Reflexväst liten hund?
Var kan man hitta en billig reflexväst till en liten hund (tibetansk spaniel)? Han har följande mått och passar därför inte så mycket…
Hals: 25
Rygg: 27
Bröst: 38
Midja: 34
Köpte den minsta på Clas Ohlsson idag men den var på tok för stor. 😂 Vill helst inte betala så mycket mer än runt 50-100 kr då jag är arbetssökande för tillfället och nyligen har flyttat till mörka Sverige. 🥶
Bästa reflexvästen jag har haft är Hurtta Polar Reflexväst! Dock rätt dyr😭 (betalade 150 kr för min), men värd sina pengar!
Annars kanske du kan köpa en annan väst eller om du har en gammal och bara sätta dit självhäftande reflexband? 🙂
Finns även sånna man kan sy fast. Kan nog hittas i en vanlig tygaffär också.
Du kan inte kolla om någon kan sy en till dig? =)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag hittade en på Granngården till min lilla 5-kiloshund. Passar bra och funkar utmärkt. Och endast 49 kr!
http://www.granngarden.se/%C3%96vriga/Reflexv%C3%A4st-Till-Hund/p/1197008
#1 Den är riktigt snygg! Ska kolla efter en sån :)
#2 Har tyvärr ingen gammal, så det blir nog billigast att helt enkelt köpa en ny. :/
#3 Känner tyvärr ingen med sykunskaper. 😛
#4 Tack, ska kolla!
#5 Sygrupper på fb? =)
#5 Känns dock som slöseri med tid att hitta sygrupper och folk som vill ställa upp när det finns så himla många att köpa här i närheten. Gäller bara att hitta rätt storlek. 🤔
#5 Upp till dig :) Sy till djur finns bland anat nämligen :)
Tänkte eftersom du har problem att hitta bra storlek
Vet själv hur svårt det är :/
Har du kollat på Hööks reflexvästar? Jag har för mig att den minsta är väldigt liten och de är riktigt, riktigt bra. Kostar inte mycket heller.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Säger som #9, hööks reflexvästar är riktigt bra.
Har en XS till min sheltievalp, 16 veckor gammal, alltså inte så stor🙂
/ Sofia
TeamBlackShelties på Instagram
Lite oväntat ställe kanske, och jag är inte säker på att den passar, men mekonomen säljer reflexväst till hund, billigt. Här är minsta storleken; http://www.mekonomen.se/bil/tillbehor/djur/sakerhet/reflexvast-for-hund-pa265781sv
Tips även till er med större hund, utförsäljning på stl L! (9 kr)
Tack för alla tips! Det slutade med att jag inte orkade snåla och beställde en Hurtta-väst då det är ett märke jag gillar (vi har både sele och koppel från Hurtta) jag vet att den skulle passa i storleken på Simba. 😇 Det blev dessutom en Polar vest då denna sitter mer som en tröja vilket Simba föredrar. Hoppas bara man kan stänga dragkedjan utan problem med tanke på all päls. 😂 Nu är det bara jag som behöver någon reflex…
en för 55kr, xs ser ut att passa dina mått :)
oj hann inte se att du hittat, men efter som du också behövde kan passa på att tipsa om att stadium har små lampor i nyckelringar som man fäster på jackan, men funkar bra att ha på vovvens halsband också! :)
Jag rekommenderar Hurrtas! Lite dyrare ja, men bättre passform finns nog inte. :-)
#15 Se #12 👍