Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 903 ggr
cookies1994
2016-01-05 21:49
0

Tips på torrfoder

Hej, vet att det finns jättemånga liknande trådar och jag har kollat igenom dem redan :)

Ska snart beställa torrfoder från Animail någon större säck, jag har en jack russell terrier bra att veta är att hon har haft lite problem med att hon kliar sig men har vart hos veterinären som sa att ett foderbyte kan hjälpa och jag har testat många foder med henne  nu vill jag ha ett torrfoder som jag kan ha utan att byta då det inte är bra för magen med byten, jag har testat barf redan så behöver inte det som ett tips, jag vill ha torrfoder blandar  ibland i såna där färdiga barf bullar och liknande :)

har ni något att rekommendera något bra torrfoder enligt er? alla tips är välkomna.

Cixx
2016-01-05 21:57
0

Vad äter hunden för foder idag? Vi böt nyligen foder på 2 av våra hundar till Standardt mild och båda hundarna mår så sjukt mycket bättre av detta fodret! Så det skulle jag rekommendera :)

Följ InnaTheIggy på Instagram
Medarbetare påBARF iFokus

[Patricia1993]
2016-01-05 22:06
0

Säger också standardt! Det är det enda fodret min ena hund fungerar riktigt hundra på så jag är definitivt super nöjd med det fodret :-) Standardts foder är perfekt till hundar som lider av just klåda eller andra hudbesvär min hund är helt symtomfri sen jag bytte till standardt för ca 1 år sedan. Med hundar som har klåda ska man helst undvika ett foder med mycket proteiner i samt vegetabilier då det förvärrar symtomen.

Herveaux
2016-01-05 22:08
0

Även min hund äter Standardt (Original) och är fin i päls, hud och hull.

// Harley

krikkan98
2016-01-05 22:11
0

Min kompis har jack  och hon kör på royal canin specialfonder till jack russel. Annars är Carrier och Eukanuba bra foder. Kom ihåg att när man byter foder blandar man floderna ett tag, tvär byt inte. de kan leda till att hunden mår dåligt i magen väldigt länge pga förändring i näringsmängderna. 🙂

Lona
2016-01-05 23:38
0

Vilka foder har du testat som inte har funkat?
Vad har hunden mått bäst och sämst av hittills?

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

lizton
2016-01-06 01:08
0

Acana Lamb & Apple har endast lamm som animalisk proteinkälla och kan passa hundar med känslig mage/foderallergiska hundar. I fodret finns inget av de råvaror som ofta ger allergier. animail.se, hemfoder.se zooplus.se har det ( zooplus brukar vara billigast). Jag skulle välja det fodret i första hand eftersom det troligen är bäst om det är foderöverkänslighet.  Det beror ju förstås på vad hunden ätit förut. Välj ett foder med andra råvaror än den ätit. 

Våra hundar har ätit Acana under flera år och bl a just det här fodret. Det passar den hunden som inte tål kyckling längre. Hon brukar också äta Acana Ranchlands, men Lamb & Apple är bäst om hunden är allergisk mot flera råvaror.

Simpsons Premium Lamb & Poato har den andra hunden  ätit ett par säckar av och det funkar jättebra på honom. Det är mycket prisvärt. zooplus.se har det. Det passar också känslig mage.

Ett annat är Earthborn Holistic  med lamm. hemfoder.se har det.

En av hundarna får klåda av mjölkprodukter.  Mjölkprodukter är vanligt att hundar reagerar på. Läs innehållsförteckningarna på leverpastej, köttbullar och annat som du kanske ger ibland. Vassle, vassla och kasein är mjölkprotein som ofta finns i charkprodukter och det finns också i en del hundfoder.

De här tre fodren har alla råvaror godkända som mänskligt livsmedel och de får höga poäng på sajter som bedömer foder.

Omdömen om fodermärkena :

Allmänt om Acana:

http://www.dogfoodadvisor.com/dog-food-reviews/acana-dog-food-dry/

Acana Lamb & Apple:

http://www.dogfoodadvisor.com/dog-food-reviews/acana-singles-dog-food/

Ett annat av Simpsons:

http://www.allaboutdogfood.co.uk/dog-food-reviews/0744/simpsons-premium-8020

Eartborn:

http://www.dogfoodadvisor.com/dog-food-reviews/earthborn-holistic-grain-free/

cookies1994
2016-01-06 01:10
0