Fryser om tassarna

Min tjej har aldrig reagerat på kylan förut men nu när vi går i snön så skriker hon rakt ut för att hon får kramp i tassarna av kylan (inte pga salt för det händer mitt ute på fotbollsplanen vi brukar gå över). Nu har jag löst det med att ha strumpor på henne och det funkar jätte bra.
Är era hundar känsliga om tassarna när det är kallt ute?
Följ InnaTheIggy på Instagram
Medarbetare påBARF iFokus
Absolut! Måste ha skor på stackars hunden😛
Nope, som tur är så klarar sig även vuxna fryslorten just nu. När det blir kallare så räcker det med att sätta på något extra täcke.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Vad använder du för skor på din vovve? :)
Jag funderar på om min labb fryser om tassarna. Kör du på speciella hundsockar?
Iom att jag lämnar kylan på fredag känns det lite smått onödigt att köpa hundskor nu. Funkar det att prova med människosockar?
Jag har köpt stolstrumpor till min hund. Funkade riktigt bra.
Tror barn/babystrumpor kan funka också?
Annars kan du spana in www.mimohundsockar.se
aah! Har sett en del som har såna :)
Nää. Enda gången han vägrar gå är när det är snö och det blir snöbollar mellan trampdynorna, eller i hasorna. Det är han jättepetig med :P
Bonushunden flamsar runt som vanligt oavsett väder och vind.
#7 Superbra skor, har haft mina i 1 år och de är fortfarande som nya! Reflexerna är jättebra att ha, både för säkerhet och när hunden springer runt sent på kvällen och tappar en på marken😐Då kan man lysa med ficklampa och se var skon ligger! De sitter på bra men efter några timmar ute finns det risk att tappa skorna.
Så fort det blir -12 och kallare så måste min tervueren ha något på tassarna. Har använt fleecesockor men har nu köpt ordentliga hundskor åt honom. Köptes på Hööks.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Köpte du dom rödsvarta?
Jag brukar sätta på försvarets hudsalva cirka en gång om dagen, MEN man måste vänta 15-30 minuter innan man går ut, så att fettet hinner absoberas, annars får det motsatt effekt, fettet fryser på trampdynorna.
Ja, Ivana får köldkramp så hon får vackert använda skor. Ingen aning om vad det är för skor men köpte två stycken tvåpack med några reflexer på också. Men damen uppskattar inte riktigt skor heller. De andra två bryr sig inte ett dugg.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Nej, men han tycker inte om när det blir för mycket snö mellan trampdynorna p.g.a. försämrad balans. Han kan dock inte stå stilla en längre tid ute när det är riktigt kallt (ifall man träffar någon och stannar för att prata), då har jag fått lyfta upp honom snabbt för att värma tassarna lite, sedan är det kolugnt igen. Fast det kan man själv förstå. 🙂
#11 Det är stolstrumpor som jag sen använt vetflex linda för att hålla kvar på benet :)
Än så länge funkar det utan men igår var det knappt. Han traskar ut utan problem men man märker att han tycker det är kallt (-12 just nu) så funderar på att åka in och köpa Paws faktiskt.
Nepp, vår verkar inte frysa alls. Varken om tassarna eller i övrigt. Inte ens när det är -20 eller kallare. Däremot fastnar det en hel del snö på hennes tassar, så om man går långt måste man pausa och ta bort det (:
(Blandras, labrador/schäfer/tollare)
//Jessie
Min hund fryser mer om benen än tassarna och brukar få kramp i benen. Har försökt att sy "benvärmare" åt henne, men inte hittat nåt bra tyg som är elastiskt och håller sig uppe. Har sybutikerna sånt där smalt "tub-tyg" tro?
fick problemet idag att vovven börja halta helt plötsligt.. förmodligen för det varit runt -20 häromkring idag(hade inget mellan trampdynorna).. Dock vägrar hon röra sig med hundskor på, de är alldeles för hårda/tajta. Funderar på att sy egna av plastad frotté men inte kommit så långt än ;) Så än blir det pest eller kolera och bara superkorta promenader nu när det är kallt, sen är jag dunderförkyld också och orkar inte vara ute längre än en kiss ungefär.. Tur hon hellre ligger inne i sängen med mig än att vara ute i kylan ;)
O ja jättekänsliga, nästan för känsliga. Vid - 5 hoppar dom på två/tre ben..
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
jo nog har han känsliga alltid. Men tror det beror lite på vad det är för typ av underlag ute, ibland funkar den med -5 och ibland inte. Idag gick det att vara utan skor fram till på kvällen när det var -13.
Har skor från showmaster
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos