klonar sin hund
Såg på en dokumentär inatt och det va tre personer som hade klonat sin hund som inte lever längre Ägarna tyckte att det skulle bli kul att träffa sin hund igen och dom hoppades på att hunden skulle känna igen dom (det va folk från usa) Tror ni att hundens själ hoppar in i den nya kroppen?
Nej jag tror absolut inte att det gör det.
När dem klonar, så blir djuret identiskt (i princip) utseendemässigt men inte annat.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vad heter den? Vill se 😉
Medarbetare på Hundparkour.ifokus
Hunden kanske får samma egenskaper men jag tror inte den kommer få samma själ.
Det är ju bara som att de skulle göra en tvilling åt hunden, med en viss fördröjning i tid. De lär bli besvikna..
Jag skulle aldrig klona min hund.. Man måste gå vidare sen så skulle jag inte vilja ha en kopia som blir en helt annan hund:s kommer inte ihåg men den gick på sjuan den gick 00.20 natten till idag :) den va delad i två delar så ska kolla när sista delen går:)
Det är hundens mentalitet och utseende som blir kopierat till en viss grad men inte hundens minnen för sånt skapas genom upplevelser.
Det kommer nog även bli svårt att få en klonad hund att bli exakt som sin förra hund i mentaliteten, sånt skapas ju genom upplevelser och hantering.
En hund av samma ras och kanske färg hade jag personligen inte tackat nej till men en klonad hund känns lite som att kasta pengarna i sjön och lite…stört.
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian
Den skall jag kolla på.
Dom lät inte särskilt upplysta om vad kloning innebär.
≧◔◡◔≦
Såg ett program för några år sedan om just en klonad hund. Det roliga var att inte ens färgteckningen blev densamma, så att få en exakt lika ens till utseendet kan folk glömma. Dom kommer ju inte ens bli lika mentalt, då man inte gör exakt samma saker som med förra hunden.
De som jag såg igår blev exakt kopior av de döda hundarna men det behöver säkert inte bli det varje gång?
Sen sa ägarna att hunden betedde sig lika som den gamla hunden gjorde som valp.. men tror inte att det blir samma hund iaf
Har betat mig igenom nästan hela avsnittet, och kan inte låta bli att tycka synd om ägarna som mest verkar besatta och maniska för att få sina djur tillbaka som dom en gång var, så besatta att det påverkar deras sociala liv och vardag.
≧◔◡◔≦
Men.. Varför skulle man vilja ha en hund som ser exakt ut som den förra hunden, men som inte ens blir likadan till sättet? Det skulle ju vara ren tortyr för mig att titta på hunden och tro att det är Mixa, fast så är det en HELT annan hund… Då blir det ju omöjligt att inte tänka på hunden hela tiden och bara bli ledsen för att den inte finns kvar. 😢
Visst, jag kommer sakna Mixa enormt mycket när hon dör, men alla djur dör någon gång och det får man väl acceptera och gå vidare? Sen måste man ju inte glömma sin förra hund bara för att man skaffar en ny, man har ju kvar alla minnen liksom.

Vi köpte inte ens samma ras för att man inte skulle jämföra den älskade hunden som var borta med den nya.
Fy sjutton för att klona. Det är lite "Jyrtjyrkogården" över det hela.
Man skulle sitta och titta på den och undra hur det var ställt därinne.
>>>Malum domesticum<<<
#11 Jag tror att om man vill någon verkligen mycket, så kan man tro tillslut att det är så. Jag tror personligen att de trodde och hoppades på att hunden gjorde det.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Fast klonar man en hund rätt så blir utseendet identiskt, personligheten blir de dock självklart inte eftersom en stor del av djurets personlighet är miljöpåverkat.
Klonade husdjur heter programmet finns på tv4play.
Ser samma program just nu