt att få ta med valp till skolan!

Ang frysbox, det är helt beroende på skolan. Man får ju tänka på att en frysbox drar ganska mycket el och du kanske får betala mer för det då. Den kanske inte ens får plats? Det bästa är nog att prata med skolan som kan svara på det bäst. Skolan jag gick på fanns det varken plats för en frysbox och inte heller skulle det bli billigt.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

LyQa
0

Alltså det finns ju antagligen kyl och frys i köken redan, så beroende på hur många ni är som delar på frysen så kan det ju gå. Tror dock inte att man får ha med sig en egen frysbox då de drar gult mycket el, men fråga kan man ju alltid göra. :) Lycka till med valpen :)

hund_katt
0

#3 rummen är ganska stora, så en liten, enkel frys får plats perfekt :-) är ju elen isåfall.. Rummen är ju redan ganska stora. Ska maila till skolan!

hund_katt
0

#4 tack :D

Whippet
0

Vilken skola? 🙂

hund_katt
0

Man skulle väll annars kunna använda torrfoder de tre åren, och sen övergå till färsk senare? Lite svårt bara att hitta ett torrfoder till bra pris, därför jag vill ha färskfoder för det ska tydligen bli billigare, speciellt till en liten hund, samtidigt som det är utan spannmål

hund_katt
0

#7 stora Segerstad naturbruksgymnasie :-)

Whippet
0

#8 Det funkar nog jätte bra med torrfoder, men det brukar ju oftast var lite dyrt om man ska ha ett bra.. Någon annan som vet kanske.

#9 Oh vad skoj! 👍

taylor__lambert
0

finns ju frystorkat färskfoder, kanske kan vara nått?

hund_katt
0

#11 det har jag aldrig hört innan! Ska kolla upp det! #10 jaa jag är jättespänd på att gå där :D längtar :3

taylor__lambert
0

Jag har funderat att gå på Segerstad naturbruksgymnasium, vuxen utbildningen då, men velar hela tiden fram och tillbaka. Har ingen hund jag kan använda där just nu, den jag har nu klarar inte den typen av miljö. Vet inte heller om jag kan gå där om jag har "gymnasie utbildning"?

[AnimeV4]
0

På mitt gymnasium är det kyl och frys i ett gemensamt kök. Allt finns förutom maten och personliga grejer :)

isabella93
0

Bor i studentrum och delar kyl och frys, så jag har ett halvt halvskåp (2 lådor) i frysen, men det är inga problem att få plats med en månads färskfoder (9 kg) till mina två hundar. Det beror väl på hur mycket egen mat man vill få plats med, och hur mycket färskfoder man handlar åt gången, men jag har inte upplevt några problem med utrymme.

hund_katt
0

Jag kommer bara bo på vardagarna, ska vara hemma på helgerna. Bor inte jättelångt ifrån. Så det är ju inte jättemycket plats jag behöver till fodret isåfall. Är en liten hund(sheltie) jag ska skaffa också, så det är ju inte speciellt mycket foder.

JoannaLi
0

Vi fick lov av vår boendeansvariga att ta in ett frysskåp i hallen på vårt boende. Jag ska höra om jag kan få ta in en frysbox efter sommaren också, så ni får hålla tummarna. :)

Vi har en gemensam kyl+frys-kombo, och vi hade aldrig rymt någon fryst hundmat där - den är konstant fylld med människomat. Och då är vi ändå bara 8 personer på boendet, varav 3 stannar på helger.

krikkan98
0

jag går på Grans naturbruksgymnasium och vi har frys på elevhemmen men vet inte hur alla skolor set ut 😃

Portie
0

Har gått på Segerstad och bodde i korridor och om jag minns rätt så fanns det bara en kyl i korridoren. Däremot om du bor i t.ex. "Hundvillan" som det kallades så finns där ett riktigt kök med frys. Vet inte om man får ha frys på rummet, bäst att fråga. I övrigt är det en grymt bra skola och jag trivdes verkligen under dom 3 åren jag gick där. Angående #13 fråga så finns det "vuxenutbildningar", tror dom ligger på något år. Så ja det är bara att söka!

Portie
0

Tillägg: det är alltså inga problem att gå vuxenutbildningar där trots att man har gymnasieutbildning, vet flera som gick något mer år på vuxenutbildning direkt efter gymnasiet.

taylor__lambert
0

Sorry för lite OT. måste ju fråga. Vad tycker ni som gått där om skolan/lärarna? Vet inte om jag kan få CSN för den utbildningen någon som vet hur vanligt det är? Har gått på två hungymnasium men mina gymnasieår har bara gått åt skogen. Så skulle ju verkligen vilja gå på den vuxenutbildningen de har. Allra helst om en valp/unghund är ok att ha där.

hund_katt
0

#19 jag har mailat så får se om jag får svar :-) #21 valp är inga problem att ha med! När jag var där på prova-på-dag som min SYV fixade åt mig så var det ett par valpar, och en var bara kanske 3 månader Max. Riktigt bra miljöträning för valpen enligt dom som gick där. Jag kommer ha med min, men den kommer nog hinna bli några månader, eftersom jag ska skaffa den vid juni ungefär. Träffade lärare också, väldigt trevliga! Fick dock, nu senare, en "varning" om att hålla sig vän med en av lärarna som heter Ann blixt eller nåt sånt.. Hade henne som "handledare" när jag var där, och jag tror jag gett ett bra första intryck på henne iaf. Hon är riktigt skön och rolig, hon berättade om sin vårta på rumpan som skavde när hon red hahaha! Riktigt god mat har dom också, blev varnad för att jag kommer nog gå upp ett par kilo om jag går där ;P